חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המפסידה הגדולה בשיווק: קיקה

מכל המותגים הבינלאומיים שנכשלו בישראל, הנפילה של רשת הריהוט והעיצוב האוסטרית קיקה הייתה קולנית וכואבת ביותר, כואבת יותר אפילו מהשריפה שאחזה בחנות איקאה הסמוכה. המנכ״ל צביקה גולדנברג נכנס לנעליו של המנכ״ל המתפטר שקדם לו צחי פישביין ב־2011, וחודשים לא רבים לאחר מכן נאלץ להודיע ל־230 העובדים על פיטוריהם וללקוחות המאוכזבים על סגירת החנות. יחד עם קיקה נפל גם סולומון בטיטו, שהחזיק ב־%85 ממניות החברה הישראלית ונמחקו השקעותיה של אשטרום שבשליטת אבי נוסבאום, שהחזיקה ביתרת המניות.

אילו יחסי ציבור ניהלה קיקה ישראל קודם לפתיחת החנות בנתניה, אילו הבטחות היא הפריחה לאוויר: "הרשת שמתמחה בריהוט, באביזרים ובטקסטיל לבית במחירים עממיים״, אמרו. "משווים אותנו לאיקאה כי מדובר בשתי ענקיות, אבל אנחנו לא מתחרים רק בה״, אמר גולדנברג עצמו, מאמץ לעצמו את האפיל שיש לאיקאה על הצרכן הישראלי. ביולי 2011 עוד דיברו על הנפקת מניות בהיקף של 100 מיליון שקל בבורסה. 

צילום: סיון פרג'

אחר כך נפתחה החנות, הצרכנים באו בהמוניהם אבל קנו במיעוטם. "הצרכן חשב שהוא מגיע ל׳איקאה ‭,׳2‬ וכשראה מצעים יוקרתיים ב‭1,900־‬ שקל הוא נבהל ואמר ‘איזה יקר׳״, אמר גולדנברג בראיון אחרי שהתפרסם כי קיקה ישראל הפסידה 44.5 מיליון שקל ב־2011. בשלב זה גולדנברג הוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, הוזיל מחירים וקיקה יצאה ב״סייל״ הראשון שלה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. הגירעון גדל ל־58 מיליון שקל ושמונה חודשים לאחר פתיחתה הקפיאו הבנקים את מסגרות האשראי של החברה והחנות סגרה לצמיתות את שעריה. ‬‬

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן