Forbes Israel Logo

מדע בדיוני? מדענים אוסטרלים רוצים להשתמש בקרני לייזר כדי לחסל את פסולת החלל

זה אולי נשמע מעט כמו מדע בדיוני, אבל צוות אוסטרלי עובד על פרויקט להריסת פסולת חלל באמצעות לייזרים מכדור הארץ, וזאת כדי למזער את כמות הזבל שמאיימת על הלוויינים הפועלים בהתנגדויות מסוכנות.

מדענים מאמינים שכיום ישנם יותר מ-300 אלף חלקי פסולת בחלל, החל מברגים קטנטנים ועד לחלקי ענק של טילים, שרובם כנראה נעים מסביב לכדור הארץ במהירות עצומה ובמסלול נמוך יחסית.

האוסטרלים אומרים שהפרויקט ריאליסטי מאוד, וסביר להניח שיגיע לכדי מימוש ב-10 השנים הקרובות, אומר מת'יו קולס, נשיא בית הספר לאסטרונומיה ואסטרופיזיקה באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה.

בינתיים, נחתם חוזה לשיתוף פעולה עם סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, על מנת למצוא ולמפות את הזבל המדובר באמצעות טלסקופ, המצויד בלייזר אינפרא-אדום, במצפה הכוכבים Mount Stromlo.

תמונות אמיתיות – בקרוב? | אילוסטרציה: shutterstock

בנוסף, 20 מיליון דולר ממשלת אוסטרליה ו-40 מיליון דולר מהשקעות פרטיות יסייעו לצוות, שהתאגד כמרכז החקר הקואופרטיבי (CRC – Cooperative Research Centre) לפתח לייזרים משופרים לאיתור החלקים הקטנים, תוך שהם מייבאים טכניקות לעולם האסטרונומיה, שמשמשות לפיזור ערפל באטמוספירה.

המטרה הסופית היא להגדיל את עוצמת הלייזרים למקסימום, עד כדי חיסול חלקי החלל המיותרים תוך כדי שהם נשרפים מבלי לגרום נזק באטמוספירה העליונה. "אין סיכון של החמצה ופגיעה בלווין פעיל", אומר קולס, "אנחנו יכולים לפגוע בהם במדויק".

קולס הוסיף שבסופו של דבר הוא מדמיין צורך בכמה תחנות ברחבי העולם, שיפעלו תחת חסות בינלאומית, אולם כרגע ה-CRC, ששותפות בו אוניברסיטאות, סוכנויות חלל וחברות ענק, מבצע את עבודת המחקר שתאפשר זאת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן