Forbes Israel Logo

מילד בקיבוץ לבעלים של אימפריית נדל"ן חובקת עולם: ככה הופכים למיליארדרים בגיל 37

פורבס מפרסם את דירוג 100 עשירי ישראל לשנת 2016. אל המקום הראשון הגיע השנה אייל עופר עם הון של 33.9 מיליארד שקל. פטריק דרהי, הבעלים של הוט, ששלט בפסגה בשנתיים האחרונות איבד יותר מ-30 מיליארד שקל ונותר עם 26.7 מיליארד, שמעניקים לו את המקום השני. 

הפרויקט המלא מופיע בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645 או לחצו

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

שועי ארץ שעיקר פועלם מתמקד בתחומים, כמו כרייה, מחצבים או יהלומנות, ממעידן עופר ועד לב לבייב, הולכים ומאבדים את הבכורה, ואילו סטארט־אפיסטים ויזמים טכנולוגיים מטפסים בקצב בטוח ומהיר. כך לדוגמה, עדי טטרקו ואלון כהן, מייסדי אתר השראות העיצוב houzz, שזינקו השנה שמונה מקומות ברשימה, או ניר קלקשטיין, מייסדי חברת האלגו־טרייד פיינל, שהוסיף להונו כ־700 מיליון שקל בשנה החולפת. אליהם אפשר להוסיף גם את אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדי מובילאיי, שנחשבת לאחת ההבטחות הגדולות של עולם הרכב העתידי.

אחד התחומים המדוברים והצומחים ביותר כיום הוא הביוטק. חברות פארמה חדשניות משגשגות בכל העולם בשנים האחרונות. הן מביאות הבטחה עצומה בתחום הרפואה, והונן הולך ותופח בהתאם. והנה – היישר אל המקום ה־36, נכנס בפעם הראשונה ד"ר אריה בלדגרין, מייסד קייט פארמה העוסקת בפיתוח תרופות אוטו־אימוניות לסרטן.

הכיוון הברור שאליו הולך המשק הישראלי, הנוהה אחר חברות הטכנולוגיה, בא לידי ביטוי גם בעובדה שאחוז ניכר מהעשירים המופיעים ברשימה זו, גם אלו שעוסקים בתחומים אחרים לחלוטין, משקיעים בחברות סטארט־אפ מתחומי ההייטק, התוכנה והסייבר. אך טכנולוגיה היא לא הרגל היחידה שעליה נשען השוק הישראלי, ונראה כי אחד הגורמים המניבים רווחים יותר מכל תחום אחר בישראל הוא תחום הנדל"ן.

כך למשל, הונו הרב של אייל עופר, כמעט שלא השתנה במרוצת השנה החולפת, והעובדה שמליסרון, המנהלת נכסי נדל"ן מניב רבים בישראל, היא אחד מנכסיו המרכזיים כנראה מעידה על יציבותו של הענף.

אדם נוימן, מייסד משותף של מיזם המשרדים השיתופיים המצליח WeWork, הוא דוגמה נוספת. לא זאת בלבד שנוימן נכנס השנה לראשונה לרשימת 100 הישראלים העשירים, היישר אל המקום ה־27, אלא שהוא עשה זאת השנה גם ברשימה האמריקאית, כשחצה את רף מיליארד הדולר.

כמו בשנה שעברה, גם השנה כל 100 עשירי ישראל הם מיליארדרים, וגם השנה הונם המצטבר קרוב לכ־500 מיליארד שקל. אם נתעלם מהנפילה החריגה של דרהי, נראה שהונם המשותף של כל 99 העשירים הגדולים האחרים צמח השנה בכ־12 מיליארד שקל.

הפרויקט המלא מופיע בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645 או לחצו

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.