Forbes Israel Logo

ממקסיקו לתל אביב: ערב כישלונות צעירים התקיים לראשונה בעיר

כבר בצבא אנו למדים שהפקת לקחים היא חלק קריטי מתהליך למידה של כל ארגון, קטן או גדול ככל שיהיה. מכל אירוע, תקרית, תרגיל או מבצע – יש להפיק לקחים, לצבור ניסיון וללמוד, למען המהלכים הבאים. השבוע התקיים אירוע ראשון מסוגו בתל אביב של תנועת FuckUp Nights, שעסק כולו בכישלונות.

התנועה, שנועדה להפגיש בין יזמים ואנשי עסקים שחוו כישלונות עסקיים, הוקמה במקסיקו בשנת 2012 ומאז מתפשטת ברחבי העולם. השבוע התכנסו בקור הכבד בבר "אוטו" בשדרות רוטשילד בתל אביב כמה עשרות יזמים, אנשי היי-טק, וסתם מתעניינים, לשמוע מפי שלושה ישראלים מוצלחים על שלושה כישלונות מפוארים.

האירוע מתנהל בפורמט פשוט – לכל דובר שבע דקות להציג את הכישלון שלו, ומותר לו להיעזר במצגת של עד 10 שקופיות. בנוסף, לאחר כל הצגה, מתקיים חלק של שאלות ותשובות עם הקהל.

איציק פריד משיא עיצות לקהל המאזינים באירוע | צילום: ירון פישלזון

את האירוע הראשון של התנועה בתל אביב פתח איציק פריד, סמנכ"ל AOL לשעבר ומנכ"ל שותף ב-Takwin Labs, המעודדת סטארט-אפים במגזר הערבי. פריד סיפר על כישלון ICQ בסין בזמן כהונתו בAOL-. כבונוס, הוא גם הוסיף סיפור על כישלון של סטארט-אפ שלו, בו שותפו סירב להצעה של 180 מיליון דולר למכירת חברה שהייתה שווה אז 5-10 מיליון דולר בלבד. בסופו של דבר הם מכרו את החברה בגרושים. פריד ציין כלקחים את חשיבותם של כבוד לתרבויות זרות, ושל מחקר שוק מעמיק (גם כשאתה מוביל את השוק) והימנעות מזחיחות.

אחריו עלה רן סגל, איש שיווק ומיתוג, לשעבר מעצב מוצר ב-Any.do, אפליקציית ניהול המשימות הפופולרית. כיום הוא מייסד שותף של NuSchool. רן חלק עם הקהל את הניסיון שלו להפיץ אפליקציה שבנה במשך ארבעה חודשים לפני שנתיים, שתקפיץ למשתמשים מדי בוקר משפטים נחמדים באנגלית על רקע תמונות מקצועיות. כלקח, רן ציין שרעיון טוב הוא רק האחוז הראשון בדרך, מאחר ובאינטרנט ניתן להשיג את כל הכלים הדרושים לפיתוח. הכישלון יכול ללמד המון.

האירוע בבר האוטו בתל אביב | צילום: ירון פישלזון

לבסוף עלתה לבמה ליטל שמש, עיתונאית ומגישת חדשות עצמאית, שסיפרה על הניסיון שלה להקים אתר בשם Pinkish שישמש כקהילה לבנות נוער ישראליות בנושאי אפנה, עיצוב ועוד. הלקח של ליטל הוא שבפרויקט יש צורך להכניס 100% מעצמנו, להכיר במגבלות שלנו ולהביא עזרה מבחוץ במקומות שבהם אנחנו לא טובים. כמו כן דיברה שמש על החשיבות של עדכון מתמיד ורציף באתרי תוכן, מכירת פרסום והבאת 'טראפיק' (תנועת גולשים) אליהם.

"המטרה שלנו היא ליצור שיח בריא על כישלון והצלחה, לתת במה ליזמים לחלוק את הניסיון האישי שלהם ולהעשיר יזמים אחרים". סיפרה לנו ליאורה גולומב, שהביאה את התנועה לישראל והרימה את האירוע הראשון יחד עם צוות מתנדבים. עוד הוסיפה כי בהמשך השאיפה שלהם היא להתפתח לערים נוספות, דוגמת ירושלים ובאר שבע. פעילות התנועה בישראל ועדכונים שוטפים אודות האירועים מנוהלים דרך עמוד פייסבוק. וכבר בסיום הערב פורסם מועד המפגש הבא של התנועה בתל אביב. פריד ציין כי "מפגשים שנותנים את הבמה לדבר על כישלונות וטעויות הן קרקע ליצירת הזדמנויות והצלחות".

ניתן לקוות כי אירועים מסוג זה מסייעים למישהו בקהל לתכנן את המיזם הבא שלו – ולהימנע מליפול אל אותם הבורות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן