Forbes Israel Logo
רועי מן וערן זינמן, מייסדי מאנדיי. צילום: יח"צ מאנדיי, שלומי יוסף
רועי מן וערן זינמן, מייסדי מאנדיי. צילום: יח"צ מאנדיי, שלומי יוסף

שווי של 6.8 מיליארד דולר: חברת מאנדיי הישראלית הונפקה בנאסד"ק

הסטרט-אפ הישראלי לפיתוח כלים לניהול ארגוני הונפק בשווי גבוה מהמתוכנן, למרות שספג הפסדים בשנת הקורונה. בראיון שהעניקו לפורבס חזו המייסדים את ההנפקה הקרובה: "הפוטנציאל שעוד יש פה הוא מטורף"

לאחר שהגישה בשבועות האחרונים תשקיף לקראת ההנפקה, חברת monday.com הישראלית השלימה הלילה את ההנפקה בנאסד"ק, ומנייתה תמכר תחת הסימול MNDY. ההנפקה בוצעה בשווי של 6.8 מיליארד דולר, גבוה מהשווי המתוכנן במקור שנע בין 5.5-6.1 מיליארד דולר. נכון להיום – מדובר בהנפקה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט.

כאמור החברה, שעוסקת בפיתוח כלים לניהול ארגוני, הגישה את התשקיף שלה לקראת ההנפקה בתחילת החודש. בתשקיף דיווחה מאנדיי על 335 לקוחות גדולים ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, לעומת 264 לקוחות גדולים ברבעון הקודם. בין לקוחותיה של החברה נמצא שירות הסטרימינג Hulu, רשת BBC האנגלית ועוד.

כיום החברה משמשת מעל ל-127 אלף לקוחות המגיעים מכ-200 תעשיות שונות ביותר מ-190 מדינות ברחבי העולם. כמו כן, לחברה צוותים שפועלים במשרדים בתל אביב, ניו יורק, סן פרנסיסקו, מיאמי, שיקגו, לונדון, קייב וסידני.

monday.com צילום: Shutterstock
monday.com – ההנפקה הישראלית הגדולה בוול סטריט. צילום: Shutterstock

כמו כן, נכון לחודש מרץ האחרון, לחברה 128 אלף לקוחות סך הכל משתמשים בשירותיה, והחברה רשמה השנה גידול של 34% במספר הלקוחות הכולל שלה. ברבעון הראשון של 2021 רשמה החברה הכנסות בסך 59 מיליון דולר, ודיווחה על קצב הכנסות של 236 מיליון דולר בשנה. עם זאת, דווח על ידי החברה כי שנת הקורונה לא עברה עליה בקלות, וכי היא רשמה הפסד של 39 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה, והפסד של 152 מיליון דולר סך הכל בשנה החולפת.

עוד דווח בתשקיף כי מטרתה העיקרית של מאנדיי היא לאפשר לארגונים לבנות כלי ניהול מותאמים אישית לפי צרכי החברה וכי עבור כל דולר שמרוויחה החברה נתרם דולר לארגונים ועמותות ללא מטרות רווח, כדי שישתמשו בכלים שמציעה מאנדיי.

הראיון עם מייסדי מאנדיי בפורבס

כך הפכה מאנדיי להנפקה הישראלית הגדולה בוול סטריט

בראיון שהעניק רועי מן המייסד שותף ומנכ"ל מאנדיי לפורבס בשנה שעברה, אמר כי "החברה והמוצר זה כמעט אותו דבר – הכל מגיע מבסיס של אמונה בשקיפות ובעבודת צוות".

את הסטרט-אפ הקים מן יחד עם שותפו ערן זינמן, מתכנתנים במקור שהכירו בזמן שירותם הצבאי ונותרו חברים. השניים חברו זה לזה בשנת 2014, אז ניסו להוציא יחד אל הפועל את הרעיון לייצר פתרון אידיאלי לניהול חברות, שהפך לימים לחברה המצליחה.

“כשהקמנו את החברה דיברנו עם מנהלים רבים וניסינו להבין איך הם עובדים. ראינו שלמרות שכולם משתמשים בכל מיני כלים לניהול, לכל אחד היה גם קובץ אקסל סודי”, מספר זינמן בראיון משנת 2019.

"החברה והמוצר מבוססים על אמונה בשקיפות ובעבודת צוות. הפוטנציאל שעוד יש פה מטורף"

מייסדי מאנדיי בראיון לפורבס

“הגישה בעולם התוכנה היא ‘יש בעיה? אז נפתח פיצ’ר שיפתור אותה’ – ואז מוסיפים ומוסיפים פיצ’רים והתוכנה הופכת למסורבלת”, הוסיף מן. “הגישה שלנו שונה לחלוטין בבסיסה – אנחנו חשבנו איך לבנות תשתית שעליה המשתמשים ירכיבו בעצמם, בצורה פשוטה וללא ידע בתכנות, את הפיצ’רים שהם צריכים”.

כבר אז התייחסו מן וזינמן לאפשרות ההנפקה וחזו כי מדובר במהלך קרוב: "אנחנו לא מתכנינם את זה עדיין, אבל ברור לנו שיש שתי אופציות: או שאתה מוכר או שאתה הולך להנפקה. אנחנו לא מתכוונים למכור, אז מתישהו נלך להנפקה. יש לנו אורך נשימה ארוך והפוטנציאל שעוד יש פה מטורף".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.