חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים: מנית נוקיה קפצה ב-3.6%

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית כאשר הבורסות קיבלו דחיפה ממד מנהלי הרכש בארה"ב שמחק את נתוני האבטלה שהתפרסמו היום בגוש היורו שממשיכים להיות גבוהים.

בורסת לונדון קפצה ב-1.5%, הבורסה בפרנקפורט עלתה ב-0.3% ואילו הבורסה בפריז עולה ב-0.7%.

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב חצה את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות וטיפס בחודש יוני לרמה של 50.9 נקודות לעומת רמה של 49 נקודות בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר ISM. העלייה אף הייתה מעל לתחזיות האנליסטים שהעריכו כי המדד יעלה ל-50.5.

שיעור האבטלה בגוש היורו ממשיך להגיע לשיאים חדשים והוא עומד עתה על 12.1%. האבטלה בקרב הצעירים באירופה ממשיכה לטפס לשיעור חסר תקדים של 23.8%, כך עולה לפי נתוני האיחוד האירופי שפורסמו היום. בקרב אוכלוסית הצעירים המצב ממשיך להיות קשה ומספר המובטלים הצעירים עלה במאי בעוד 60 אלף איש ל-3.51 מיליון מובטלים.

יוון וספרד, שספגו את המכה הקשה ביותר כתוצאה מהמשבר באירופה הן גם שיאניות האבטלה בקרב הצעירים שכן כיום המצב הוא שלרוב הצעירים אין עבודה. ביוון שיעור אבטלת הצעירים הוא 59.2% ובספרד 56.5%, לפי נתוני יורוסטאט, לשכת הסטטיסטיקה המרכזית של האיחוד האירופי.

חברת נוקיה קפצה ב-3.6% וזו לאחר שהחברה הודיעה כי היא רוכשת את חלקה של סימנס במיזם המשותף של שתי החברות בכ-1.7 מיליארד אירו.

אסיה ננעלה במסכים ירוקים: הונג קונג זינקה ב-1.8%

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת על רקע נתוני מאקרו שפורסמו בסין וביפן. מדד מנהלי הרכש הסיני אכזב את השווקים ואילו ביפו, נתונים מראים סנטימנט חיובי של המגזר היצרני.  בורסת הונג קונג זינקה ב-1.8%, טוקיו טיפסה ב-1.3% ובורסחת שנחאי עלתה ב-0.8%.

מדד מנהלי הרכש בסין , ה-PMI ירד בחודש יוני לרמתו הנמוכה ב-4 חודשים ועמד על 50.1 נקודות, זאת לעומת 50.8 נקודות במאי. הסיבה לכך היא ירידת כמות המזומנים שהוזרמה למפעלים במדינה. 

המערכת הבנקאית בסין נמצאת במחנק אשראי. בשבוע שעבר הודיע הבנק העממי של סין (PBOC) שיספק מזומנים לחלק מהמוסדות העומדים בפני מחסור זמני, וכי ימשיך לעשות זאת במידת הצורך, במטרה למתן את חששות המשקיעים מפני משבר בנקאי, חששות אשר הצניחו את מחירי המניות.

לעומת זאת, נתוני שפורסמו היום ביפן מעידים על כך שהתוכנית הכלכלית של ראש הממשלה שינזו אבה אכן עובדת. סקר הטנקן של הבנק המרכזי ביפן המעיד על הפעילות במגזר העסקי מראה כי הסנטימנט בקרב היצרניות הגדולות במדינה ברובו חיובי. על פי הנתונים, פעילותם של המפעלים הגדולים ביפן עלתה ל-4+ לעומת 8- ברבעון הקודם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן