חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מפולת באסיה: טוקיו צללה ב-7.3%; "הצמיחה בניקיי הייתה מלאכותית ונבעה מהדפסת כסף"

יום דרמטי באסיה: המסחר בבורסות אסיה התאפיין הבוקר בירידות חדות בצל ירידות השערים שנרשמו אמש בסיום המסחר בוול סטריט, וכמו כן על רקע פרסום נתוני היצור בסין שהצביעו כי הפעילות היצרנית של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התכווצה בחודש מאי.

בורסת טוקיו נפלה ב-7.3%, בורסת הונג קונג ירדה ב-2.5%, הבורסה בשנחאי איבדה 1.6% מערכה והבורסה בסיאול נחלשת ב-1.3%

מדד מנהלי הרכש של HSBC לסין ירד לשפל של 7 חודשים ואל מתחת לרמה של 50 נקודות המצביעה על התכווצות בהיקף הייצור. המדד לחודש מאי ירד ל-49.6, לועמת תחזיות לקריאה של 50.4 נקודות.

איגרות החוב של יפן ל-10 שנים זינקו לתשואת שיא של יותר משנה, הבנק המרכזי במדינה החליט שלא לחכות והחל להזרים באופן מיידי 2 טריליון ין (19 מיליארד דולר) לשווקים על מנת לספק נזילות.

"הצמיחה במדד הניקיי הייתה מלאכותית ונבעה מהדפסת כסף אגרסיבית של הבנק המרכזי ביפן", כך אומר רוני גיטלין, מנהל המסחר בספוט בלאומי שוקי הון. "לעומת ארצות הברית, בסיס הכלכלה לא השתפר שם ורווחי החברות לא עלו בקורולציה עם העליה במדד".

צילום: רויטרס

"הסיבות הכלכליות שהביאו לתנודות החריגות בשווקים באסיה מוצדקות", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. העליה בתשואות האג"ח הממשלתיות ביפן היא מלחיצה וגם אסטרטגיית היציאה של הבנק הפדרלי שמרחפת ברקע היא איום רציני לשווקים". עם זאת מוסיף פגוט כי יש לזכור שהבורסה בטוקיו עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-80%.

המסחר באסיה מושפע כמו כן מהנעילה השלילית אמש בוול סטריט על רקע פרוטוקולי הבנק הפדרלי שהצביעו על סבירות כי ההרחבה הכמותית אכן תרוסן כבר בחודשים הקרובים. מוקדם יותר הכריז ברננקי כי לעת עתה מתווה תוכנית רכישות האג"ח יימשך כסדרו.

"ההאטה במדיניות המוניטרית שנוקט הבנק הפדרלי תחליש את הכלכלה האמריקנית – מוקדם מדי להפסיק את תוכנית הרכישות", אמר בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, בעדותו החצי השנתית בפני הקונגרס.

כאשר נשאל ברננקי מתי יורה על האטה ברכישות שמוביל היום הבנק הפדרלי ענה כי "זה יכול לקרות בפגישות הבאות שלנו, הכל תלוי בנתונים".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן