חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מסביב לעולם עם פרופלור: צפו במסוקים המקיפים את הגלובוס

בחודש שעבר הסתיים בשלום מסעם של שני המסוקים מדגם "רובינסון R66", כשנחתו בבטחה בשדה תעופה סמוך למוסקבה. בכך הסתכם בהצלחה מסע בן 6 שבועות, במהלכו הקיפו המסוקים את הגלובוס. זו אמנם אינה הפעם הראשונה בה מסוקי רובינסון חוצים מרחקים עצומים, אבל זה היה המסע הראשון לגרסת הטורבינה של המסוק.

המשלחת היא יוזמה של חברת "AVIAMARKET", חברת מסחר אשר מייצגת את מסוקי רובינסון ברוסיה. החברה הייתה נלהבת לבדוק ולהדגים לעולם את היכולות של גרסת הטורבינה החדשה, אשר הושקה ברוסיה במרץ השנה.

המסע החל ב-2 לאוגוסט כששני המסוקים, ועליהם ארבעה אנשי צוות וצלם, המריאו משדה "בונקובו" ליד בירת רוסיה. הם טסו מערבה בנתיב אשר זגזג באירופה מצפון נורבגיה דרומה לעקב המגף האיטלקי ואז חזרה צפונה לסקוטלנד. ממנה הם דילגו מעל צפון האוקיאנוס האטלנטי לאיסלנד, גרינלנד וצפון קנדה. הקטע הזה היה הארוך ביותר במסע ותבע 12.5 שעות טיסה. הם המשיכו מערבה כשהם נשארים בגבולות קנדה, עברו את שטח ארה"ב מעל אלסקה וחצו את מיצרי ברינג כדי לשוב ולטוס מעל אדמת רוסיה לקטע יבשתי ארוך עד לנחיתה במוסקבה 39,500 קילומטרים ו-220 שעות טיסה אחרי ההמראה.

צילום: מתוך יוטיוב

השינויים המכאניים ברובינסון R66 הסתכמו בהתקנת מיכלי דלק נוספים כדי להגדיל את טווח הטיסה. מכסת הקילומטרים היומית עמדה עם ממוצע של 1,000 ק"מ לכל טייס והמקטע המאתגר ביותר – כך לפי הטייסים – היה חציית הנתיב הצפון אטלנטי עם 787 קילומטרים מעל לים. עוד סיפרו הצוותי כי למעט תחזוקה שוטפת הם לא היו צריכים להתמודד עם תקלות יוצאות דופן.

לרובינסון R66 חמישה מושבים, תא מטען גדול, וכל המערך ההנדסי אשר הפך את מסוקי רובינסון לכה נפוצים בעולם. בלב המערכת ניצב מנוע טורבינה מתוצרת רולס-רויס שתוכנן במיוחד לפי מפרט מרובינסון. המנוע מפיק 300 כוחות סוס ויביא את המסוק למהירות שיוט זריזה של 120 קשר (כ-210 קמ"ש), יספק טווח של כ-580 קילומטרים ויאפשר לשאת מטען במשקל של 420 ק"ג נוסעים ומטען.

יישום מנוע הטורבינה מרחיב מאד את מעטפת השימוש במסוקי רובינסון ומאפשר שימוש בדלק סילוני – זול יחסית לבנזין לתעופה – ביצועים טובים בגובה רב ונתוני טיסה עדיפים על גרסאות הבוכנה. מחיר ה-R66 הבסיסי עומד על כ-800,000 דולר בשערי המפעל.


לכתבה המקורית באתר שטח

עוד בשטח: מנהרת הזמן – קלאסיקה סובייטית

עוד בשטח: שעון טייסים GARMIN D2

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן