Forbes Israel Logo

חשד: אנשי קבע בצה"ל ניסו למכור עשרות טילי לאו לארגוני פשיעה

הותר לפרסום: בפעילות מקצועית ומורכבת של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב, נמנעה הגעתם של עשרה טילי לאו משופרים, שנגנבו מבסיס צה"ל, לידיהם של ארגוני פשיעה. בפעילות נעצרו שמונה חשודים, חלקם אנשי קבע, בחשד לגניבת עשרות לבנות חבלה, טילי לאו ואמצעי לחימה נוספים מבסיסי צה"ל, אותם הם מכרו לעבריינים.

טילי הלאו המשופרים, נתפסו בשבוע שעבר על ידי בלשי הימ"ר ברכבו של איש הקבע, שהיה בדרכו למפגש בו היה אמור למסור אותם לעבריין. מיד לאחר התפיסה, הודיע מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי: "סיכלנו פיגועים פליליים! שמנו את ידינו על עשרה טילי לאו, דקות ספורות לפני שעשו את דרכם לארגוני הפשיעה לטובת פיצוצים, חיסולים ואירועים פליליים. מדובר בטילים בעלי חומר נפץ תקני, ששימוש בהם היה גורם לאבדות רבות בנפש ולנפגעים רבים".

צילום: משטרת ישראל

מפקד הימ"ר, סנ"צ עזרא אלישר, אמר כי תמורת כל טיל לאו שילמו העבריינים לאנשי הקבע 900 שקלים, ותמורת כל לבנת חבלה שילמו כ-150 שקלים. את הטילים כבר מכרו בעבר העבריינים לארגוני פשיעה בסכום של 25-30 אלף שקלים ליחידה. את לבנת החבלה מכרו תמורת סכום של 5,000 שקלים ליחידה.

במהלך החודש האחרון, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, נפתחה חקירה סמויה במסגרתה עלה כי עבריין מוכר, תושב דימונה, נמצא בקשר עם אנשי קבע. בפעילות המבצעית זוהה העבריין כשהוא נפגש עם אנשי הקבע מספר פעמים, ובסופה של הפעילות נתפס איש הקבע בדרכו למפגש עם העבריין המוכר, כשברשותו עשרה טילי לאו מדגם משופר, המשמשים סיירות ויחידות חי"ר מובחרות. מפקד הימ"ר סיפר כי איש הקבע החביא את הטילים במבנה מגורים בעיר דימונה, דבר שהיה עלול לסכן את דייריו במידה והיה מתפוצץ מכל סיבה שהיא.

מעצרם של אנשי הקבע והחייל הסדיר תואם עם יחידות מצ"ח והימל"מ. לאחר ביצועו, הם הועברו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית במרחב נגב. עד כה נעצרו שמונה חשודים, מהם שלושה אנשי קבע וחייל סדיר, וכן ארבעה אזרחים. החשודים הם תושבי אזור המרכז והדרום.

מהחקירה עלה, כי אנשי הקבע מכרו לעבריין אמצעי לחימה רבים וביניהם עשרות לבנות חבלה ורימוני רסס, אותם נהגו לגנוב מבסיסי צה"ל במהלך עבודתם כנגדי תחמושת ואחראי בונקרים, בשני בסיסים שונים בנגב. עוד עלה, כי הסכום אותו קיבלו עבור אמצעי הלחימה הינו נמוך משמעותית מהערך הגבוה בו הוא נסחר על ידי ארגוני הפשיעה.

צילום: משטרת ישראל

ניצב הלוי ציין כי "הקלות הבלתי נתפסת בה נגנבים ונסחרים אמצעי לחימה רבים תמורת בצע כסף מדאיגה ומקוממת. אנו במחוז הדרומי של המשטרה פועלים בשיטות רבות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת והפעלת אמצעים – תוך מיפוי ומיקוד מודיעין על כלל בסיסי צה"ל והמתקנים הביטחוניים הנמצאים בגזרתנו. בחלק מהפעילות, כמו במקרה הזה, אנחנו גם פועלים בשיתוף עם צה"ל ויחידותיו השונות. אני מברך על שיתוף הפעולה ושילוב הזרועות עם פיקוד צה"ל בדרום, אשר רואה עין בעין את החשיבות והצורך המיידי להילחם בתופעה החמורה והמסוכנת של זליגת אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל, והגעתם לידי עבריינים וארגוני פשיעה".

עוד הוסיף מפקד המחוז כי "הפרשה שמובלת על ידי ימ"ר נגב, אשר שותפים לה ומשולבים עמה יחידות מהמטה הארצי של המשטרה, מחוז מרכז, החקירות והמודיעין של מחוז דרום, מרחב נגב נמצאת בעיצומה. החקירה מתקדמת, מסתעפת ומתרחבת בבוא וכשתגיע לסיומה יוכלו כולם להבין את חומרת המעשים, שחלקם כבר נחשף כעת, עם הסרת הצו. זה המקום לשבח את שיתוף הפעולה הארגוני על כל יחידותיו אשר נתנו כתף, תמכו וסייעו להצלחת הפעילות, ואת ימ"ר נגב והעומד בראשו על פעילות איכותית מקצועית וממוקדת. פרשה זו היא עוד נקודת ציון דרך משמעותית במאבק ארוך ממושך וממוקד בארגוני הפשיעה".


לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.