חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“לאומי לא יחלק דיבידנד בקרוב גם אם ימכור אחזקות בחברה לישראל”

"בנק לאומי עדיין לא הוכיח יכולת לבצע התייעלות משמעותית, ובנוסף תקנות 'באזל 3' יגבילו את צמיחתו", כך כותב אנליסט כלל פיננסיים, ירון זר באשר לעתידה של המניה.  

לאומי מחזיק היום ב-18% ממניות חברה לישראל בשווי של קרוב ל-3 מיליארד שקל. "לאומי לא צפוי לחלק דיבידנדים בשנים הקרובות גם אם ימכור אחזקתו בחברה לישראל", מוסיף זר כשהוא מתייחס לאחזקתו העיקרית של הבנק. עם זאת הוסיף כי "הבנק צפוי ליהנות השנה מרווחי הון". הסקירה מעניקה ללאומי אפסייד של 6% (כלומר מחיר השוק כיום נמוך לטענתו של זר ב-6% מהמחיר הפוטנציאלי הראוי למניה).

במבט מאקרו מציינים בכלל פינסיים כי בשנים הקרובות יסבלו הבנקים מסביבת ריבית נמוכה ורגולציה מכבידה. "החרפת המצב תחייב העמקת הדיאטה לתוך שומני הבנקים", נכתב בסקירה.

עוד מעריכים בבית ההשקעות כי התשואה הכוללת של הסקטור תתייצב על ממוצע של 7.5%. תשואת חמשת הבנקים הגדולים עמדה בממוצע בשנים 1992-2012 על 9.6%, ובשנים 2009-2012 על 9.2%. להערכתנו, בשנת 2013 התשואה להון תעמוד על 8.5%, ובשנים 2014-2016 על כ-7.5%, תוך שונות בין הבנקים.


מימין: קינן (הפועלים), שפיגל (דיסקונט), רוסק עמינח (לאומי) | צילום: יח"צ ורון קדמי

הסקירה של כלל פיננסים ממליצה על בנק פועלים. "הוא הבנק הגדול והיציב בארץ והוא מכונה בנקאית משומנת תוך יכולת מוכחת לביצוע התייעלות", נכתב. זר כותב כי פועלים צפוי לחלק דיבידנדים שוטפים על בסיס רבעוני. פועלים על פי כלל פיננסיים נמצא באפסייד של 20%.

באשר לדיסקונט מציינת הסקירה כי "העתיד לפניו": "דיסקונט יסבול מירידת אשראי. מנגד, בעוד שנתיים ייהנה מהלימות הון חזקה, מפרישה טבעית של עובדים ומדיבידנדים משמעותיים", נכתב. 

עוד טוענת הסקירה כי בנק מזרחי צפוי בתקופה הקרובה להמשיך לצמוח בקצב גבוה הודות למשכנתאות. ובאשר לבנק הבינלאומי נכתב כי "הוא בנק יציב עם תיאבון נמוך לסיכון".

בית ההשקעות, כלל פיננסיים, נמצא בשליטת אי.די.בי ובראשו עומד יורם נווה. בית ההשקעות מכר בתחילת השנה את פעילות קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות לידי המתחרה הראל פיננסים מקבוצת הראל השקעות כך שהוא מחזיק עתה בחברות החיתום כלל (10%) ובמחלקת הברוקראז' (60%).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן