חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לאחר התערבות בנק ישראל: הדולר ירד ב-0.3%; היציג – 3.676 שקלים

בנק ישראל חוזר להתערב בשוק המט"ח: אחרי שהוריד את הריבית בשבוע שעבר והדולר המשיך לרדת, רכש הבוקר הבנק כ-50 מיליון דולר בניסיון למתן את היחלשות המטבע האמריקאי. הדולר המשיך להחלש היום ושערו היציג נקבע על 3.676. אתמול, ביומו הראשון של שבוע המסחר במט"ח נקבע שערו היציג של הדולר על 3.687 שקלים, רמה נמוכה מהשער שנרשם לפני הפחתת הריבית של הנגיד היוצא, סטנלי פישר.

"הדולר-שקל האיץ מטה עם פתיחת שבוע המסחר, והתנועה המתקנת שראינו את תחילתה בשבוע שעבר צוברת תאוצה", מציינים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הירידה של הדולר-שקל מושפעת לא מחוזקו של השקל אלא מחולשתו של הדולר בעולם, שנחלש עם פתיחת שבוע המסחר בצורה חדה למול מרבית המטבעות המרכזיים וזאת בעקבות נתוני ייצור ירודים שפורסמו אתמול בארצות הברית אשר הגבירו את ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יצמצם בקרוב את ההרחבה הכמותית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הדולר מצוי בעולם במגמת עלייה ניכרת מאז תחילת פברואר, כאשר לפני כשבועיים קבע מדד הדולר שיא של כמעט 3 שנים", הוסיפו ב-FXCM. "כעת אנחנו מתחילים לראות סימנים של תיקון, המתבטא גם במסחר בדולר-שקל. המפנה במגמה של הדולר בעולם מאיים למחוק את העליות האחרונות שראינו בדולר-שקל מאז בנק ישראל הודיע במפתיע על הורדת ריבית והשקת תכנית של רכישת דולרים במטרה לבלום את התיסוף בשקל".

"כעת עומד בנק ישראל למבחן משמעותי ומעניין יהיה לראות כיצד יפעל והאם יצליח לבלום את התחזקות השקל באמצעות תכנית הרכישות", מסכמים ב-FXCM. "רמת התמיכה המשמעותית היא 3.65 שקלים. מדובר ברמת תמיכה היסטורית המשלבת מספר אלמנטים טכניים. שבירה מתחת לרמה הזו עשויה להרחיב את התיקון לאזור 3.61-3.62 שקלים ואף לסכן את התהוותה של המגמה כולה".


צילום: IngImages ASAP

"ההתדרדרות באירופה והתאוששות כלכלת ארה"ב ימשיכו להחליש את השקל"

"למרות ששער הדולר-שקל לא מצליח להתייצב מעל 3.70, הוא גם אינו יורד באופן משמעותי מתחת לרף זה", טוען ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות. "בנוסף, השבוע ראינו כי התנהגות הצמד תואמת את התנהגות הדולר מול היורו, מתאם שחזר להתחזק לאחר הפעולות של בנק ישראל ו'התנקות' השוק מגורמים ספקולנטים. עם המשך ההתדרדרות באירופה וההתאוששות של כלכלת ארה"ב והדולר, אנו צופים כי גם השקל יפעל בהתאם וימשיך להילחש מול הדולר, מעבר לפיחות שכבר נוצר בעקבות ההתערבות של בנק ישראל".

"לאחר חודשים רבים בהם ספג שוק העבודה הפרטי ירידה בפעילות העסקית, נתוני האבטלה לחודש אפריל הראו כי כושר הספיגה כבר מוצה", ממשיך בן נון. "האבטלה עלתה ל־6.9% באפריל, עלייה של 0.1% ביחס למרץ. כמובן ששינוי בודד אינו מעיד על מגמה, אך זהו אינדיקטור נוסף שמצטרף לנתונים חלשים נוספים מהכלכלה (ובכפוף לחוסר האמון שיש בשיטת מדידת רמת האבטלה). רוב המדדים הכלכליים בפברואר־אפריל נחלשו. השבוע מצטרפות גזירות כלכליות חדשות בדמות מסים עקיפים: העלאת המע"מ ל־18% והתייקרות הדלק. לאור זאת, אנו מותירים את צפי רצועת המסחר לטווח הקצר בינוני על תחום של 3.6-3.8 שקלים לדולר", מסכם בן נון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן