חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפשטות משתלמת: כך גייסה אפליקציה ישראלית שלא מחדשת כלום לא פחות ממיליון דולר

ביממה האחרונה הוצפו הפידים ברשתות החברתיות באזכורים ושיחות אודות אפליקציה חדשה בשם Yo!, שמציעה את השימושיות הבסיסית ביותר שאי פעם ראינו באפליקציה: האפשרות לשלוח Yo! לחבריכם. כעת עולה השאלה האמיתית: כיצד מוצר שהתחיל כבדיחה של אחד באפריל הצליח לגייס מיליון דולרים ממספר משקיעים פרטיים?

Yo על הבוקר

אתמול (ד') הושקה אפליקציית Yo! וכמעט מיידית החלה לצבור שיחה משמעותית סביבה. אני נחשפתי אליה בזמן שביליתי עם מספר חברים, כשאחד מאיתנו קיבל הזמנה להוריד את האפליקציה ולהתחיל לקבל ולשלוח Yo. כמשתמש סקרן הנלהב למצוא ולהתנסות עם אפליקציות חדשות, הוא מיהר להוריד גם את האפליקציה הנוכחית.

יוצרי האפליקציה אינם מנסים להסתיר את השימושיות שלה (או חוסר השימושיות שלה), וכבר בתיאור מסבירים כי ייעודה הוא לשלוח Yo אחד לשני. בפועל, המשתמשים מקבלים הודעת Push או התראה שיש להם Yo חדש, בליווי שם המשתמש ששלח אותו ביחד עם קול מעט צפצפני הצועק Yo בכל פעם מחדש. מעבר לכך, האפליקציה אינה מציעה שום מידע נלווה. לא תוכלו לצפות בהיסטוריית ה-Yo שנשלחו ויהיה עליכם לפרש את ה-Yo בעצמכם. מעניין? אולי. מוזר? לגמרי.

אין אפשרויות נוספות | צילום מסך

גם בתוך האפליקציה לא תוכלו למצוא ממשק מפואר או אפילו מפורט. כל מה שתראו הם מספר פסים, כשעל גבי כל אחד מהם מופיע שם משתמש אחר. בכל הנוגע להוספת חברים, לא תוכלו לחפש משתמשים על בסיס ספר הטלפונים שלכם, אלא תתבקשו לשלוח הזמנה באמצעות אחד השירותים הקיימים במכשיר (מייל, סמס וכדומה), או לנסות ולנחש את שמות המשתמש של חבריכם. כלומר, על מנת להוסיף חברים יהיה עליכם ליצור איתם קשר באחת מהרשתות החברתיות האחרות שאתם מתחזקים, כדי שתוכלו לשאול אותם מה הכינוי שלהם באפליקציה החדשה. לא ממש נוח.

המשמעות היא ש-Yo לא נוצרה מתוך מחשבה להחליף את אחד מהשירותים בהם אתם משתמשים כיום, אלא להוות ערוץ תקשורת נוסף המתבסס על הקשרי השיחה הקיימים שלכם. כלומר, Yo שישלח ב-7 בערב לא יהיה זהה ל-Yo שישלח ב-2 בלילה, או לפחות כך המייסדים של האפליקציה רוצים להאמין.

עם זאת, למרות שהאפליקציה אינה מציעה יותר מידי ואפילו האייקון שלה אינו מושקע ומציג ריבוע סגול ומשעמם, בתוך דקות בודדות מהרגע שאחד מאיתנו הוריד והתקין אותה, מיד כל האחרים רצו לראות במה מדובר והורידו את האפליקציה בעצמם. בעוד שרובנו תירצו את ההתקנה על מנת לראות האם באמת מדובר באפליקציה כה בסיסית וכה מטופשת, בשורה התחתונה כולנו מיהרנו לשלוח הזמנות למגוון חברים, ולו רק כדי לשלוח להם Yo ולצחוק על עד כמה האפליקציה מיותרת.

התוצאה: אפליקציה שלא מציעה יותר מידי, אך מצליחה לצבור קהל משתמשים מרשים בתוך פרק זמן קצר במיוחד העומד על דקות או שעות בודדות. בכל הנוגע להפצה הבינלאומית, החברה השיקה את האפליקציה ב-Soft Launch, ללא שיווק או פרסום ועד היום הצליחה להגיע ללמעלה מ-50 אלף משתמשים ששלחו יותר מ-4 מיליון Yo אחד לשני.

בין 1 באפריל למערכת התראות – הפירושים השונים של Yo

Yo נוצרה על ידי אור ארבל ומשה חוגג, שעבדו יחדיו בחברת Mobli ויצרו את Yo כפרוייקט פנימי עבור צוות החברה עצמו, כאמצעי תקשורת לחברים ומשפחה. למעשה, המוצר נוצר כסוג של מתיחה לאחד באפריל, אך לאור הצלחתו ופשטותו, החליטו לשחרר את המוצר לציבור הרחב. ההשקעה שקיבלו הגיעה ממספר משקיעים פרטיים, הכוללים גם את מייסד החברה בעצמו: משה חוגג.

בפועל, מדובר על שימושיות דומה ל-Poke הנוסטלגי בפייסבוק, שעזר לנו להסביר למשתמשים אחרים שאנחנו חושבים עליהם, רוצים להציק להם או פשוט רוצים למשוך את תשומת ליבם, בלי יותר מידי מילים. בניגוד לפייסבוק, שאמנם עדיין מציעה את השימושיות המדוברת אך לא מדגישה אותה, האפליקציה הנוכחית כוללת בתוכה פוטנציאל שיכול להציע שימושים רבים.

Yo מציעה API חינמי המאפשר לארגונים להקים חשבון אישי ופרטי משלם, כמו גם ליצור סט חוקים ואפשרויות בהתאם לדרישות המתאימות להם. כך לדוגמה, במידה ותוסיפו את המשתמש WorldCup ותשלחו לו Yo ראשוני, החשבון ישלח לכם Yo בכל פעם שיבקיעו גול באחד מהמשחקים המתקיימים ברגע זה.

צילום: shutterstock

המשמעות היא שחברות שונות יוכלו ליצור מערכות התראה אישיות משלהן. לדוגמה, ארגון מסויים יוכל לשלוח Yo לעובדיו על מנת להזכיר להם להגיע לישיבה, אתר אינטרנט יוכל לשלוח Yo לקוראיו בכל פעם שתעלה כתבה בלעדית ואתרי מכר יוכלו לשלוח Yo כדי להתריע למשתמשים שהמשלוח יצא אליהם, בתקווה שהמשתמשים אכן יבינו את משמעותו של כל אחד מה-Yo השונים הללו.

עם זאת, למרות הרצון הטוב של החברה ולצד החוקים וההתראות המסובכות שיכולים המפתחים ליצור, בשורה התחתונה כל מה שישלח יהיה Yo. אמנם עדיין לא מחקנו את האפליקציה, אבל פחות מ-24 שעות לאחר התקנתה ותחושת המיצוי כבר כאן.
יהיה מעניין לראות כיצד החברה תבחר ליישם את ההשקעה הנוכחית על מנת לשמור על העניין של המשתמשים באפליקציה.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: המוח מאחורי eBay – הכירו את מרכז הפיתוח של eBay בישראל

עוד בגיקטיים: צמיד Token – במקום ניטור צעדים, ניטור הכסף שלכם בבנק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן