חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כנגד כל הסיכויים: היזמית שהפכה פשיטת רגל לעסק בשווי 5 מיליון דולר

"המשפחה שלי חשבה שהשתגעתי לגמרי". ככמה מתחילה ליסה וויליאמס לתאר את הדרך שעברה – החל ממשרה מובטחת וקריירה אקדמית מצליחה, דרך פשיטת רגל ועסק כושל – ועד להצלחה אשר מגיעה כיום, כששווי החברה שלה חצה את רף 5 מיליון הדולר. ווילימאס, כך היא מצהירה, ממש לא מתכוונת לעצור כעת.

כבר באקדמיה, וויליאמס זכתה לחיים די נוחים, בלשון המעטה. היא הייתה לאישה הראשונה אי פעם בארה"ב לזכות במענקי מחקר יוקרתיים ושמנים במיוחד, והפכה לאישה השחורה אי פעם אשר כיהנה כנשיאת אוניברסיטת Penn במדינה. היא זכתה להערכה רבה מהקולגות, ליוקרה מקצועית, וגם חשבון הבנק לא יכול היה להתלונן. ואז, היא מספרת, התחיל לכרסם בה הפחד. אותו הפחד הוא שגרם לה לזנוח את חייה המקצועיים מאחור – ולהקים חברה חדשה, לייצור בובות וצעצועים לילדים.

וויליאמס ועסקי הבובות | צילום: אתר החברה

"אנשים מפחדים לאבד מה שיש להם", היא מספרת בראיון מיוחד, "אותי הניע הפחד לחיות בקטן. אם ארשה לנוחות לעצור את ההתקדמות שלי – אז אני חיה בקטן. המטרה שלי היא להשיג כמה שיותר השפעה, לשנות כמה שיותר – ולעשות כמה שיותר".

"חייבים לשמור על פרופורציה"

כמו שבוודאי ניחשתם, וויליאמס היא חולת עבודה לא קטנה. "בהתחלה האמנתי שאני חייבת לעבוד מזריחה עד שקיעה, 7 ימים בשבוע, כולל בחופשים", היא מספרת. "ואז הבנתי שאני לא לוקחת את החיים בפרופורציה הנכונה. זה כלל חשוב – גם לסיפוק עצמי וגם להצלחה עיסקית". מאז, היא מספרת, היא מקפידה לשמור את ימי רביעי פנויים לחלוטין – בהם היא מקדישה זמן לאימוני יוגה ארוכים, להליכות, ולמחשבות ותכנון ארוך טווח. בעצם כל מה שלא דורש טיפול מיידי – נדחה לימי רביעי.

כששאלתי אותה על עצות נוספות שהיא למדה לאורך הדרך המפותלת שעברה, היא מיד שולפת את האימרה השחוקה "קשרים זה הדבר הכי חשוב" – אבל ממהרת להוסיף: "לא בשביל לקדם את החשיפה או להביא משקיעים, אלא בשביל לקבל עצות. ככל שיש לך יותר קשרים לאנשי מקצוע שאתה באמת מאמין בהם ותוכל לקבל יותר עצות, כך ייטב". ואותם יועצים ומייעצים חייבים להתחלף, לראייתה: "עבדתי עם אנשים נהדרים, באמת. אבל היועצים האלה חייבים להתחלף כשהחברה עוברת משלב לשלב. חייבים לשמור על שינויים ועל רוח רעננה".

כסף זה הכל

בכדי שוויליאמס תוכל להמשיך ולשרת את לקוחותיה בתשוקה הנצחית שהיא מציגה היא חייבת לבסס הון כלשהו. לנסות ולהגדיל את העסק היא אינה משימה פשוטה, אבל לעשות זאת ללא מימון הולם היא ממש התאבדות עסקית. בגלל שבמהלך השנים התמקדה וויליאמס בהרחבת הקשרים שלה כעת יש לה הזדמנות להעריך אסטרטגיות פיננסיות לצורך התרחבות.

למעשה, הדרך הנכונה להתפתחותו של יזם מצליח היא כזו: מפסיקים לחיות בקטן ומתחילים לחשוב בגדול. לוקחים צעדים נועזים. מתמקדים בבניית פרופיל ציבורי רחב. מתחברים למשקיעים ויועצים אחרים. מגדילים את מעגל הקשרים עוד יותר. הופכים להיות מוכרים ומהימנים – ואז משקיעים, בנקאים ויועצים פיננסיים אחרים מתחילים לרדוף אחריך.

כיום, רק ארבע שנים חלפו מאז שעמדה וויליאמס בפני תהום פשיטת הרגל, היא עוסקת בחיזור אחרי משקיעים לעסקה בת שבע ספרות שתיקח את החברה שלה לרמה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן