Forbes Israel Logo

פרשת הסחר עם איראן מסתעפת: הרשויות חוקרות שני בנקים נוספים

סטנדרד צ'רטרד לא לבד: הרשויות בארה"ב ובבריטניה חוקרות אם רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) הפר גם הוא את הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על סחר עם איראן, כחלק מהפרשה במסגרתה נחתמה עסקת הטיעון מול הבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד, אשר נקנס ב-340 מיליון דולר.

בעת פרסום תוצאות הבנק למחצית השנה הראשונה, חשף דובר RBS כי הבנק נמצא במגעים מול הרשויות בארה"ב ובבריטניה כדי לקבוע אם אכן עמד בסנקציות על איראן, ועשוי לעמוד גם בפני חקירה בנושא.

החקירה מעלה אפשרות לקנס משמעותי שיוטל על הבנק המולאם בחלקו, אשר נחקר גם על מעורבותו בפרשת תיאום ריביות הליבור, מה שצפוי להגביר את הלחץ על המנכ"ל סטפן הסטר.

היום פרסם העיתון הגרמני "די צייט" כי גם קומרצבנק צפוי לעמוד בפני "השלכות חריפות" של חקירת הרשויות בארה"ב סביב פרשת הסחר עם איראן, וציטט מסמך בבנק לפיו הפרשה עלולה לגרום לו מכה כלכלית גדולה מהציפיות. קומרצבנק לא עשה עסקים עם איראן מאז 2007 וסירב להגיב.

בדיווח שליווה את דוחות RBS החצי שנתיים, אמר הבנק הבריטי אמר כי הוא "החל בדיונים עם הרשויות בארה"ב ובבריטניה, כדי לבחון אם הוא עמד לאורך השנים במגבלות ובחוקי הסחר, בהתאם לסנקציות הכלכליות.

הדיווחים הללו מגיעים אחרי בדיקה פנימית שהחלה בבנק על ידי הסטר מיד לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל ב-2008. בבנק הודיעו היום כי "עלויות החקירה, שינויים שיתבצעו בבנק כתוצאה ממנה, או הסדרים משפטיים יכולים להשפיע מהותית על תוצאות החברה".

סטנדרד צ'רטרד הסכים לשלם בשבוע שעבר 340 מיליון דולר לרשויות בניו יורק בשל העברות כספים מול איראן. הבנק הבריטי הואשם על ידי הרשויות כי היה שותף להעברות כספים בסף 250 מיליארד דולר.

ב-2010, הסכים RBS לשלם 500 מיליון דולר כדי ליישב האשמות דומות על ידי הרשויות בארה"ב, לפיהן ABN, בנק הולנדי ש-RBS רכש ב-2007, הפר את חוקי הסחר בארה"ב.

אנליסטים מצפים ש-RBS יגיע בהמשך השנה להסדר עם הרשויות בארה"ב ובבריטניה על חלקו בפרשת תיאום ריביות הליבור. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.