חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מיטב מוכרת את תעודות הסל לפסגות תמורת 153 מיליון שקל

בית ההשקעות מיטב חתם היום על הסכם למכירת פעילות תעודות הסל שלו לבית ההשקעות פסגות, תמורת כ-153 מיליון שקל. זאת בהמשך להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים מחודש נובמבר, לאשר את המיזוג של מיטב עם דש בתנאי שמיטב או דש ימכרו את אחת מחברות תעודות הסל שבשליטתן עד ה-30 באפריל 2013.

בהמשך להחלטת הממונה, ניהלה מיטב הליך מכירה מסודר ומזורז ונוהלו מגעים עם המתמודדים השונים. על-פי ההסכם, פסגות תרכוש ממיטב את מלוא מניות החברות מיטב תעודות סל וגעש עשיית שוק, אשר באמצעותן מתנהלת פעילות תעודות הסל של מיטב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פסגות תשלם למיטב 153 מיליון שקל, מתוכם תעביר למיטב כ-3 מיליון שקל עד ה-30.9.2013, בגין החזרי מס המגיעים לחברת תעודות הסל. על פי ההסכם, העסקה תושלם עד ה-30 באפריל 2013. השלמת העסקה למכירת פעילות תעודות הסל מותנית בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים וכן בהשלמת מיזוג דש-מיטב. 

החברות הנמכרות, מיטב תעודות סל וגעש עשיית שוק, מעסיקות 33 עובדים. חלקם הגדול יישאר בחברה הממוזגת או ייקלט בפסגות.

מנכ"ל מיטב, אילן רביב | צילום: יח"צ

מאז נרכשה מכלל פיננסים, במחצית 2011 רשמה מיטב תעודות סל גידול של כ-65% בהיקף הנכסים והיא מנהלת כיום כ-11.5 מיליארד שקל. מיטב תעודות סל אף היתה המגייסת השנייה בגודלה בתעשיית תעודות הסל בשנת 2012, עם גיוסים של 2.3 מיליארד שקל.

בית ההשקעות הממוזג דש-מיטב יחזיק בחברת תעודות הסל תכלית, החברה השנייה בגודלה בענף תעודות הסל, המנהלת כ-22.2 מיליארד שקל .

אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב והמנכ"ל המיועד של החברה הממוזגת דש-מיטב, אמר היום: "אנו נפרדים בצער מחברה מדהימה, עם שיעורי צמיחה גבוהים ומארג אנושי מיוחד, שהתחייבנו למכור במסגרת החלטת הממונה על ההגבלים. מכירת פעילות תעודות הסל היא צעד חשוב לקראת השלמת עסקת המיזוג של מיטב ודש, ותאפשר לנו להתרכז ביציאה לדרכנו החדשה ולהמשיך ליהנות מהתנופה שאנו חווים בחודשים האחרונים, בכלל תחומי הפעילות, עם גיוסי שיא בקבוצה בינואר ובפברואר".

רביב הוסיף: "אנו מוכרים חברה איתנה ומצליחה, שצמחה באופן מרשים מאז רכשנו אותה בשנת 2011. אני מבקש להודות לצוות עובדי מיטב תעודות סל, שסייע לנו להצעיד את החברה להישגים מרשימים אלה".

בתי ההשקעות מיטב ודש חתמו במאי 2012 על הסכם מיזוג. בית ההשקעות הממוזג צפוי להיות השני בגודלו בשוק הישראלי ולנהל נכסים בהיקף של למעלה מ-100 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה, תיקים מנוהלים ותעודות סל. כמו כן, בית ההשקעות הממוזג צפוי לפעול באמצעות חברות בנות בתחומים שונים, בהם: ברוקראז', ניהול סיכונים, ניהול תוכניות אופציות לעובדים, מכללה ללימודי שוק ההון ועוד.

בחודש יולי 2012 הודיע דירקטוריון דש על כוונתו למנות את אילן רביב למנכ"ל דש איפקס. לאחר השלמת המיזוג, צפויות BRM ומשפחת סטפק להחזיק במשותף בגרעין השליטה בבית ההשקעות הממוזג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן