Forbes Israel Logo

שינויים בצמרת: ג'ף בזוס הוא האדם השלישי העשיר בעולם

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הוא האדם השלישי העשיר בעולם כשבפעם הראשונה הוא מדיח ממקומו את המשקיע והפילנתרופ, המיליארדר וורן באפט ממקומו. כעת מוערך הונו של בזוס ב-65.8 מיליארד דולר, בעוד באפט מחזיק בסכום של 64.7 מיליארד דולר.

עד לאחרונה היו חסרים לבזוס 200 מיליון דולר על מנת להדביק את באפט, אך בשבועות האחרונים טיפס ערכו, ובאפט הפך לאדם הרביעי בעושרו בעולם. שני המיליארדרים היחידים שמחזיקים בהון גדול יותר מזה של בזוס הם מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס שהונו עומד על 78 מיליארד דולר ומייסד זארה, אמאנסיו אורטגה, שהונו נאמד ב-73.1 מיליארד דולר.

בזוס. הדיח ממקומו את וורן באפט | צילום: thinkstockphotos

את הטיפוס של בזוס במעלה הרשימה תדלקה מניית אמזון הבולטת – והפילנתרופיה של באפט. ב-14 ביולי, באפט תרם 2.9 מיליארד דולר לצדקה. בשבועות האחרונים מניית אמזון טיפסה, בעוד ברקשייר האת'אוויי (שבשליטתו של באפט) נחלשה, מה שהספיק בשביל להציב את בזוס לפני באפט בפעם הראשונה.

כשמגזין פורבס פרסם את רשימת העשירים לשנת 2016 בחודש מרץ האחרון, הונו של בזוס הספיק בפעם הראשונה על מנת שייכנס לעשירייה הפותחת את הרשימה. אז ערכו הוערך ב-45.2 מיליארד דולר, והוא דורג במקום החמישי. מאז, מניית אמזון זינקה בכ-50%, והוסיפה מעל ל-19 מיליארד דולר להונו של בזוס. בזוס הופיע בפעם הראשונה בדירוג 400 העשירים באמריקה של מגזין פורבס בשנת 1998 – ארבע שנים לאחר שהקים את אמזון, עם ערך של 1.6 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.