למרות שאורלי וילנאי, 40, העיתונאית החברתית־אקטיביסטית, המשיכה גם השנה לנהל מדי יום את מלחמתם של המוחלשים והנדכאים, דווקא מצבה הבריאותי היה זה שגנב לה את ההצגה. "זוג או ילד", הסרט הדוקומנטרי שלה ושל גיא מרוז, בן זוגה לחיים ולעשייה, שהחל כתיעוד אישי של מאמציהם להביא לעולם ילד משותף בטיפולי פוריות, הסתיים בהפלה כואבת ושני אירועי לב של וילנאי.
בעקבות הדרמה האישית, כנראה בלי להתכוון, חשפו בני הזוג שני גילויים בעלי חשיבות ציבורית במציאות הישראלית רוויית טיפולי ההפריה. הסרט, שהפך לשיחת היום בקרב מטופלי פוריות, הגביר את המודעות לסכנה העצומה האפשרית לבריאות האישה ואת אפשרויות הטיפול בגבר, שיכולות לחסוך לנשים את זרנוקי ההורמונים.
לדירוג המלא – הנשים החזקות ביותר בישראל 2013
לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק
וילנאי | צילום: רונן פדידה
על האופי הלוחמני וחסר המעצורים שלה שילמה השנה וילנאי מחיר אישי כבד; באחרונה נאלצו בני הזוג לסיים בהסכם פשרה של התנצלות ופיצוי בסך של 150 אלף שקל בעקבות הסרט "מוסר השילומים – המלחמה נמשכת", עקב תביעת לשון הרע שהגישה ועדת התביעות של ניצולי השואה. הסרט היה אחד מתוך סדרה בת ארבעה סרטי תחקיר ששודרו בימי השואה האחרונים, שהביאו להישגים לא מבוטלים, בהם המודעות למצב העגום של ניצולי השואה בישראל, הקמת ועדת חקירה והעברת סכומי כסף לעשרות אלפי ניצולי שואה נזקקים.
מי שהרעידה את אמות הסיפים בתחילת דרכה העיתונאית בערוץ הראשון, כאשר התפטרה וחשפה הקלטות של ג'ו בראל, מנכ"ל רשות השידור בזמנו, כשהוא לוחץ עליה לצנזר את כתבותיה, והמשיכה לאורך השנים בתחקירים חברתיים נוקבים בתוכניות כמו "עובדה" ו"המשמר האזרחי", מייצגת כיום בגאון את העיתונות החדשה, כזאת שמנהלת דו־שיח ישיר ובלתי אמצעי עם הצופים. דף הפייסבוק הפעיל של תוכנית הבוקר שלה ושל מרוז בערוץ 10 מהווה כותל דו־כיווני לכל מי שזקוק לסיוע, ורבים מהאייטמים הלוחמניים נולדו מפוסטים שפורסמו על גביו.
עד פסח הבא:
נצפה מוילנאי לנצל את משבצת הפריים שקיבלה באחרונה יחד עם מרוז במסגרת התוכנית "אורלי וגיא חוזרים עם תשובה״, ולהוביל תוכנית תחקירים מרכזית המכניסה את עיקרון הצדק החברתי אל סדר היום הישראלי. כי עם כל הכבוד לערימות הזמן וחופש הפעולה של משבצת הבוקר – בערב עושים יותר רעש.
- כל זוג חמישי בישראל עובר טיפולי פוריות.
- ממוצע הרייטינג לתוכנית "אורלי וגיא" מאז תחילת השנה הוא 4.3%.
- לעמוד הפייסבוק של התוכנית יש קרוב ל־30 אלף לייקים
|