חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

למרות קבלת הסיוע: "כלכלת יוון צפויה להתכווץ השנה ב-5%"

כלכלת יוון עלולה להתכווץ ב-5% נוספים ב-2013, כך קובע היום מכון המחקר המקומי IOBE. המכון עדכן את תחזית הצמיחה שלו כלפי מטה, והציג עמדה פסימית אף יותר משל הנושים הבינלאומיים של המדינה. 

יוון שנשענת על כספי חילוץ בינלאומיים מאז 2010 קיבלה אתמול אישור ממנהיגי האיחוד האירופי לתשלום של 3 מיליארד יורו. בתמורה לסיוע המגיע מהבנק האירופי המרכזי ומקרן המבטבע הבינלאומית, התחייבה יוון להמשיך את מדיניות הצנע שלה הכוללת קיצוצים במגזר הציבורי. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

כתוצאה מצעדי הצנע של הממשלה, כלכלת יוון צפויה לשקוע שוב זו השנה השישית ברציפות. על פי תחזית IOBE התכווצות הכלכלה בסוף 2013 תהיה בין 4.8% ל-5%, זאת לעומת צפי להתכווצות של 4.6% בתחזית הקודמת של המכון. 

בקרן המטבע ובבנק האירופי הנמרכזי חזו כי התמ"ג ביוון ירד ב-4.2% וב-4.6% בהתאמה. יצויין כי בשנת 2012 התכווצה כלכלת המדינה ב-6.4%. בנוסף, במכון סבורים כי האבטלה ביוון תגיע בסוף השנה הנוכחית ל- 27.8%, שיא של כל הזמנים. לאחרונה הגיע שיעור המובטלים ביוון ל-26.8%.  לדברי ראש המכון ניקוס ווטאס, "ככל השצנע יימשך, כלכלת יוון תמשיך להתכווץ". 


צילום: רויטרס

ממשלתו של אנטוני סמארס נתקלת בהתנגדות ציבורית חריפה למדיניות הקיצוצים. בימים האחרונים החריף המאבק הציבורי נגד הפיטורים הנרחבים והפגנות מחאה התקיימו בכל רחבי המדינה. מאות עובדי ציבור שפוטרו יצאו לאחרונה להפגין נגד צעדי הצנע. 

במסגרת ההסכם אליו הגיעה יוון עם נושיה, הוענקה לה ארכה של 3 חודשים לפטר 12,500 עובדים במגזר הציבורי. פירוש הדבר הוא שלעשרות אלפי עובדים בסקטור יש כ-8 חודשים לחפש מקור פרנסה אחר, שכן אם יכשלו בכך יימצאו גם הם את עצמם חלק מהסטטיסטיקה העגומה של שוק העבודה המקומי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן