חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדור הבא של הריגול: לוויין חד-פעמי שמשוגר ממטוסי קרב

רוב המחקר הצבאי בעת האחרונה נוגע לתחום המטוסים הבלתי מאוישים (מל"טים או מזל"טים) – אזרחיים וצבאיים – אך חברת Raytheon האמריקאית כבר עברה לעבוד על הדור הבא של אמצעי הריגול. החברה הודיעה כי היא מפתחת לוויינים זעירים, כמעט חד-פעמיים, שישמשו להשגת מודיעין נקודתי עבור כוחות קרקעיים.

הלווינים, שזכו לכינוי "סי-מי" (SeeMe), ישוגרו ממטוס סילון אל מסלולם בחלל, ובתוך דקות ספורות יוכלו לספק לחיילים בשדה הקרב מבט מעין ציפור וגם צילומי תקריב של שדה הקרב. התמונות הללו ישוגרו אל החיילים בשדה הקרב, ובחברה מפתחים גם דרך שבה הם יועברו אל הסמארטפונים של החיילים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אנו מקבלים מידע כמעט בזמן אמת ובדיוק היכן שהלוחם זקוק לו, ומספקים לו מודיעין חיוני וטקטי, שבו הוא יכול לשלוט", אמרו בחברה בהודעה ששחררו לעיתונות.


צילום: רויטרס

החברה האמריקאית קיבלה מענק פיתוח של 1.5 מיליון דולר לפרויקט מסוכנות DARPA, זרוע הפיתוח המתקדמת של מחלקת ההגנה האמריקאית. המטרה הסופית היא לייצר לוויינים הזעירים ולהציבם במיקום שממנו יוכלו להגיע לצילום תמונות בכל אזור בתוך 90 דקות מרגע הבקשה.

כדי לממש את השאיפה, המפקד בשטח יפעיל "קונסטלציה" של לוויינים. 24 מהם ישוגרו אל מסלול לווייני נמוך, כך שבכל שלב שהוא יהיה לפחות לוויין אחד בטווח של שדה הקרב. הלוויינים ישוגרו כמו טיל בליסטי ממטוס סילון, רק שבמקום לנוע לכיוון מטרה, הם ינועו אל המסלול. הלווינים יישארו במסלולם כ-45 ימים.

מטרת הפרויקט היא להגיע לייצור מסחרי של לוויין שעלותו נמוכה מ-500 אלף דולר, בהשוואה לעשרות מיליוני דולרים שעולים לוויינים סטנדרטיים כיום. "אנו עובדים על היכולת לייצר פריטים קטנים בייצור המוני כדי לעמוד בהתחייבות", אמרו בחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן