Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות קלות: מניית מבטח שמיר קפצה ב-6.8%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות קלות, בהמתנה לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. על פי הערכות האנליסטים, המדד יעלה בכ-0.6%, אולם בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית במשק פעם נוספת. 

מדד ת"א 25 ננעל סביב רמות הפתיחה, ת"א 100 התחזק ב-0.2%. מניות הבנקים ננעלו ללא שינוי ואילו מדד הגז והנפט התחזק ב-0.5% ומניות הנדל"ן רשמו עלייה של 0.8%.

היום תפרסם הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. בקרב האנליסטים מסבירים כי מדובר במדד בעייתי לניתוח עקב העלאת המע"מ. על פי הערכות, המדד יעלה בכ-0.6%-0.8%. לטענת הכלכלנים, המדד לא צפוי להשפיע על הריבית והיא צפויה להישאר ברמתה הנוכחית של 1.25%. על פי ההערכות, הריבית תרד ב-0.25% ברבעון האחרון של השנה אם ההאטה במשק תימשך. 

גלולת PillCam Colon של גיוון אימג'ינג אושרה לשווק ביפן, שוק הבריאות השני בגודלו בעולם. הגלולה משמשת לצורך אבחון של אי סדירויות במעי הגס במקרים בהם נדרש ביצוע קולונוסקופיה, אך יש קושי לבצעה, לרבות במקרים בהם נבדקים אינם מוכנים או אינם יכולים לעבור קולונוסקופיה. מנית גיוון קפצה ב-4.3%.

האם חברת המזון תנובה תבצע את ההנפקה הגדולה ביותר בתל אביב בשלוש השנים האחרונות? על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, האפשרות הזו ריאלית מאוד.
לפי סוכנות הידיעות, תנובה, הנשלטת על ידי קרן אייפקס, שוקלת הנפקה ראשונה לציבור באחד העם לפי שווי של 8 מיליארד שקל. הדיווח הביא לזינוק של 6.8 במניה של מבטח שמיר, המחזיקה ב-20% מתנובה.

הפתעה בדו"ח הערכת המשאבים לקידוח "כריש" שפורסם אתמול: כמות הקונדנסט (נוזל המתקבל תוך הליך הפקת הגז ומשמש להפקת תזקיקים לתעשיית הדלקים) שנמצאה בקידוח כמעט ושווה להיקף חביות הקונדנסט במאגר "תמר" (כ-13 מיליון חביות) – זאת כאשר מאגר תמר גדול פי חמישה מ"כריש". ב"תמר","לווייתן" ו"כריש" ישנם על פי דוחות הרזרבות בסך הכל כ-60 מיליון חביות קונדנסט.

צילום: מרק ישראל סלם

על פי דוח הערכת המשאבים של חברת NSAI שפירסמו השותפות במאגר "כריש", דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, באומדן המשאבים הטוב ביותר נמצאו משאבים מותנים בהיקף של TCF 1.3 של גז טבעי. בנוסף, מכיל המאגר בהסתברות גבוהה עוד TCF 0.5 (משאבים מנובאים, פרוספקטיביים) של גז טבעי – ובסה"כ TCF 1.8. 

אלווריון מתקרבת לסוף הדרך: חברת התקשורת הדואלית הודיעה אתמול לבורסה כי לא תתנגד לבקשה של בנק סיליקון ואלי מיום חמישי למנות לחברה כונס נכסים לחברה. "מועצת המנהלים של החברה החליטה שלא להתנגד לבקשה שהוגשה על ידי בנק סיליקון לבית המשפט מחוזי בתל אביב – למינוי כונס נכסים", נכתב בהודעת החברה לבורסה. מניית החברה נפלה ב-24% לפני פרסום ההודעה, ולאחריה הייתה בהפסקת מסחר עד לנעילה.

קרן פימי, שאמורה לרכוש את חברת התעופה אל על, הודיעה על הארכת המועד האחרון להשלמת התנאים המתלים לקיום העסקה ב-45 ימים, אך הוסיפה כי בשל הסיכוי הנמוך להתממשות העסקה, היא מאפשרת לאל על לנהל מגעים להשקעה עם גורמים אחרים, שיגיעו בנוסף לפימי או במקומה. הסיבה להארכת המועד היא התעכבות החתימה על הסכם קיבוצי עם העובדים, אשר מהווה תנאי בסיסי להשלמתה. בהודעה שמסרה אל על לבורסה נכתב כי המועד להשלמת התנאים המתלים לקיום העסקה נדחה מ-16 ביולי ועד ה-29 באוגוסט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.