Forbes Israel Logo

שקדי: "להחלטת הממשלה עלולות להיות השלכות כבדות על העובדים"

החלטת הממשלה היום לאשר את הסכם "שמים פתוחים" ממשיכה לעורר הדים. הערב הגיב לראשונה לנושא אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, שטען כי מדובר ב"החלטה קשה המונעת מהתעופה הישראלית יכולת תחרות הוגנת ושוויונית". 

"אישור ההסכם במתכונת שהוצעה על ידי שר התחבורה ואושר בממשלה, יחליש את יכולתן של חברות התעופה הישראליות להתחרות באופן שוויוני והוגן בחברות התעופה הזרות", אמר שקדי. "ממשלת ישראל לא הכירה בצורך לקיום תעופה ישראלית איתנה, אשר בשעת חירום תהווה את הקשר האווירי לישראל וממנה".

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי | צילום: דן לב

"להחלטת הממשלה עלולות להיות השלכות כבדות משקל על העובדים והספקים בענף התעופה בישראל", מזהיר שקדי. "הממשלה אף לא נתנה תשובות כלשהן לשאלות הנוקבות שנשאלו על ידי חברות התעופה, ובכלל זה הפערים המונעים תחרות אמיתית, ובמיוחד הוצאות הביטחון האדירות בהן נושאות חברות התעופה הישראליות בלבד".

שקדי הביע את תקוותו כי בימים הקרובים "יהיה מי שיתעשת ויפעל לשינויים שיבטיחו תנאים שוויוניים לקיומה של התעופה בישראל".

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר הערב בחדשות ערוץ 2: "לא נפתח את ההסכם, שיוביל להורדת מחירים. הוועד מונע מההנהלה לבצע תהליכי התייעלות בחברה, וזה מסלול לא נכון ללא קשר להסכם. לאל על יש 40 מטוסים ו-6,000 עובדים, וזה יחס גבוה מדי. השביתה היא צעד כוחני. אל על צריכה להתייעל. להשבית את כל שדה התעופה הוא מהלך שגוי. עובדי רשות שדות התעופה תומכים בהסכם שמים פתוחים".  

"יש לי רק מניע אחד", אמר כץ. "והוא טובת הנוסעים. כל נוסע שיכול למצוא אלטרנטיבה צריך לעשות את זה. החברות הישראליות פוגעות במקור הפרנסה שלהן כי הן מרגילות את הנוסעים שלא לנסוע איתן".

גם בהתאחדות המלונות הגיבו להסכם, ובחיוב: "הוא יביא לכניסה מיידית של למעלה מ- 250 אלף תיירים נוספים, המשקפים מחזור הכנסות למדינה של מעל מיליארד שקל ויצירת 10,000 משרות תעסוקה חדשות, מספרים אשר ילכו ויגדלו בעתיד. הסכם "שמיים פתוחים" הינו צעד חיוני לקידום תעשיית התיירות בישראל ולעידוד התיירות הנכנסת".

דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, הסביר מוקדם יותר היום את מניעי החברה לשביתה: "אין לנו התנגדות להסכם שמיים פתוחים. אנחנו מבקשים התמודדות בתחרות בצורה מאוזנת מול החברות הבינלאומיות. יש היום קרטל במדינת ישראל במסגרתו שש חברות בינלאומיות כגון לופטנזה ויונייטד איירליינס חברו יחדיו והן מתאמות ביניהן את המחירים ומחלקות ביניהן את ההכנסות", אמר לגל"צ.

לאחר ההחלטה אמר יו"ר ועד עובדי אל על לפורבס כי "שר האוצר יאיר לפיד הפקיר את העובדים", והבטיח כי החברה תמשיך את המאבק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן