Forbes Israel Logo

יצחק (בוז'י) הרצוג: הסוציאליסט האמיד הולך בדרכי אביו

גיל: 53
תפקיד: ח"כ, "העבודה"
שווי: 10 מיליון שקל

*עודכן בינואר 2015

כינו אותו "הנסיך", אבל למעשה יצחק (בוז'י) הרצוג הוא סוציאליסט אמיתי, שמצא את מקומו בשמחה בתפקיד שר הרווחה וכעת בראש מפלגת העבודה והמועמד לראשות הממשלה מטעם המחנה הציוני. הכינוי הגיע לו הודות לייחוסו המשפחתי, כבנו של חיים הרצוג, הנשיא השישי של מדינת ישראל ונכדו של הרב הראשי יצחק אייזק הלוי. הרצוג גדל בתל אביב ושירת כקצין מודיעין ביחידת 8200. לאחר שירותו הצבאי למד משפטים באוניברסיטת תל אביב והתמנה לעורך דין ולשותף בהרצוג פוקס נאמן, הפירמה היוקרתית שהקים אביו ב-1972. 

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

בדיוק כמו אביו, שבזמנו עזב את המשרד כדי לפצוח בקריירה ציבורית, גם הבן המשיך בדרכו וב־1999 התפטר מכל תפקידיו בפירמה כדי להצטרף לחוג היועצים הקרוב של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. הרצוג מונה לתפקיד מזכיר הממשלה וב־2003 נבחר כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בפעם הראשונה. מאוחר יותר מונה לשר השיכון בממשלת האיחוד של העבודה עם הליכוד בראשות אריאל שרון. לקראת בחירות 2006 הפך הרצוג לפופולרי מבין חברי הכנסת של העבודה ודורג ראשון ברשימה. אחרי בחירות 2006, מונה לשר התיירות ותוך פחות משנה עבר למשרת שר הרווחה.

לדירוג המלא – הפוליטיקאים העשירים בישראל

בראשית שנת 2011, עם עזיבתו של ברק את מפלגת העבודה, ניסה הרצוג להתמודד על ראשותה, ואף הצליח לגייס תרומות בסך 1.2 מיליון שקל על פי הפרסומים. 50 אלף שקל קיבל מאמו, אורה הרצוג. בין התורמים הבולטים באותה שנה ניתן למנות גם את המיליונר דניאל אברמס, ורדה ואריה סבן, דיוויד אסיא, מייסד חברת התוכנה מג'יק; חנוך ברקת, לשעבר מנכ"ל קרן איפקס; מיכאל לוי, יבואן רכבי פיאט לישראל; ראובן אבלגון ודוד קוליץ. את חלקם הוא מכיר מהזמן שעשה בפירמה שעם לקוחותיה נמנים אילי הון רבים. בסוף 2013 ניצח הרצוג את שלי יחימוביץ' בקרב על ראשות המפלגה והפך ליושב ראש האופוזיציה. כעת כאמור הוא מוביל יחד עם ציפי לבני ממפלגת התנועה את המחנה הציוני כמועמד לראשות הממשלה.


בוז'י הרצוג | צילום: מרק ישראל סלם

שוויו של הרצוג נגזר משני מרכיבים מרכזיים: האחד, כישוריו האישיים כעורך דין, שבאו לידי ביטוי בעבר, והאחר – שווי הנכסים שהיו קשורים לאביו המנוח ולפירמת עורכי הדין. השנים המעטות יחסית שעשה במשרד כשותף הקנו לו נתח מההכנסות ומהבונוסים של המשרד העשיר, אבל הנתח הגדול יותר מההכנסות, זה שהיה שייך לאביו המנוח חיים הרצוג, הועבר בשלמותו לאמו.

יחד עם זאת, כפי שחושפת הצהרת ההון שפרסם לקראת בחירות 2015, הרצוג מחזיק מאז שנת 1990 בבית הפרטי בו התגוררות הוריו בשכונת הצהלה השווה היום בין 7 ל-8 מיליון שקל. כמו כן הוא מחזיק יחד עם אמו בזכויות על מגרש "בגוש הגדול" בצפון תל אביב – שטח אותו רכש סבו עוד לפני קום המדינה וכן בדירת חדר בחיפה, עליה הוא עדיין משלם משכנתא של כ-1,500 שקל בחודש.

עוד חושף הרצוג בהצהרת ההון שלו כי הוא מחזיק בפיקדונות בגובה 2.6 מיליון שקלים ובקופות גמל ותוכניות חסכון בגובה 585 אלף שקלים. הסכומים אינם כוללים ביטוח מנהלים ופנסיה.

הרצוג ורעייתו מיכל, הורים לשלושה ילדים. מיכל, עורכת דין במקצועה, עבדה במשך כעשור במשרד אורי סלונים. לאחר שפרשה פנתה לפעילות הומניטרית. היא הייתה מנהלת הפרויקטים ב"קרן ריץ׳", פעילה בעמותת "בית נועם״ ועמותת "מרחבים״, וחברת הוועד המנהל ב״מעלה״. בעבר הייתה דירקטורית בחברת פולאר השקעות וכיום היא רשומה כדירקטורית חיצונית בחברת פרידזנון שירותים לוגיסטיים.

"אני רואה את כל כולי כשליח הציבור ופועל מתוך אמונה פנימית עמוקה", אמר הרצוג בתגובה לדברים. "זה מה שהניע אותי, ולכן עזבתי את העולם הרווחי של הפרקטיקה המשפטית".

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן