חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

החוליה החלשה: על התלות ההולכת וגוברת של הסמארטפונים בסוללה

סמארטפונים הם ללא ספק מהמכשירים השימושיים ביותר של המאה ה-21, אך הם ממשיכים לסבול מנקודת תורפה אחת משמעותית – הסוללה. כולנו מכירים את הסיטואציה המעצבנת בה שוכחים להטעין את המכשיר ונשארים עם 10% סוללה למשך כל היום. אז מתחילה הריצה אחר פתרונות, החל מקפיצה לבית הקפה בתקווה להשיג שם מטען ושקע, דרך כיבוי המכשיר כדי לשמור כוח לשיחה חשובה ועד רכישה של מטען חדש.

הבעיה היא שמעט מאוד יצרניות אם בכלל, מצליחות להעריך כמה כל אחד מאיתנו מנצל את הסוללה. הם, כמו גם צרכנים רבים אובססיביים בנוגע לגודל ומשקל, אך שוכחים שהסמארטפונים הם כבר לא מכשיר שאנו משתמשים בו מידי פעם במהלך היום, אלא באופן רציף לכל אורכו.

רובנו משחקים משחקים, בודקים מה קורה בפייסבוק, גולשים באינטרנט, משתמשים באפליקציות מפות, כותבים וקוראים אימיילים, ועוד כל מיני פעילויות מעבר לדיבור ושליחת מסרונים. אנחנו עושים את כל אלה למעשה כל הזמן – בעבודה, ברכבת, באמבטיה ואפילו במיטה.

למרבה הצער, בעוד שעוצמות המעבדים שבבסיס הסמארטפונים, בהחלט מסוגלים להתמודד עם העומס הזה, הסוללות לא. למעשה הן עדיין מבוססות על טכנולוגיות ישנות שמקדימות את הפלפונים החכמים עצמם.


סמארטפונים. תלות מוחלטת בטעינה היומית.| צילום: shutterstock

יש שתי בעיות מרכזיות עם הסוללות: זמן הטעינה הארוך, וקיבולת הכוח הנמוכה שלהן. הראשונה נשמעת כמו בעיה מוזרה להעלות, אך דמיינו איך זה היה אילו יכולתם להטעין את הסוללה ל-80%-90% בתוך 5 דקות? מטעינים אותה לרגע בזמן ארוחת הבוקר ועד שיוצאים מהבית היא כבר מלאה ומוכנה.

אך עניין הקיבולת הוא הבעיה האמתית, והוא זה שהופך את הכיסויים עם הסוללה הרזרבית לכל כך פופולריים. הם למעשה מכפילים את זמן תפקוד הסוללה. אך מה אם טעינה אחת היתה יכולה להספיק לשבוע של שימוש אינטנסיבי?

פרמטר זמן חיי הסוללה צריך להיות מרכזי הרבה יותר עבור הצרכנים כאשר הם באים לבחור מכשיר חדש. נתוני המכירות האחרונים מראים שאנשים מוכנים לעבור די בקלות בין אנדרואיד ו-IOS, ואם אחת החברות הגדולות תציע שיפור משמעותי בזמן חיי הסוללה, זה עשוי להיות חידוש שיסחף את קהל הקונים בהמוניו, אפילו אם זה יבוא על חשבון עליה קלה במשקל ובעובי המכשיר.


חיי הסוללה. פרמטר לא פחות חשוב מגודל המסך או משקל המכשיר | צילום: shutterstock

למרבה המזל, יש תקווה באופק. חלק מהיצרניות עובדות על פתרונות טכנולוגיים לטעינה עצמאית של הסוללה באמצעות תאים סולריים, או התקנים שהופכים תנועה לחשמל. ויש גם סוללות מסוגים חדשים שעושות שימוש בחומרים מהפכניים בעלי פוטנציאל להגדיל את הקיבולת בעשרות מונים.

לנו נשאר לחכות ולדרוש מיצרניות הסלולר את המשך הפיתוח בכיוונים האלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן