חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנכ"ל בטר פלייס: "תחושת הפספוס אדירה, לא קיבלנו מהמדינה את התמיכה הראויה"

"זהו אחד הימים הקשים בחיי, וכמובן בחיי המקצועים", כך אומר בשיחה דן כהן, מנהכ"ח חברת בטר פללייס. "זה יום עצוב לדירקטוריון, לעידן עופר, ללקוחות, לעובדים לספקים".

חברת בטר פלייס פנתה היום לבית המשפט בלוד והגישה בקשת פירוק ומינוי מפרק זמני: "לאחר שתמו והושלמו כל המאמצים האפשריים לגייס כספים נוספים לחברה בכדי להמשיך את הפעילות – הגענו למסקנה שלא נותר אלא לקבל את האחריות ולהציג את הנתונים כפי שהם לדירקטוריון החברה ועל פיהם הוא קיבל את ההחלטה הנוכחית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בטר פלייס מפסיקה כיום את פעילותה כאשר יש ברשותה במחסני החברה עוד מאות ספורות של מכוניות. כמו כן ברשות החברה כ-350 עובדים ובכבישי הארץ נוסעות כ-950 מכוניות שטרם ברור מה יעלה בגורל לקוחותיהן. גם בדנמרק, שם פועלת החברה, נמצאות כ-200 מכוניות חשמליות".

"תחושת הפספוס היא אדירה", ממשיך כהן "תחושת האובדן מורגשת בכל שדרת הניהול עד אחרון העובדים. ברגע זה אנחנו עושים כל שביכולתינו לשמר את מצב החברה עד להגעתו של אותו מפרק זמני ומאותו רגע השליטה עוברת אל אותו מפרק שיקבל החלטות קשות".

כהן מספר כי בחבר הושקעו כ-850 מיליון דולר על ידי כל בעלי המניות. לדבריו, על פי תחשיבי החברה, היו נדרשים עוד 4-5 שנים נוספות והשקעה של חצי מיליארד דולר נוספת בכדי להגיע למצב שהחברה מצליחה לממן את עצמה, דבר שהחברה לישראל לא יכלה לשאת.

מה יעלה בגורלם של הלקוחות? מה הם יעשו עם האוטו?
אנחנו עושים כל שביכולתינו להמשיך לשרת את כל הלקוחות עד לנקודה בה תתקבל החלטה אחרת על ידי המפרק. הלקוחות והעובדים נמצאים בראש מעניינו. הלקוחות הם אנשים קרובים אלינו, הם אלו שאימצו באומץ רב את המיזם ונהנו ממנו. נעשה הכל כדי שהם יפגעו כמה שפחות.

מה היו הסיבות לכישלון? האם המיזם מקדים את זמנו או שנעשו החלטות עסקיות שגויות?
"החזון והמודל לעניות דעתי הוא נכון", טוען כהן אך מודה "לאורך השנים החברה עשתה לאורך השנים מספר טעויות, טעויות שעשו אותו למורכב יותר, לא זכינו לרוח גבית מספקת מעולם הרכב, היה לנו שיתוף פעולה טוב עם חברת רנו, אך המשבר ב-2008 גרם לחלק מחברות הרכב לא לקחת פרויקטים חדשנים, התנהלות שלנו מול חלק מהחברות החלטות אסטרגיות של חברות אחרות שלא רצו להכנס לפרויקט גרמו לכך שנותרנו רק עם דגם אחד".

"בסוף של דבר שהגענו לשלב הסופי של ההוצאה לפועל, ראינו איך לאט לאט הלקוחות כן הולכים איתנו ועם הרעיון ולכן תחושת הפספוס אך כשתזרים המזומנים הוא שלילי, וברגע שנדרש מימון נוסף בכמות לא קטנה אז קיבלנו החלטה,. גם ממדינות רבות ומהמדינה שלנו לא קיבלנו את כל התמיכה שיכולנו לבקש מבחינת מיסוי ותקנות, אני לא מאשים אך בסופו של דבר זה היה חייב להפסק.

כרוניקה של נפילה: נקודות ציון להתנפצות החלום של בטר פלייס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן