Forbes Israel Logo

צפירת הרגעה לעובדי קיקה: יקבלו משכורות בתוך 72 שעות

עובדי קיקה יראו את שכרם עוד השבוע, כך נפסק בביהמ"ש המחוזי בפתח תקווה בתום הדיון על הבקשה להקפאת הליכים שהגישה החברה. ההחלטה הגיעה בהמשך לדרמה של סוף השבוע האחרון- השופט אילן שילה קבע כי הנאמנים יפעלו להסדרת תביעות חוב של ספקים, רוכשים וכל נושה אחר של החברה. משכורות העובדים שלא שולמו, ישולמו תוך 72 שעות. בהסתדרות, שהפכה בעקבות אירועי יום חמישי לארגון היציג של עובדי קיקה, בירכו על החלטת בית המשפט בעניין תשלום המשכורות, ומסרו כי ימשיכו להיאבק למען העובדים וכי תדרוש שהעובדים יהפכו לנושה מועדף.

במידה שהקפאת ההליכים תאושר והחברה תהיה מסוגלת לשלם את משכורות העובדים, החנות עשויה להיפתח – במטרה למכור את המלאי הקיים. עם זאת, ככל הנראה לא ניתן יהיה לבצע הזמנות מיוחדות.

קיקה היא חברה פרטית, שהשליטה בה נמצאת בידי סלומון בטיטו (84.5%) ואשטרום הציבורית (15%).

תוך 72 שעות. חנות קיקה בנתניה | צילום: סיון פרג'

בקשת הקפאת ההליכים של קיקה חושפת את התוצאות הכספיות המלאות של החברה. תחשיבי קיקה לא היו ידועים ברובם, והבקשה מגלה טפח מההתנהלות הכספית שהביאה את קיקה למצב המשבר העגום בו היא נתונה כעת.

בין היתר נחשף מיעוט קיצוני של רכישות (6.8 מיליון שקל בחודש בחודשי הפתיחה – פחות ממחצית הצפי) גם בעת ריבוי מבקרים, שכר בכירים גבוה במיוחד (65,000 שקל בחודש למנכ"ל הראשון, עוד לפני פתיחת החנות), הוצאות שיווק ופרסום אדירות (32.3 מיליון שקל – למעלה מכלל ההכנסות במהלך התקופה), דמי ניהול מופרזים לשותף העיקרי סולומון בטיטו (1.3 מיליון שקל לשנים 2010-2011), ואפילו מאות אלפי שקלים עבור 'תרומות' שייעודן לא נודע.

בשבועיים הקרובים ייעשו מאמצים למצוא רוכש לקיקה, אם כי בחברה עצמה מעריכים כי הסיכויים לכך קלושים. אם אכן לא יימצא רוכש, ינסו הממונים מטעם בית המשפט למכור את המלאי, בשווי מוערך של 20 מיליון שקל. סך החובות של קיקה לבנקים (לאומי ופועלים) עומד על כ-70 מיליון שקל, וחוב זה הוא רק כ-40% משיעור החובות הכללי שלה- למשקיעים, ספקים, עובדים ולקוחות.

  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן