Forbes Israel Logo

שינוי כיוון? "ההתחזקות הדולר בעולם עשויה לחולל מפנה בשוק המט"ח"

האם צפוי מפנה בשוק המט"ח? אנליסטים מעריכים כי התחזקותו של הדולר בעולם עשויה להראות אותותיה גם בישראל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "שבוע המסחר הקודם נחתם בזינוק חד בערכו של הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם, וגם למול השקל. בגרף של הדולר-שקל ניתן לראות תבנית מאוד מעודדת, כאשר הצמד נעל ביום שישי מעל הטווח של כל השבוע שעבר. לפחות ברמה הטכנית, מדובר באיתות חזק כלפי מעלה, והדבר עשוי להקנות מומנטום חיובי לצמד עם פתיחת שבוע המסחר בזירת המט"ח המקומית".

בחברת המסחר במט"ח מסיבירים כי התחזקותו של הדולר התרחשה במקביל לעליות השערים בוול סטריט. "באופן מסורתי ישנה קורלציה הפוכה בין הדולר לבין מדדי המניות, וזאת מאחר שהדולר נחשב לנכס מקלט בטוח המתחזק כאשר רף החשש בשוק עולה ויש ביקוש לביטחון על פני תשואה".

צילום: רויטרס

בחברה מייחסים את התחזקות הדולר ואת הטיפוס של מדד ה-S&P 500 לנתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בארה"ב לפני כשבועיים. 

"המסחר בדולר-שקל יוכתב השבוע על פי התנהגותו של הדולר בעולם. אם נראה את המשך התחזקותו של הדולר, גם הדולר-שקל יעלה מעלה. המפנה בדולר-שקל מתרחש ברמת המפתח של 3.55, ולאור העובדה כי הדולר-שקל היה מצוי ברמה של מכירת יתר וכי בנק ישראל התערב במסחר באזור 3.55, הרי שייתכן שכל הגורמים הללו ידחפו את הדולר-שקל מעלה השבוע. רמת המפתח הבאה היא 3.59, ולאחר מכן 3.60. ירידה מתחת ל-3.56 שוב תעמיד למבחן את הרצפה ב-3.55 ואת התגובה של בנק ישראל", טוענים בחברה. 

הבוקר מתחזק הדולר ב-0.3% ונסחר כעת ברמה של 3.56 שקלים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.