Forbes Israel Logo

סוף לקו"ח? החברה שתעזור לכם למצוא עבודה בעזרת אלגוריתמים

במשך זמן רב, משמעות גיוס עובדים בהודו (או בכל מקום בעולם לצורך העניין) היתה כי מועמדים צריכים להיות פעילים באתרים שמפרסמים משרות ולחפש אחר המשרה המתאימה מתוך ערימות של רשימות. לאחר מכן הכדור עבר למגרש של המגייס בחברה, שהיה צריך לעבור על כל קורות החיים ולקבוע ראיונות עם מועמדים פוטנציאלים.

כאשר חברות נכנסות לשווקים בהם ישנה תחרות גוברת על כישרונות, העלויות והמחזורים של הגיוס גדלות. כדי להתגבר על האתגרים האלו ולסייע לעסקים להגיע למטרות שלהם, צוותי גיוס צריכים יותר יכולות וטכנולוגיות חדשות. זה בדיוק מה שסטארט-אפ מבנגלור בהודו מסייע לחברות להשיג.

הנחת היסוד היא פשוטה: כדי שמעסיק ומועסק פוטנציאלי יוכלו ליצור קשר אחד עם השני, הם חייבים לחבור למשהו שהוא מעבר לכישורים וניסיון. הערכים והתרבות שלהם חייבים גם להתאים. כדי לגרום לזה לקרות, הסטארט-אפ הזה, Belong, מנתח התנהגות ותגובות בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, Quora, GirHub, Behance, בלוגים ועוד, כדי לקבל ניתוח של ההעדפות ואי-ההעדפות שלנו. זה מסייע לייצר פרופיל מועמד כולל ומדויק יותר, אשר מותאם לאחר מכן לחברות ומשרות רלוונטיות, תוך שימוש באלגוריתמים של למידה חישובית.

הפלטפורמה הזו מזהה את ה-DNA"" של כל פרופיל מועמד – והמתאימים ביותר למשרה מופיעים בעמוד הראשון של התוצאות, בדומה מאוד לדירוגים של עמוד חיפוש בגוגל. האלגוריתם של החברה מוודא כי אין אף שתי חברות שרואות את אותו סט של פרופילים עבור אותו התפקיד שהן מגייסות עבורו. לדוגמא, אם פורבס ו-Belong מגייסות שתיהן מועמדים לשיווק תוכן, הם לא יראו את אותם מועמדים בתוצאות. הסיבה לכך היא כי האלגוריתמים של למידה חישובית בה משתמש Belong – שנקראים חיפוש מותאם אישית – לומדים מכל חברה על דפוסי הגיוס והמיקור שלה ועל מאגר הכישרונות הנוכחי שלה, שהם בוודאי שונים. כאשר המועמד נרשם לפלטפורמה, האלגוריתם מחפש אחר דברים ייחודיים לו ברשתות חברתיות, כמו פרס על פרויקט או המלצות שהוא קיבל בלינקדאין.

"אנחנו ב-Belong חושבים שמועמדים טובים לא באמת פעילים בחיפוש אחר עבודה. חברות חייבות להגיע אליהם במה שאנחנו קוראים לו "גיוס שיוצא החוצה", מסביר ויג'יי שארמה, מייסד שותף ומנכ"ל ב-Belong. החברה הופיעה בפורבס כאחת מהחברות שכדאי לשים אליהן לב ב-2016.

שארמה מאמין כי קורות חיים הם לא דרך טובה להסתמך עליה בגיוס אנשים, מאחר ואנשים הם הרבה יותר ממה שמתואר בדף. "מה אם למועמדים יש את אותם כישורים וניסיון תעסוקתי? כיצד מגייס מבצע את הבחירה המתאימה?", הוא מציין.

האלגוריתמים יכולים לאתר פרס שזכיתם בו או המלצות מהלינקדאין | צילום: fotolia

כך נולד הרעיון

לפני ש-Belong נוסד, שארמה עבד עם חברת שירותי הבריאות Practo, לשם הוא הצטרף לאחר הקולג'. הצוות היה קטן ושארמה קיבל כמה תחומי אחריות, אחד מהם היה לגייס כישרונות. מהר מאוד הוא הבין שזו לא עבודה קלה. אפילו סוכנויות גיוס לא עזרו, מאחר ורבים מהמועמדים המומלצים היו בעלי כישורים אבל אל התאימו לתרבות החברה.
לאחר Practo, שארמה הצטרף ל-Exotel, ספק שירותי טלפוניה בענן, שם הוא שוב התמודד עם האחריות של גיוס. "בתקופה הזו הייתי מאוד מבולבל לגבי מה בדיוק אני רוצה לעשות בחיי. יום אחד אמא שלי ציינה כי כבר לא צייצתי בטוויטר על Exotel ושאלה אותי אם הכל בסד בחברה. אז הבנתי כיצד ההתנהגות של אדם ברשתות חברתיות יכולה לספר עליו הרבה". וכך נולד הרעיון להקמת Belong.

החברה מתכוונת להגדיל לפחות פי שלוש את שיעור המעורבות בין חברה למועמד, בהשוואה לפלטפורמות הגיוס המרכזיות כיום. הלקוחות של Belong כוללים כמה חברות טכנולוגיה מובילות, כמו אמזון וסיסקו.

ביוני 2015 Belong גייסה 5 מיליון דולר בסבב א' בהובלת קרן ההון סיכון Matrix Partners, והשתתפו בו גם Blume Ventures ואנג'לים אחרים.

רוב הגיוס בפלטפורמה של Belong נעשה עבור מועמדים שיש להם כ-15 שנות ניסיון. המועמדים בדרך כלל מגויסים לתפקידים כמו מנהל מוצר, ארכיטקט מידע, מהנדסי פיתוח ומומחים לשיווק בדיגיטל.

"זאת הרגשה נהדרת כשרואים מועמדים שמגויסים על ידי החברות המתאימות להם. אנחנו חושבים שהתאמת עבודה באמת יכולה לסייע לאדם לצמוח מקצועית ואישית", מסכם שארמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן