חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הכירו את האפליקציות הישראליות שהוצגו בכנס הסלולר העולמי

מרבית הסיקור התקשורתי סביב כנס המובייל השנתי של איגוד ה-GSMA, אשר נקרא MWC  (Mobile World Congress), נע בעיקר סביב תיאורים של המגמות השונות בעולם הסלולר, כמו גם המפרטים הטכניים של המכשירים השונים שהושקו (ולא במקרה) בתקופה האחרונה על ידי יצרניות מכשירי הקצה הגדולות בעולם.

טור שבועי זה עוסק בעיקרו בסקירת אפליקציות, ולכן מטבע הדברים הזווית תהיה בעיקר באוריינטציה כזו, עם דגש על האפליקציות הישראליות שנבחרו על ידי מכון היצוא להיות מוצגות בכנס. 

אך עוד לפני שצוללים לתוך נבכי האפליקציות, כמה מילים על אחד מהכנסים הכי חשובים של תעשיית הסלולר בעולם. הכנס חל השנה ב"פירה גראן ויה" (Fira Gran Via ) – ממרכזי הכנסים הגדולים והמרשימים באירופה, ונמצא באחד המרכזים העסקיים המרכזיים בספרד. איגוד ה-GSMA, שכאמור עומד מאחורי הכנס הגדול והעוצמתי הזה, מאגד תחתיו קרוב ל-800 מפעילות סלולר וחברות תקשורת מכ-220 מדינות, ועיקר מהותו הוא תמיכה וקידום של מערכות סלולריות בתקן GSM.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תחת כנפיו של הארגון, ובפרט בכנס עצמו, נמצאים כמעט כל הגורמים המתעסקים, אם במישרין ואם בעקיפין, בעולם המובייל הגלובלי – החל מחברות תקשורת ומפעילות סלולר ענקיות, דרך יצרניות החומרה והתשתיות וכלה במפתחי אפליקציות, חברות פרסום סלולריות וספקי תוכן דיגטלי. לכנס מגיעים עשרות אלפי אנשים מכל רחבי העולם, והרחובות מעוטרים בשלטי חוצות של הכנס ובאנשי ביטחון. 


צילום: רויטרס

בחזרה אל האפליקציות. בביתן הישראלי אפשר היה למצוא חברות ותיקות ומוכרות כגון NICE ו-Mellanox, לצד חברות צעירות וסטרטאפים שרק כעת סיימו את השלב הראשון של פיתוח המוצר. הנה מספר חברות ישראליות שהציגו את מרכולתן בכנס. בטורים הבאים נסקור גם חברות ואפליקציות מעניינות אחרות ממקומות שונים בעולם.

Lexifone – כבר ידוע לנו שההתקדמות הטכנולוגית הפכה את העולם שטוח. אין משמעות למרחקים. אפליקציה ייחודית זו מצליחה לשטח את העולם שלנו עוד יותר ומאפשרת לכל אחד לדבר עם כל אחד אחר בכל שפה שהיא.

האפליקציה כמעט מבטלת לחלוטין את הפער התרבותי הגדול ביותר הקיים אצל המין האנושי – השפה. עבור משתמש הקצה היא פשוטה וקלה לשימוש, אינה מצריכה התקנות או התעסקויות מיותרות ומצליחה לענות על צורך ברור ומוחשי עבור משתמשים שונים ברחבי העולם. בסופו של דבר מאפשרת האפליקציה למשתמש בה לדבר בשפת אמו ובתהליך טכנולוגי הקורה ברקע היא מתרגמת את הנאמר לצד המקשיב לשפתו שלו.

CallApp – אפליקציה אשר אמורה להקל את הזיהוי של מי שמתקשר אלינו, באמצעות הצגת כל המידע הגלוי של המתקשר מהפלטפורמות השונות, כגון פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, גוגל פלוס, לרבות תמונות של המתקשר אם אלו זמינות. אחד היתרונות של האפליקציה הוא שהיא יודעת להציג את המידע גם אם המתקשר אינו ברשימת הזכרונות בסמארטפון. האפליקציה זמינה כרגע באנדרואיד בלבד.

gogettme – היא אפליקציה להקלטת שיחות המאפשרת למשתמש להקליט את השיחות אותן הוא מקיים בטלפון שלו. האפליקציה כוללת ממשק ניהול מתקדם אך פשוט המאפשר למשתמש לנהל את ההקלטות.

parko – הכירו את אפליקציות החניות. כמו ווייז היא מבוססת על אלמנט חברתי הנשען על כמות המשתמשים באפליקציה ומטרתה לאפשר למשתמשים בה למצוא חניה בקלות, בפשטות וביעילות. מדובר בפתרון חברתי מרשים למצוקת החניה המוכרת בעיקר לתושבי העיר תל אביב.

האפליקציה למעשה מחברת בין הנהגים אשר בדיוק מפנים את החניה לבין אלו המחפשים אותה. יש לה אלמנטים נוספים כמו מתן ניקוד לאלו הלוקחים בה חלק, ניקוד אשר ניתן להמירו לכסף אמיתי בבוא העת.

screenovate – יישום טכנולוגי מרשים אשר מחבר בין מסך הסמארטפון שלנו לכל מסך אחר הנמצא מולו. בעצם כל מה שאנו רואים, לרבות השימושיות של הסמארטפון, יכול לבוא לידי ביטוי במסך הטלוויזיה שלנו, או כל מסך אחר לצורך העניין, ובתנאי שהמסך עושה שימוש ב-sdk של screenovate.

mixrave – מדובר באפליקציה יוצאת דופן שנמצאת בפיתוח בשנתיים האחרונות בניצוחו של היזם אוהד שפר, והיא כעת בתחילת דרכה המסחרית. האפליקציה היא מעין שילוב של מעבד מוסיקלי מתקדם עם תפיסת העולם של טוויטר, רק למוסיקה.

יש לאפליקציה את היכולת להקשיב לשיר, לפענח ולתרגם אותו מבחינה תדרית ולאחר מכן לתת למשתמש את האפשרות לעבד אותו, לערוך אותו, להפעיל עליו הרבה מניפולציות כאשר הדובדבן הוא שאפשר לחלוק את הכול עם החברים שיכולים מצידם להוסיף את העיבוד והעריכה שלהם ובכך לעשות מש-אפ עם שירים אחרים ועוד.

ZIMPRIUM – צוק אברהם, מייסד ומנכ"ל היישום, הראה לנו איך הוא יכול להכנס לקרביים של מכשיר סלולרי אחר שנמצא לידו באמצעות המכשיר שלו. האקט של אברהם הוא אולי ההסבר הטוב ביותר מדוע נדרשת מערכת אבטחתית רצינית, המספקת למעשה מעטפת אבטחה למכשיר הסלולרי. פיתוח ושיווק מכשירים סלולריים מתקדם בקצב יוצא דופן והצד האבטחתי לעיתים אינו עובד בקצב ההתפתחות והשימושיות של המשתמשים השונים. ב-zimprium מנסים להדביק את הפער הזה באמצעות פתרון האבטחה שלהם.

Startapp – זוהי חברה שמתעסקת באחד מהתחומים המתפתחים והתחרותיים ביותר בשוק הסלולר – שוק הפרסום בסמארטפונים. יש לחברה כבר חמש מאות מליון הורדות של אפליקציית החיפוש שלה, ובאמצעותה היא בעצם שמה רגל בדלתו של מחזיק הסמארטפון ומציגה לו את הפרסומות הרלוונטיות.

InForumobile – חברה המתמחה בשלל שירותים לתחום הסלולר ובכנס הציגה את השירות החדש שלה, infomax, אשר מאגד תחת קורת גג אחת את כל השירותים לשיווק בסלולר שעד היום ניתנו בנפרד.

השירות מכוון לכל סוגי העסקים אשר רוצים גם אתר סלולרי, גם אפשרות לשימוש בקופונים סלולריים, גם שליחת הודעות סמס וגם מיילים.  מדובר בסל שירותים שאמור לתת מענה לשלל צרכיו של עסק ממוצע בכל הקשור לאסטרטגיית השיווק שלו בסלולר.

בכנס כאמור הופיעו עוד מאות חברות, טובות ומעניינות, הן מהביתן הישראלי והן בכלל. חברות לטכנולוגיות תלת ממד מתקדמות וחברות אשר הופכות את הסמרטפון שלנו להגה עבור מכונית על שלט, כמו גם חברות האפשרות לנו לקבל קליטה סלולרית גם כשאנו במקומות סגורים. בטורים הבאים נמשיך לסקר בין היתר את החברות אשר השתתפו בכנס הן מישראל והן בכלל.

לרשימת האפליקציות הישראליות המלאה

לטורים קודמים של הכותב:

האם המעמד של וויז בסכנה?

מה יקרה אם תלחצו מיליון פעם על הסמארטפון?

פנים אל מול פנים, גם בסמארטפונים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן