חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

פייסבוק שוב משנה את ההגדרות: איך זה ישפיע על הפיד שלכם?

פייסבוק שוב משנה את הניוזפיד. הרשת החברתית ציינה כי המטרה בשינוי היא לעזור למשתמשים לראות יותר תוכן רלוונטי, ולשפר את ההסברה של האופן שבו התכנים הנבחרים מוצגים במוצר המרכזי של החברה.

השינויים, שמכונים "דחיפה לסיפורים", מעלים סיפורים ישנים יותר לראש הניוזפיד של המשתמש אם הוא פספס אותם בביקורם הקודם במערכת. בעבר, פייסבוק פרסמה בראש הפיד רק את הסיפורים החדשים ביותר, כדי לשמור על התוכן עדכני ככל האפשר.

כעת, התמונות והסיפורים הישנים יותר יכולים להופיע בראש הפיד. השינוי מנסה לטפל במצב שבו אם אדם לא ראה סיפור בכניסה הראשונה שלו למערכת, הוא "נדחף למטה". השינויים כבר בוצעו במערכות פייסבוק, אך עדיין לא חלים על מכשירים ניידים ואפליקציות.

כמות התוכן בעולה לניוזפיד של המשתמשים בפייסבוק מזנקת, על רקע כניסתם של יותר אנשים ומותגים לרשת החברתית. פייסבוק אומרת בממוצע קיימות יותר מ-1,500 פיסות תוכן שיכולות להופיע בפיד של אדם בכל יום. אולם בשל המקום והזמן המוגבלים, פייסבוק לרוב מציגה 300 נתחי מידע של תוכן מדע יום לכל אדם.


צילום: רויטרס

השינויים מתוכננים להעניק לאנשים תוכן רלוונטי יותר בפיד שלהם. במקביל, פתחה פייסבוק בלוג שבו היא מסבירה את השינויים, במטרה להיות פשוטה וידידותית יותר למשתמש, על רקע שינויים רבים שהיא מתכננת לערוך בעתיד.

בעקבות השינויים החדשים במערכת הסיפורים, מציינת פייסבוק כי חלה עלייה של 5% בכמות הלייקים, התגובות והשיתופים על סיפורים מצד חברים. כמות הסיפורים שנקראו עלתה מ-57% ל-70% ביולי 2013. במילים אחרות, אנשים גוללים יותר למטה וקוראים יותר תוכן. המשמעות היא גם שעמודי, שלרוב נמצאים בבעלות חברות מסחריות ומותגים, ייראו יותר על ידי המשתמשים. 

שינוי נוסף שערכה פייסבוק, שנקרא "השחקן האחרון", מקפיץ תכנים מאנשים שהראיתם בהם עניין. אם עשיתם "לייק" לתגובה או לתוכן של מישהו, התוכן הזה יופיע גבוה יותר בפיד שלכם בפעם הבאה שתיכנסו למערכת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן