חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כל התרחישים האפשריים: התחזקות היכולת הגרעינית של צפון קוריאה

הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה בפצצת מימן, אשר המדינה הודיעה כי היא ביצעה בהצלחה, מדאיג כשלעצמו גם אם יש מי שלא מאמין שהוא אכן בוצע, כמו ארה"ב. אך מעבר לכך, המשמעות שלו היא התמודדות עם אוסף שלם של התפתחויות פוטנציאליות מדאיגות. הוא מעלה במיוחד חמש דאגות שכבר בשנה האחרונה התעצמו.

1. הגדלת מחסן הנשק
לארה"ב, אותה רואה צפון קוריאה כאחת מאויבותיה הגדולות ביותר, יש ראייה נחמדה למדי לפיה הארסנל הגרעיני של צפון קוריאה כולל עשר פצצות אטומיות. אך פנייה למומחים סינים ב-2014 הובילה להבנה שסין מאמינה כי הארסנל הזה גדול הרבה יותר. קודם כל, צפון קוריאה תוכל להחזיק ברשותה 20 ראשי נפץ בקרוב. בנוסף, משם היא תוכל להגדיל בהרבה את כמות כלי הנשק שלה. הימים בהם היה לה מספר זעום של ראשי נפץ נמצאים הרחק בעבר. צפון קוריאה הופכת כעת לאחת מהמעצמות הגרעיניות של העולם.

2. תמיכה סינית
בתחילה, נשיא סין שי ג'ינפינג נראה יחסית מרוחק מצפון קוריאה. היו לכך את כל הסימנים הרגילים. לדוגמא, סין הצטרפה לסנקציות של האו"ם כנגד אמצעי הלחימה של צפון קוריאה. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים ג'ינפינג נתן איתות מסוג שונה. כותרת מהניו יורק טיימס הזהירה ב-10 באוקטובר, "מכתב ממנהיג סין שי ג'ינפינג לצפון קוריאה, מאותת אולי על הפשרת היחסים". ג'ינפינג ברך את קים ג'ונג און על כך שהשיג "התקדמות חיובית בפיתוח הכלכלה, שיפור המחייה ועוד". המכתב היה מנוגד למסר קודם שציין את הפסקת ההתחמשות בנשק גרעיני.

לכן, בנקודה זו, אנחנו תלויים בסין מאחר והיא זו שיכולה לרסן את צפון קוריאה. כל הדברים האחרים שניסינו נכשלו.

צפון קוריאה בראשות קים ג'ונג און תוכל לשגר טילים עד קליפורניה | צילום: יוטיוב

3. טילים ארוכי טווח
צפון קוריאה ביצעה התקדמות רבה בפיתוח טילים. ישנה אפשרות כי יהיה לה טיל עם טווח כזה שיוכל להגיע לצפון אמריקה – ואולי אפילו לקליפורניה. היא תהיה חייבת להקטין את ראשי הנפץ הגרעיניים שלה כדי לשים כאלו בטיל, אבל זה בהחלט עשוי לקרות.

4. צוללות
צפון קוריאה הצהירה שהיא תוכל להחזיק ברשותה צוללת שתישא כלי נשק גרעיני. כך בעצם, יהיה קשה יותר לתצפת, לעקוב ובאופן פוטנציאלי גם להתמודד עם תרחיש כזה. הוא ישנה גם את מפת הכוחות הימיים.

5. מכירת טכנולוגיות רבות יותר למזרח התיכון
בתקופה בה ההסלמה במזרח התיכון הולכת וגוברת, בין השאר עם מלחמת האזרחים בסוריה והמתח בין ערב הסעודית לאיראן, ישנן עדויות לכך שצפון קוריאה הייתה ספקית הטכנולוגיה של סוריה לפני שנים, אותה ישראל הרסה. לכן, לא יהיה מפתיע כלל אם צפון קוריאה תחדש את תפקידה באזור, ואף תנסה למכור את כלי הנשק שלה למדינות נוספות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן