Forbes Israel Logo

הרשימה ששווה מיליונים: כך תוכלו להשיג את פרטי כל המשקיעים בישראל

המכשול הגדול ביותר שעומד בפני יזם שרוצה לגייס השקעה, הוא כיצד להגיע למשקיע הנכון. קודם כל, למצוא משקיע שאכן מתעניין ומגיע מתחומי העיסוק של המיזם ושנית, כיצד להגיע אליו – טכנית. אדן שוחט, יזם סדרתי ומשקיע ותיק ובעל ניסיון (קרן ג'נסיס בעבר וקרן Aleph עכשיו), יוצא ביוזמה חסרת תקדים שמרכזת על גבי מסמך אחד את שמות כל האנג'לים בישראל, דרכים ליצירת קשר ופרטים אודות ההשקעות אותן הם מחפשים.

רשימה יקרת ערך עם טוויסט חברתי

הרשימה שיצר שוחט, שהיא הראשונה מסוגה להתפרסם בפומבי, מכילה שמות של כ-130 אנג'לים ישראליים. בנוסף לשמות מופיעים הסטארטאפים בהם כל משקיע היה שותף, מקום מגורים ופעילות, שם החברה בה הוא פעיל, תחומי עניין עיקריים להשקעה ותחומי עניין משניים, סכום השקעה מינימלי ומקסימלי, רמת פעילות (כמה השקעות ביצע אותו משקיע) – לבסוף, כוללת הרשימה גם מידע האם המשקיעים מבצעים השקעות חוזרות בשלבים מאוחרים יותר של המיזם (Follow on).

החידוש ברשימה, מעבר לפומביות ולהיקף שלה, הוא שהיא שיתופית לגמרי. שוחט פתח מסמך גיליון אלקטרוני ב-Google Sheets, שכל אחד יכול לראות, לערוך, לתקן ולהוסיף פרטים מהידע ומהניסיון שלו. בשיחה עם גיקטיים הסביר שוחט כי הרשימה התחילה מ-15 אנג׳לים שמהם קיבל רשות לפרסם את הפרטים וכל המשקיעים האחרים נוספו לאחר מכן על-ידי הקהילה. כמו כן, הוסיף שוחט כי אם אנג'ל לא נמצא ברשימה ומעוניין להוסיף את עצמו, או לחילופין, אנג'ל לא מרוצה מכך שהוא מופיע ברשימה – אין בעיה והם מוזמנים לתקן או למחוק את הערך המתאים. כמו כן, משקיעים המעוניינים שיגיעו אליהם באמצעות חיבור ממכר משותף בלבד מוזמנים לציין זאת במקום כתובת המייל שבקובץ (בין המשקיעים שכבר בחרו באופציה האחרונה ניתן למצוא את אחד מהאנג׳לים הישראלים המוכרים ביותר, אורן זאב).

הרשימה מתעדכנת כל הזמן בעזרת חוכמת ההמון | מקור: צילום מסך


מרגע שהתפרסמה הרשימה נכנסו אליה מאות משתמשים, ששינו וערכו אותה כך שתהיה מעודכנת. בנוסף, כוללת הרשימה עוד רשימה גולמית של שמות שנאספו על ידי שוחט מהרשת, וזקוקים לעדכון, וכן רשימת סטארטאפים שמחפשים השקעת סיד.

"אנחנו פה ב-Aleph אוהבים מידע ואנחנו חושבים שהוא צריך להיות חופשי ונגיש לכולם" אומר שוחט. "הכל התחיל כפרויקט של כמה שעות, אבל עכשיו, בזכות המאמץ המשותף, הושקעו בפרויקט כבר עשרות שעות עריכה משותפת – וזה מגניב!".

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

להשתמש בעכבר זה כל-כך המאה שעברה: הכירו את Flow

Fetching.io: כמו גוגל פרטי על הנייד שלכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.