Forbes Israel Logo

לחצתם ידיים חזק מדי בראיון עבודה? כנראה שלא תתקבלו

אחרי שליטשתם את קורות החיים שלכם וערכתם מחקר יסודי על החברה או בית העסק, לבשתם את הבגד המקצועי והמרשים ביותר שלכם ועניתם בביטחון על כל השאלות המכשילות של המראיינים, אין ספק שאתם מועמדים ראויים לתפקיד. אך אם לא חייכתם מספיק ולא שמרתם על קשר עין בזמן הראיון, כנראה שכל היתרונות שלכם לא יעזרו ותאבדו את המשרה לטובת מי שכן. 

לעתים רבות, המסרים שאנו מעבירים באצמעות שפת הגוף בראיון עבודה עשויים להשפיע על קבלתנו יותר מהתשובות המילוליות שלנו. כבר בדקות הראשונות של הראיון אנחנו עשויים להשאיר רושם שישפיע על כל מה שיקרה בהמשך. אז איך תוכלו להימנע מטעויות שפת גוף שיעלו לכם ביוקר? קראו את הטיפים הבאים והתחילו להתאמן על יישומם כבר מעכשיו. 

הסוד ללחיצת יד מוצלחת הוא במגע בין כפות הידיים | צילום: ingimage/ASAP

1. הקפידו על לחיצת יד טובה – לפני שאתם לוחצים את ידו של המראיין, קומו ממקומכם, צרו קשר עין, חייכו ושדרו ביטחון. הקפידו שלחיצת היד תהיה חזקה אך לא חזקה מדי, אתם לא רוצים למחוץ את ידיו של המראיין. הסוד הוא ליצור מגע בין כפות הידיים. החליקו את כף ידכם אל תוך האחיזה של המראיין והקפידו לשמור על אותה רמת לחץ שהוא משתמש בה. זכרו שרמת הלחץ משתנה בין אדם לאדם ובכל תרבות ישנה רמה מקובלת אחרת. 

2. כבדו את החלל האישי של המראיין – אל תצרו מגע פיסי מיותר. אסור לחבק או לגעת במרואיין, זה מראה על חוסר מקצועיות. אל תשבו קרוב אליו והקפידו לשמור את ידיכם וחפציכם האישיים במרחק סביר ממנו בעת הראיון. 

3. אסור לשלב ידיים – שילוב ידיים עלול לשדר חוסר בטחון והתגוננות יתר. במקום זאת, השתמשו לוו את דבריכם במחוות ידיים מתאימות. כך תשדרו התלהבות וחיבור, אולם הקפידו לא להיסחף לדרמטיות מיותרת. 

4. לא לשחק עם הידיים – זהו סימן מובהק ללחץ שעלול לשדר גם ילדותיות. התעסקות יתר עם הידיים מסיחה את דעתו של המרואיין מהדברים שאתם אומרים וגורמת לבלבול ולתחושת מיאוס. 

5. שמרו על יציבה טובה – ממש כמו שהמורות בבית הספר היסודי היו אומרות: "שבו ישר". יציבה א-סימטרית המעקמת את גופכם עלולה לגרום לכם להיראות חסרי בטחון, מבולבלים ואפילו להעיד על חוסר כנות מצידכם. גם אם אתם כבר בוחרים ליפות את המציאות, עשו זאת בעמידה או ישיבה זקופה כדי לשמור על אמינות דבריכם. 

6. שמרו על קשר עין – כשאתם מדברים, זה בסדר להפנות את המבט ולתת לעיניים לשוטט קצת בחדר, אך כשתורו של המרואיין לדבר, שמרו על קשר עין והראו לו שאתם קשוביו לדבריו. חשבו על העיניים כחוט המקשר ביניכם ואם תפנו את מבטכם מהמרואיין למשך זמן רב מדי, אתם עשויים לאבד את תשומת ליבו ולהיראות חולמניים ולא מרוכזים.

7. אל תחביאו את ידיכם – הניחו את הידיים על ידיות הכיסא או דפנות השולחן. הידיים ישמשו אתכם להבעת רעיונות וסייעו לכם להבהיר נקודות חשובות בשיחה. חשיפת הידיים גורמת לכם להיראות כנים ובטוחים יותר במה שאתם אומרים והמרואיין יכול לראות שאין לכם מה להסתיר. 

8. אל תתנו לידיכם לטייל – אל תגעו בפנים, אל תכניסו את ידיכם לתיק או לכיס ואל תשחקו עם חפצים שנמצאים לידכם בעת הראיון. כל מה שתעשו עם הידיים ישדר למרואיין את מידת הרצינות שלכם. אדם שנוגע בכל מה שמסביבו נתפס כחסר סבלנות. 

9. הימנעו מבדיקה חוזרת של השעון או מסך הטלפון הנייד – מלבד לחץ, פעולות אלה עלולות להתפרש כחוסר עניין. בדיקה חוזרת של השעה או הנייד עלולה לגרום למרואיין לחשוב שהוא מבזבז את זמנכם ושהתפקיד לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם. 

10. הקפידו לחייך – זוהי אולי העצה הכי חשובה. חיוך הוא הסימן המובהק ביותר לנגישות שלכם. באמצעות חיוך משכנע אתם יכולים להסתיר את הלחץ וההתרגשות שלכם ולמשוך סימפטיה מהמרואיין. אולם, זכרו שאינכם ליצנים והקפידו על חיוך סולידי ולא מוגזם. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.