Forbes Israel Logo

פרארי מוזהבת ופורשה אימתנית: כך הפכה לונדון לבירת רכבי הפאר העולמית

לכל עיר ברחבי העולם, כך אומרים, יש את "תרבות הרכב" שלה. סוג הרכבים שתראו על הכביש, החברות המובילות ואפילו הצבעים השולטים, מאמינים חובבי התחום המוטורי, יכולים לעשות יותר מלהנעים את זמננו בפקק – אלא יכולים ממש ללמד אותנו דבר או שניים על אופיה של העיר והחברה בה.

אם כך אכן הדבר, נראה כי בירת אנגליה לונדון נמצאת היום בשיאו של מהפך. העיר האפרפרה והמכובדת, אשר נחשבה שנים למעוזם של רכבי הבנטלי והרולס רויס, הופכת בשנים אלו ל"בירת רכבי הפאר העולמית", כשאת אותם רולס רויס ובנטלי מחליפים כעת רכבי פרארי מפוארים, למבורגיני בצבעים נועזים ופורשה בדגמי ספורט נוצצים. עד כדי כך גדול המהפך, שאנשים המעורים בתעשיית רכבי הפאר כבר מכנים את התהליך שעברה לנדון כ"לוס-אנג'לסיזציה", והחלו לכנות את העיר הבריטית כ"מכה" של חובבי רכבי הפאר בעולם.

חניון אחד מבתי המלון היקרים בעיר | צילום: פורבס

הסיבה בבסיס אותו מהפך, כך נראה, דווקא לא נעוצה כלל בתושביה (הקבועים) של עיר הבירה הבריטית. תהליך הפיכתם של כבישי לונדון ל"ספארי" של רכבי פאר מדהימים מתחיל בכלל במדינות המפרץ הפרסי, שם רבים מהתושבים הפכו את תחום רכבי הפאר לפתרון (חלקי) לבעיה הקשה "מה לעשות עם כל כך הרבה כסף?". אותם עשירים ממדינות המפרץ רוכשים רכבי פאר מפוארים, ומשקיעים סכומי עתק בשדרוגם – החל מצביעתם בצבעי זהב ואדום בוהקים, דרך הוספת מנועי מירוץ רועמים ועד כיסויי גלגלים מיוחדים, חריטות ביהלומים, מערכות שמע מדהימות ועוד שלל פיתוחים וחידושים שנבנים במיוחד על פי הזמנתם.

אך רכבי הפאר האלה, מסתבר, לא מגיבים היטב חום במפרץ הפרסי בחודשי הקיץ, אז מגיעות הטמפרטורות ל-42 מעלות צלזיוס בקלות, ובמשך שבועות ארוכים עולות גבוה אף יותר. החום העז והמתמשך מביא לבלאי מוגבר במנועים, בצבעים הייחודיים ובצמיגים, והחום העז אשר נפלט מהכבישים לא מאפשר לנהוג באותם רכבי יוקרה, שהפכו ל"סמל סטאטוס" של עשירי הנסיכויות. ומכיוון שאותם עשירים בהחלט לא מתכוונים לוותר על היכולת לנהוג באותם רכבים במהלך כמה חודשים בשנה (וכנראה גם לא משתגעים מהרעיון לחיות במזג אוויר לוהט כל כך), רבים מהם מעדיפים להעתיק את חייהם, משפחותיהם, וגם רכביהם למשך חודשי הקיץ למקום צונן יותר.

ולונדון, באופן לא מאוד מפתיע, הפכה ליעד המועדף על אותם מיליונרים. הקהילה המוסלמית הגדולה בעיר והאפשרויות הרבות אשר היא מציעה לעשירי העולם (לונדון נחשבת כעיר היקרה בעולם, ומקום מפגש לרבים מעשירי הגלובוס) הם רק כמה מהגורמים אשר הביאו את עשירי המפרץ הפרסי לבחור בלונדון כמקום משכנם לחודשי הקיץ. ולא פחות חשוב, כאמור – העשירים נהנים מהיכולת לעלות על כבישי הממלכה ברכביהם הנוצצים, ולהתרברב בעיני העולם כולו בנכסיהם הצבעוניים והרועשים.

וכך קרה שבמהלך חודשי הקיץ רכבי לונדון מוצפים ברכבי פאר נוצצים וייחודיים – ריכוז כמותו לא תיראו כתיירים בשום מקום בעולם (בטח לא כתיירים ישראלים). פרארי מוזהבת? בוגאטי עם מנוע טורבו? פורשה עם גלגלי מגנזיום ועיצוב ספורט ייחודי? בכולן תוכלו תלפגוש על הכביש בעיר הבירה הבריטית, או בחניוני מלונות היוקרה הרבים ברחבי העיר.

לא סובלת את החום במדבר. פרארי מוזהבת ברחובות לונדון | צילום: פורבס

התופעה החדשה הביאה גם לסוג חדש של תיירות שמגיעה לעיר, אשר נחשבת גם כך לאחת הערים המתוירות ביותר בעולם: "תיירות רכבי הפאר", כפי שמכנים אותה פעילים בענף התיירות בלונדון. אותם תיירים מגיעים מכל רכבי העולם כדי "לצוד" את רכבי היוקרה המפוארים, לצלם אותם ולנתח את מאפייניהם. אותם תיירים אפילו מעבירים מסרים בין אחד לשני כאשר הם נתקלים ברכב מפואר או נדיר במיוחד – כדי שגם חבריהם יוכלו להגיע ו"לצוד" אותו במצלמותיהם.

עם סוף הקיץ, העשירים ורכביהם המפוארים ישובו לבתיהם במדינות המפרץ הפרסי, ותושבי לונדון ישובו להיתקל במכוניות הבנטלי והרולס רויס המוכרות להם. אמנם אותם עשירים נאלצים לנהוג ברכב בו ההגה ממוקם בצד שמאל (בכל הרכבים הבריטיים מוצב ההגה בצד ימין, וגם הכבישים בנויים בהתאם), אך נראה כי אותם מיליונרים מוכנים לחוסר הנוחות הזמני הזה. אחרי הכל, כך נראה, הדבר החשוב ביותר הוא לזכות בכמה שיותר מבטי הערצה מתושבים ותיירים. ולונדון, כאמור, היא הבמה הטובה ביותר לשם כך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.