חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המפסיד הגדול של שוק הסלולר: אילן בן דב

זאת לא הייתה שנה טובה להיות טייקון במדינת ישראל. הדי המחאה החברתית של 2011 עוד לא נדמו, ועדת הריכוזיות במשק פרסמה את המלצותיה והמציאות הכלכלית טפחה על פני הטייקונים שוב ושוב. מי שספג חלק גדול מהאש היה אילן בן דב – האיש שרכש בעסקה ממונפת את השליטה בפרטנר תמורת 5.3 מיליארד דולר רק לפני שלוש שנים – ושכיסיו התגלו כלא מספיק עמוקים כדי להתמודד עם המשבר. 

בן דב, בעל השליטה בקבוצת סאני, חגג כשרכש ב־2009 את השליטה בחברת הסלולר הכתומה מחברת האצ׳יסון הסינית באמצעות כסף שגייס בהנפקת אג״ח על ידי חברת סקיילקס שבשליטתו. באותה תקופה נדמה היה שפרטנר היא אווזה שמטילה ביצי זהב. אלא שההשקעה שהניבה לחברה הסינית יבול נאה, לא עלתה יפה במקרה של בן דב.

החוב שלו למחזיקי האג״ח הלך ותפח, בעוד ההכנסות מפרטנר הלכו וקטנו. שווי המניות צנח ב־70%, ואפילו 3.4 מיליארד השקלים שמשך מהחברה לא הספיקו להחזר החוב. בסוף נובמבר נאלץ להיפרד מפרטנר ונחתמה עסקה להעברת השליטה לאיש העסקים חיים סבן, שנטל על עצמו את החוב של סקיילקס כלפי האצ׳יסון. לבן דב נותרו 15% בלבד. 

בן דב | צילום: יוסי זליגר

היו שנים בהן נחשב בן דב לסיפור הצלחה נאה. מי שנולד ביד אליהו בדרום תל אביב ובנה עצמו בשתי ידיים, הקים חברה למשחקי וידיאו בשם סאני ואז, ב־1999, פרץ קדימה עם הזיכיון לשווק בישראל את הסלולריים של סמסונג. בן דב הפך למיליונר מקומי. ואז באה רכישת פרטנר, והנפקת האג״ח, והחובות והרפורמה בשוק הסלולר והניסיון להיפטר מפרטנר, וחוץ מזה גם פרשת החובות האבודים של חברת ההשקעות טאו והבקשות להסדרי תספורת שמשאירות את כולם קירחים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן