חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“היקף עסקאות הפרייבט אקוויטי הישראליות ירד ב-10% ב-2012”

היקף עסקאות הפריבט אקוויטי הישראליות ירד בשנה האחרונה ב-10%, כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר IVC. על פי נתוני הסקר, בשנת 2012, ארבעים ושש עסקאות פרייבט אקוויטי ישראליות הוערכו ב- 2.6 מיליארד דולר, בהשוואה ל-2.9 מיליארד דולר שהושקעו ב-63 עסקאות בשנת 2011. 

קרנות הפרייבט אקוויטי הישראליות השקיעו 530 מיליון דולר בשנת 2012, עם נתח של 21% מסך ההשקעות פרייבט אקוויטי. זאת בהשוואה ל- 963 מיליון דולר או 33% שהושקעו על ידי הקרנות בשנת 2011.

דירוג פורבס: קרנות ההשקעה הפרטיות המובילות בישראל

עוד עולה מהסקר כי העסקה הגדולה ביותר של קרן פרייבט אקוויטי ישראלית בתקופה הייתה עסקת ביי-אאוט של סטארהום, חברת תשתיות מובייל, על ידי פורטיסימו, בסכום של 80 מיליון דולר. פורטיסימו דורגה במקום השני בדירוג הקרנות הפרטיות של פורבס ישראל. רכישת השליטה בפרדיים גיאופיזיקל על ידי איפקס פרטנרס ו- JMI אקוויטי שהסתכמה במיליארד דולר תפסה נתח של 39% מסך העסקאות הכולל. שווי העסקה הממוצעת ב- 2012 עמד על 56.2 מיליון דולר, בהשוואה ל- 45.6 מיליון דולר בשנה הקודמת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

העסקה הגדולה ביותר של קרן פריבט אקוויטי ברבעון האחרון של 2012 הייתה העסקה הגדולה ביותר של קרן פרייבט אקוויטי ישראלית בתקופה הייתה השקעת תפנית של פורטיסימו בפניציה מפעלי זכוכית. העסקה משכה נתח של 64% מסך הפעילות של קרנות פרייבט אקוויטי ישראליות ברבעון הרביעי. 

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

הסקטור הפופולרי ביותר בעסקאות פרייבט אקוויטי בשנה האחרונה היה ענף התוכנה, שהיווה נתח של 52% מכלל העסקאות. עסקאות הקלינטק הגיעו אחריו עם 11%, בהשוואה ל-32% בשנת 2011. 

ריק מאן, שותף מנהל במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' מסביר: "בשנת 2012 ראינו קרנות פרייבט אקוויטי משקיעות במגוון תחומים בתעשייה הישראלית. בזמן שהטכנולוגיה שומרת על מקומה כאטרקטיבית ביותר לקרנות פרייבט אקוויטי בישראל, גם חברות מבוססות בתעשיה מסורתית משכו השקעות. השחקניות העיקריות בשוק הן עדיין קרנות פרייבט אקוויטי ישראליות כמו פימי, פורטיסימו ובראשית, הגם שהעסקאות הגדולות יותר מתבצעות על ידי פירמות בינלאומיות".

עוד הוסיף מאן כי בתחילת 2013 נראה גידול בפעילות קרנות הגידור בעסקאות חוב במצוקה. "יהיה מעניין לראות האם פעילות מסוג זה תהפוך לעיקרית בישראל בשנה הקרובה". 

מנהלת המחקר ב-IVC מריאנה שפירא אמרה כי "שוק הפרייבט אקוויטי הישראלי קטן משמעותית מהשווקים בארה"ב ואירופה גם מבחינת היקף העסקאות וגם מבחינת ההון המנוהל על-ידי השחקנים המקומיים. יחד עם זה, הוא נוטה לחקות את המגמות הבינלאומיות. התחזיות לשוק העולמי מצביעות על פעילות גוברת, אך לא יציבה בשנת 2013. אנו מאמינים שניתן לצפות לאותה מגמה בשוק הפרייבט אקוויטי הישראלי, אשר נתון להטיות ניכרות כתוצאהמעסקאות ענק בודדות, כמו עסקת פרדיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן