חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

משתלטים ממזרח: כך כבשה סמסונג את פסגת דירוג חברות הטכנולוגיה בעלות המוניטין הגבוה בארה"ב

להצלחה, אומרים, פנים רבות. כך יעידו לבטח כמה מהחברות הטכנולוגיות המובילות בעולם כיום, ובראשן חברת הענק האמריקאית אפל – אשר אמנם נהנית משווי שוק אדיר ומזינוק מתמשך בשווי החברה, אך דווקא המוניטין לו היא זוכה, מסתבר, נמצא בירידה. ולא רק הירידה במוניטין מדאיגה את ראשי חברת הענק, אלא גם זהותה של מי שזכתה אתמול בתואר "חברת ההיי-טק בעלת המוניטין הטוב ביותר בארה"ב" כשבאופן מפתיע, את הפסגה השנה כבשה דווקא חברה שאינה אמריקאית. זוהי חברת "סמסונג" הקוריאנית, אשר נחשבת ליריבתה המרה של אפל.

למראית עין, אפל אמורה הייתה ליהנות ממוניטין גבוה במיוחד בתקופה זו. מוקדם יותר השנה השיקה החברה את הפריט המדובר ביותר בעולם, ה"אפל-ווטש" (השעון החכם הראשון של החברה), אשר שבר את שיאי המכירות בארה"ב ובעולם ונחשב עד כה להצלחה גדולה. בנוסף בחברה השיקו את שירות "אפל מיוזיק" המדובר, וקצב המכירות המשיך לטפס. אך נראה כי כל אלו לא תרמו למוניטין החברה בארה"ב. למעשה, נראה כי דווקא ההפך הוא הנכון.

"במובן מסוים, אפל היא קורבן של הצלחת הענק שלה", מסביר בראד הכט, סגן הנשיא לענייני מחקר ב"מכון האמריקאי הלאומי לחקר המוניטין". המכון מפרסם מדי שנה שני דו"חות מיוחדים, אשר הפכו בשנים האחרונות לשם דבר: האחד הוא דו"ח המדרג את מדינות העולם על פי המוניטין לו הן זוכות (מעניין ומטריד לגלות כל פעם מחדש היכן ממוקמת ישראל). הדו"ח השני, אשר פורסם אתמול, מדרג את חברות הטכנולוגיה הפעילות בארה"ב על פי המוניטין לו הן זוכות בקרב קהל הצרכנים האמריקאי. השנה, כאמור, אמנם נרשמה הפתעה גדולה בדמות הזוכה בפסגת הדירוג – אך עיקר תשומת הלב מופנה לחברת אפל, ולהיעדרותה משתי העשיריות הראשונות של הדירוג, ודורגה במקום ה-21 בלבד.

צילום: מתוך ויקיפדיה

במקום הראשון, כאמור, ניצבת סמסונג, שנחשבת ליצרנית הטאבלטים והסמארטפונים הפופולארית ביותר בארה"ב. הצלחתם של הדגמים החדשים מסדרת הגלקסי של החברה (ובמיוחד גלקסי S6) הביאה לחברה שיפור רב בתחום המוניטין, ונראה כי הצרכנים גם זוכרים כי החברה שיווקה מכשירי סמארטפון בעלי מסך גדול הרבה לפני שאפל "נזכרו" לעשות זאת השנה. גם הקמפיין האינטרנטי שהשיקה החברה בו היא לא חששה לנגח את אפל (קמפיין "זהה את ההבדלים" בו היא הקניטה את מפתחי אפל שפיתחו דגם חדש של מכשיר האייפון שכל ייחודו, לדבריהם, הוא המסך המוגדל) הוסיף לה לא מעט נקודות.

באופן מעט אבסורדי, מסביר הכט, הצרכנים האמריקאים העידו כי הורידו נקודות מהמוניטין של אפל בעקבות הדיווחים אודות תנאי ההעסקה של הפועלים במפעלי החברה בסין. המצב "אבסורדי" מכיוון שאף אחד אינו יודע לבטח כי תנאים כאלו אינם קיימים גם במפעליה של חברת סמסונג, אך נראה כי הקהל האמריקאי לא מוכן לסלוח לחברה אמריקאית ש"עוברת על הגבול".

במקום השני בדירוג נמצאת חברת הענק האמריקאית HP, אשר הלכה במהלך השנה וביססה את מעמדה כאחת מיצרניות המחשבים והלפטופים המובילות בעולם, במקום השלישי ניצבת מיקרוסופט של ביל גייטס. למקום הרביעי הגיעה חברת הענק גוגל, אשר נהנית מאחד המותגים החזקים ביותר בעולם. חברת הטכנולוגיה אמנם סבלה מ"מכה קלה בענף" (לפחות בעיני המשקיעים) כשהמשקפיים החכמות שפיתחה (ה"גוגל גלאס") לא זכו להצלחה גדולה וגם התביעות בבתי המשפט באירופה באשר להפרות הפרטיות שמבצעת החברה לא הועילו, אך מנגד הדיווחים על התקדמות פיתוח הרכב האוטונומי, חשיפות באשר לפרויקט האינטרנט העולמי של החברה ("פרויקט בלון") ואחרים הצליחו לשמר את המוניטין הגבוה. את "החמישייה הפותחת" של הדירוג סוגרת חברת סאפ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן