חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מחקר חדש מציג: הדרכים היעילות ביותר לעודד גולשים בפייסבוק לשתף את הפרסומים שלכם

"כמה שיותר גבוה" היא כבר לא שאיפתם הבלעדית של שחקני כדורסל, גם לא של יזמי נדל"ן – אלא של מומחי פרסום ושיווק, אשר הבינו היכן נמצאים לקוחותיהם לאורך שעות היום: בפייסבוק. כיום, מטרת העל של אותם משווקים היא לפרסם כמה שיותר ברשת החברתית הפופולרית, ולקדם את אותם פרסומים גבוה ככל הניתן בעמודי המשתמש (ה"פיד") של הגולשים השונים במטרה להגיע לחשיפה מקסימלית.

אבל להצליח ולקדם פרסומים בפייסבוק זו אינה מלאכה קלה כלל. כיום, למעלה מ-15 מיליון מותגים וחברות עסקיות ברחבי העולם מתחרים על מקום בדפי המשתמש של 1.28 מיליארד המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם, ומספר המתחרים רק הולך וגדל. המפרסמים כבר הבינו כי הדרך הטובה ביותר להשיג חיבור רגשי בין הלקוחות לבין המוצר היא לגרום להם לחוש "מעורבים" – במיוחד על ידי לחיצת לייק, פרסום תגובה, או הפרס הגדול בעיני המפרסמים: שיתוף, אשר מגדיל את החשיפה ומושך גם את חבריהם של המשתפים.

"הפרס הגדול" של המפרסמים: השיתוף | צילום: shutterstock

אך כיצד גורמים לקהל הגולשים בפייסבוק לעשות זאת? כמובן שדרך אחת עוברת דרך הארנק – באמצעות תשלום לפייסבוק ניתן לקדם את הפרסומים השונים במעלה דפי המשתמש, ובהתאם לעלייה בחשיפה – גם להעלות את כמות הגולשים אשר משתפים, מגיבים או לוחצים לייק לפרסום. אך זו אינה הדרך היחידה: מחקר ענק אשר פורסם לאחרונה בארה"ב ניתח באופן מעמיק את פעילותם של 5,800 דפי פייסבוק של חברות ועסקים הפועלים בארה"ב. המחקר בחן 1.5 מיליון פרסומים אשר פורסמו בדפים אלו לאורך מספר חודשים, כמו גם את תגובות הגולשים אליהם, במטרה לגלות: אילו מאפיינים גוררים הכי הרבה פעולות מצד הגולשים, ומקדמות את הפרסומים מעלה מעלה במעלה דפי המשתמש?

הכי טוב בסוף השבוע

המסקנה הראשונה והלא מאוד מפתיעה אליה הגיע המחקר היא כי הזמן הטוב ביותר לפרסום בפייסבוק (אם אתם אכן רוצים להשיג את מעורבותם של הגולשים) הוא סוף השבוע. הפרסומים השונים זכו ל-2.27 פעולות (תגובות או שיתוף) בממוצע במהלך ימי השבוע – ול-2.72 במהלך ימי סוף השבוע. החוקרים מעריכים כי הסיבה לכך היא הזמן הפנוי הרב אשר קיים במהלך סוף השבוע, אך ייתכן כי גם כמות הפרסומים של החברות המסחריות, אשר צונחת במהלך סוף השבוע, משפיעה על הנושא. ולא רק בחירת היום משפיעה על ההצלחה – אלא גם השעה במהלך היום בה מעלה החברה את הפרסום. המחקר מעלה כי פרסומים אשר עלו לאוויר בין השעות 8 בבוקר ל-5 אחה"צ הניבו 2.24 פעולות בממוצע, בעוד אלו שפורסמו לאחר השעה 5 אחה"צ זכו ל-2.49.

דרך נוספת וחביבה על המפרסמים לעידוד השתתפות הגולשים היא השימוש באמצעים ויזואליים מושכים – דוגמת סימני קריאה או סימני שאלה, יצירת "סמיילי" ושימוש בהאשטגים שונים. גם המחקר הנוכחי מחזק את הטענה הזו, כשפרסומים אשר לוו בסימנים כאלו זכו לתגובות רבות יותר ביחס לאלו אשר הורכבו ממילים בלבד.

האורך קובע?

אחד הממצאים המעניינים שהניב המחקר קשור לאורך הפרסום. על פי הממצאים, פרסומים אשר כללו בין 70 ל-79 מילים זכו ל-3.42 פעולות בממוצע, ואילו פרסומים אשר חצו את רף 80 המילים (בין 80 ל-89) הניבו פעולות רבות בהרבה – 6.19. המחקר מצטט את הפרופסור הישראלי דן אריאלי, אשר ניסה להסביר את התופעה: "המוח האנושי מתוכנת כך שתשומת הלב מוקדשת לפעולות הדורשות מאתנו יותר תשומת לב", הוא אומר. "לכן, סביר כי גולשים יגיבו באופן אקטיבי יותר לפרסומים ארוכים ביחס לפרסומים קצרים במיוחד, אשר לא דורשים מהם כל אנרגיה".

הזירה החדשה: פייסבוק | צילום: shutterstock

גם בחירת המילים של המפרסם משפיעה על פעולות הגולשים, כשהמילה "שתפו" הוכחה כיעילה ביותר בעידוד הגולשים לפעול (ולא רק לשתף). מנגד, מילים כמו "לחצו" או "העבירו" לא הוכחו כיעילות במיוחד.

אך למרות כל הנתונים וההבדלים, הקלף המנצח נותר, כמו בעבר – התוכן הוויזואלי. פרסום תמונות הוכח כיעיל במיוחד, וחשוב בהרבה מיתר המשתנים שנבדקו דוגמת יום הפרסום, השעה או בחירת המילים. מעניין יהיה לבחון בעתיד הקרוב את השפעתם של תכני הווידאו, אשר צפויים להיכנס באופן חלק ונגיש יותר לדפי המשתמשים בפייסבוק.

עידוד הגולשים לשתף ולהגיב, כך נראה, רק צפוי להתגבר בעתיד הקרוב כשיותר ויותר מפרסמים מבינים את חשיבותן של פעולות אלו ליצירת קשר רגשי בין הגולשים לבין המוצר – כמו גם להפצת הפרסומת לקהל לקוחות גדול ככל הניתן. המשתנים, כנראה, ימשיכו להיבחן, הנתונים ימשיכו להיערם, והחוקרים ימשיכו להגיע למסקנות – הל במטרה שאנחנו נמשיך לשתף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן