Forbes Israel Logo

עם השמע הגונג: סטארט-אפ ה-AI מככב ברשימת חברות הענן המובילות בעולם – 15 חברות ישראליות כבר בפנים

לא פחות מ- 15 חברות ישראליות ברשימה היוקרתית – זינוק של 50% בהשוואה למספרן אשתקד | איור מאת ז'וזה בריו עבור פורבס
לא פחות מ- 15 חברות ישראליות ברשימה היוקרתית – זינוק של 50% בהשוואה למספרן אשתקד | איור מאת ז'וזה בריו עבור פורבס
דירוג 100 חברות הענן המובילות בעולם על פי פורבס כולל השנה את חברת הבינה המלאכותית Gong, שגייסה 250 מיליון דולר רק בשנה שעברה – והפכה לאחת החברות הפרטיות בעלות השווי הגדול בישראל. אילו חברות ישראליות נוספות ניתן למצוא ברשימה היוקרתית ומי מהן נפלה מהדירוג

בעיצומה של שנה מורכבת במיוחד, אחת המאתגרות שחוותה תעשיית ההיי-טק העולמית, מפרסם פורבס את דירוג ה-Cloud 100 של חברות הענן המובילות בעולם – זו השנה השביעית ברציפות. השנה האחרונה שהייתה מלאה בתהפוכות והתאפיינה בשווקים תנודתים במיוחד מבשרת על סטטוס קוו בפסגה כששלושת החברות שחלשו על 3 המקומות הראשונים בשנה שעברה – נשארו בצמרת.

11 חברות שכיכבו ברשימה בשנה שעברה ובחרו מאז לצאת להנפקה – נסחרות כולן הרבה מתחת לשווי השוק שלהן בזמן ההנפקה. 13 חברות נוספות במעמד זה, נפלו מהרשימה. מנגד, Miro הרוסית רשמה עלייה מרשימה של 32 מקומות עד למקום ה-4, בעוד ש-21 חברות ענן חדשות פרצו השנה לדירוג. מלבד זאת הרשימה השנה כוללת גם שמונה חברות בראשן מכהנות נשים בתור מנכ״ליות, עלייה בהשוואה למספרן בשנה שעברה, אז נספרו שש כאלה.

"החברות ברשימת ה-Cloud 100 מייצגות את החברות הפרטיות הטובות והמבריקות ביותר במגזר הצומח במהירות", אמר אלכס קונרד, עורך בכיר בפורבס. "כל שנה, זה נהיה קשה יותר ויותר להיכנס לרשימה".

הרשימה נעשתה בשיתוף עם Bessemer Venture Partners ו-Salesforce Ventures. המשתתפות ב-Cloud 100 הן חברות מכל רחבי העולם, והן נמדדו על פי קצב הצמיחה שלהם בשנים האחרונות, היקף המכירות, הערכת השווי שלהן והמוניטין התקשורתי שלהן.

בשלישייה הפותחת נמצאת חברת Stripe המיועדת לניהול מערכות תשלום שהיא גם אחת החברות הפרטיות בעלות השווי הגבוה בעולם. מיד אחריה ניצבת פלטפורמת הבינה המלאכותית של Databricks ותוכנת העיצוב המקוונת של Canva במקום השלישי.

נציגות ישראלית

יחד עם חברות הענן המובילות בעולם אפשר למצוא לא פחות מ- 15 חברות ישראליות ברשימה היוקרתית – זינוק של 50% בהשוואה למספרן אשתקד. החברות הישראליות שנשרו מרשימת 100 המובילות בשנת 2022 הן Riskified ו-Sisense.

14. GONG (עלייה מהמקום ה-28)

חברת הבינה המלאכותית גונג, שנוסדה על ידי עמית בן דוב, יצרה פתרון בינה מלאכותית המיועד למערכות ניהול של לקוחות עבור אנשי מכירות. החברה השלימה בשנה שעברה סבב גיוס של 250 מיליון דולר בשווי של 7.2 מיליארד דולר. עד כה היא גייסה 584 מיליון דולר ובכך הפכה לאחת מחברות הטכנולוגיה הפרטיות עם השווי הגבוה ביותר. בסבב האחרון השתתפו משקיעים קיימים וחדשים, לרבות Salesforce Ventures, Sequoia, Thrive Capitalו-Tiger Capital.

מנכ"ל גונג - עמית בן דב. צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל גונג – עמית בן דב. צילום: שלומי יוסף

זוהי השנה השלישית ברציפות ש-Gong נבחרת לרשימה. "המומנטום של גונג, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחת ה-ARR התלת ספרתי בשנה זו ברבעון השני של השנה, משקף את הערך שפלטפורמת הריאליטי שלנו מספקת כדי לעזור לצוותי מכירות להשיג ביצועים אופטימליים ולסגור עוד עסקאות, וזה קריטי באקלים הכלכלי של היום", אמר מנכ"ל גונג. עמית בן דוב.

"ככל שהרחבנו את יכולות הפלטפורמה שלנו, חברות נוספות עושות סטנדרטיזציה על Gong עבור כל אסטרטגיית ההכנסות, הביצוע והתפעול שלהן, ואנחנו מאיצים את ההתקדמות שלנו. אנו נרגשים להיבחר ב-Forbes Cloud 100 לשנת 2022 מכיוון שהוא ממחיש את המחויבות של גונג ליצור מעריצים משתוללים ומזהה את האנשים והתרבות המדהימים שלנו".

בראיון שהעניק בן דוב לפורבס, אמר כי: “גונג עושה למערכות ניהול הלקוחות מה שמובילאיי עשתה לתעשיית המכוניות. הציפיות שלנו הן להגיע לשווי של עשרות מיליארדים בעתיד, למרות שאני לא חסיד של הערכות שווי”.

17. Gusto

המייסדים המשותפים, ג'וש ריבס, אדוארד קים ותומר לונדון, הקימו ב-2012 את תוכנת משאבי האנוש ZenPayroll כדי להתמודד עם התסכול ההדדי שלהם עם ניהול שירותי משאבי אנוש ושכר בעסקים קטנים. Gusto, כפי שהיא נקראת כעת, עושה אוטומציה ומפשטת שכר, הטבות, ותהליכי משאבי אנוש אחרים עבור יותר מ-200,000 עסקים קטנים.

20. Snyk

המייסד של סניק, גיא פודג'רני, צירף את פיטר מקיי כמנכ"ל בשנת 2019 במטרה להפוך את כלי האבטחה למפתחים של Snyk לזמינים ל-27 מיליון מפתחים גלובליים. החברה צמחה במהירות בעזרת ארבעה סבבי גיוס ב-2020 וב-2021 , וגייסה 1.2 מיליארד דולר.

41. Forter (עלייה מהמקום ה-48)

הסטארט-אפ הישראלי פורטר פיתח מערכת למניעת הונאות מקוונות והגנה של אתרי סחר מקוונים מבלי תרמיות דיגיטליות. החברה הוקמה על ידי מיכאל רייטבלט, לירון דמרי ואלון שמש.

מייסדי Forter: מיכאל רייטבלט ולירון דמרי | צילום: אבי ראול
מייסדי Forter: מיכאל רייטבלט ולירון דמרי | צילום: אבי ראול

בשנה שעברה הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בסך 300 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר, בהובלת Tiger Global Management. בסבב השתתפו בין היתר קרנות Third Point Ventures ו-Adage Capital Management, לצד משקיעים נוכחיים כמו Sequoia Capital, March Capital ועוד.

בראיון שהעניק מנכ"ל החברה מיכאל רייטבליט לפורבס, סיפר כי תקופת הקורונה סייעה דווקא לצמיחת החברה: "אני מרגיש קצת רע להגיד את זה, אבל היה מעניין לראות את היצירתיות של הרמאים בתקופת הקורונה".

48. Cloudinary (עלייה מהמקום ה-70)

חברת Cloudinary הישראלית שנוסדה על ידי נדב סופרמן וטל לב-עמי ייצרה תוכנה שמסייעת למנהלי מערכות מידע של למעלה מ-7,500 לקוחות לנהל את התוכן השיווקי המקוון שלהם, לרבות סרטונים, לוגואים ותמונות, ובין לקוחותיה נמנים כמו שמות מוכרים כמו נייקי, פלוטון ונימן מרקוס. זוהי הפעם הרביעית ברציפות שהחברה מדורגת בדירוג ה-Cloud 100 של פורבס.

לחן עם צוות Cloudinary במשרדים בקליפורניה. צילום: Cloudinary
צוות Cloudinary במשרדים בקליפורניה. צילום: Cloudinary

בראיון שהעניק מנכ"ל החברה איתי לחן לפורבס, אמר: "היינו ברי מזל מספיק בשלב מוקדם כדי לגדול ממש מהר. הרווחנו כסף מהלקוחות שלנו, וזה היה די והותר בכדי לעמוד ביעדי השנה הבאה שלנו, שהיו גבוהים להפליא”.

52. Yotpo (ירידה מהמקום ה-51)

חברת יוטפו, יצרנית פלטפורמת סחר מקוונת, נוסדה על ידי עומרי כהן ותומר תגרין ויצרה פתרון המאפשר יצירת ביקורות רוכשים ותכנים ויזואליים.

החברה השלימה סבב גיוס של 230 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. סבב הגיוס האחרון הובל על ידי אדם פישר, Bessemer Venture Partners, וטייגר גלובל. לחברה מעל ל-500 עובדים במשרדים ברחבי העולם לרבות בתל אביב, יקענם, ניו יורק, לונדון וסופיה.

56. TripActions (עלייה מהמקום ה-79)

החברה האמריקאית הוקמה על שני מייסדים ישראלים, אריאל כהן ואילן טוויג, שנכנסו השנה לראשונה במקום ה-67 לרשימת 100 עשירי ישראל של פורבס, עם שווי של 1.2 מיליארד דולר.

אתר חברת tripactions | צילום: Shutterstock

כמו כן, החברה השלימה בשנה שעברה סבב גיוס של 155 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר, בהובלת קרן אנדריסן הורוביץ שכבר השקיעה בעבר בחרה. בגיוס הנוכחי השתתפו משקיעים חדשים לרבות קרן Addition Ventures, זאב ונצ'רס של אורן זאב ועוד.

החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית לתכנון וביצוע של נסיעות עסקיות והיא נועדה להחליף את השימוש של ארגונים בסוכני נסיעות פנימיים או חיצוניים במטרה לחסוך עלויות.

64. Rapyd (עלייה מהמקום ה-75)

חברת הפינטק הישראלית Rapyd עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שהשלימה סבב גיוס לפי שווי של 10 מיליארד דולר, מה שהפך אותה לסטארט-אפ בעל השווי הגבוה בישראל. החברה הוקמה בשנת 2015 על ידי אריק שטילמן, ארקדי קרמפן ועומר פריאל, והיא מעסיקה כ-550 עובדים נכון להיום.

המוצר של ראפיד הוא פלטפורמה המאפשרת העברת כספים בין מדינות באופן אלקטרוני דרך העברות בנקאיות, ארנקים דיגיטליים ואמצעי תשלום נוספים.

65. Deel

Deel נוסדה בשנת 2019 על ידי בוגר פורבס Under 30, אלכס בואזיז, ושו וואנג, שנפגשו בזמן הלימודים ב-MIT. שם חשבו על הרעיון ליצירת פלטפורמה גלובלית לעבודה מרחוק, שתחבר בין עובדים ומעסיקים ותאפשר לכישרונות מרחבי העולם לעבוד בחברות מובילות. בתוך פחות מארבע שנים הפכה DEEL לחברה גלובלית בעצמה – עם מאות עובדים הפרוסים בעשרות מדינות, אלפי לקוחות, הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ותג מחיר נוצץ ומחייב של יותר מ־5 מיליארד דולר.

אלכס בואזיז | צילום: ניר סלקמן
אלכס בואזיז, בוגר Under 30 | צילום: ניר סלקמן

"בסוף מה שהכי חשוב לנו זה לעזור לכמה שיותר אנשים. להפוך את עולם העבודה לעולם ללא גבולות – שבו לא משנה מאיפה אתה או איפה נולדת אלא כמה כישרון יש לך וכמה מוטיבציה יש בך כדי להגשים את הפוטנציאל שלך ולהצליח״ אמר אלכס בואזיז בראיון מיוחד לפורבס.

68. Hibob

רוני זהבי וישראל דוד הקימו יחד את פלטפורמת משאבי האנוש Hibob בשנת 2015 כדי להיות מה שזהבי מכנה "האינסטגרם של טכנולוגיית משאבי אנוש". הסטארט-אפ שמוכר תוכנת משאבי אנוש המסייעת במשימות כמו השתלמות, שכר וניהול ביצועים, פתח לאחרונה משרדים באוסטרליה ובברלין, ויש להם כבר 2,400 לקוחות כולל Hopin, Cloudinary ו-VaynerMedia. בשנת 2021, Hibob, הגיעה להערכת שווי של 1.65 מיליארד דולר, רכשה את חברת ניתוח מקומות העבודה Cassiopeia והוסיפה כלי דיווח אנונימי לפלטפורמה.

74. Papaya Global (עלייה מהמקום ה-98)

הסטארט-אפ שהוקם על ידי ראובן דרונגר, עופר הרמן והיזמית עינת גז, בוגרת רשימת 50 הנשים המשפיעות של פורבס ישראל, פיתח פלטפורמה גלובלית לניהול כוח אדם ושכר. המערכת מאפשרת לחברות לנהל עובדים שמועסקים בתצורות שונות, כמו עובדי חברות מסביב לעולם, דרך עובדי חברות צד שלישי ועד עצמאים שמספקים שירותים לחברה.

עינת גז | צילום: PapayaGlobal
עינת גז, בוגרת רשימת הנשים המשפיעות | צילום: PapayaGlobal

החברה הודיעה בשנה שעברה על סבב גיוס שלישי של 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית Capital Partners GreenOaks.

82. WIZ

פלטפורמת אבטחת הענן Wiz מגנה על 230 מיליארד קבצים מדי יום עבור חברות כמוStarbucks, Costco, Fox  ו-DocuSign. החברה, שנוסדה ב-2020 הודיעה ב-2021 על השלמת סבב גיוס בהיקף של רבע מיליארד דולר – מה שמשקף לסטארט-אפ הצעיר, שהוקם לפני כשנתיים בלבד, שווי של לא פחות מ-6 מיליארד דולר. בכך השלים Wiz, סטארט-אפ הסייבר אותו הקימו יוצאי אדאלום ומיקרוסופט, אסף רפפורט, עמי לוטבק, רועי רזניק, שהופיע ברשימת 30Under30 של פורבס, וינון קוסטיקה, גיוסים של למעלה מ-250 מיליון דולר בשלושה סבבים – וזאת בטווח של שנה בלבד.

אסף רפפורט, מייסד Wiz | צילום: נתנאל טוביאס

פלטפורמת אבטחת הענן שפיתחה Wiz סורקת את סביבת הענן, על כל שכבותיה על ידי התממשקות api פשוטה ומנתחת לעומק את המשאבים בענן, כולל ניתוח מעמיק של מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים.

"מדהים כמה השנה וחצי האחרונות היו מרגשות מבחינה עסקית למרות הקורונה״, אמר אסף רפפורט, מנכ״ל ומייסד החברה. ״כשאני נזכר בחששות שהיו לנו במרץ 2020, כשהקמנו את Wiz, אני מבין היום כמה היכולת שלנו להסתגל במהירות למציאות משתנה, היא זו שגורמת לנו לצמוח בקצב אדיר ולהפוך לחברה גלובלית אמתית״.

83. Axonius (עלייה מהמקום ה-100)

חברת אבטחת המידע הישראלית אקסוניוס פיתחה פלטפורמה לניהול נכסי סייבר המאפשרת לצוותי IT לאבטח את כלל מכשירי הארגון. החברה עובדת עם ארגונים גדולים לרבות עיתון הניו יורק טיימס ו-Schrier Electric. בשנה שעברה השלימה החברה סבב גיוס של מעל ל-100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

אבידור ברטוב. צילום: אוהד ארידן
אבידור ברטוב, בוגר Forbes Under 30 | צילום: אוהד ארידן

שלושת מייסדי החברה הם אבידור ברטוב, דין זיסמן ועופרי שור, ששירתו ב-8200 והיו אחראים לאיסוף מודיעין ופיענוח. זיסמן וברטוב שניהם בוגרי רשימת Under30 של פורבס ישראל.

אבידור ברטוב, בוגר Forbes Under 30 סיפר על החברה: "החיים של צוותי אבטחה בארגון כל כך קשים היום, כשכל המידע של ההתקנים שלהם פזור במגוון מערכות שונות. אנחנו עוזרים לצוותים כאלו לראות הכל במקום אחד. זה כמו לגלוש בדפדפן בלשונית אחת במקום ב-70".

88. Cybereason

עם עלייה בפשעי סייבר פיננסיים, ההאקר הישראלי ליאור דיב הקים את Cybereason ב-2012 כדי ליצור רמה חדשה של הגנה מפני תוקפים. ל- Cybereason יש כעת יותר מ-1,300 לקוחות ב-50 מדינות ולטענתה הכפילה את בסיס הלקוחות שלה ב-18 עד 24 החודשים האחרונים. אבל מוקדם יותר השנה, לאחר שהחברה הגישה בקשה להנפקה, פיטרה Cybereason 20% מכוח העבודה שלה. לפי Pitchbook, הערכת השווי של החברה בינואר 2022 הייתה בסביבות 5 מיליארד דולר.

92. Claroty

Claroty מייצרת אבטחת סייבר המיועדת לשימוש תעשייתי, לרוב עם רכיבים פיזיים. מוצריה שימשו את פייזר לאבטחת אתרי החיסון שלה ל-Covid-19, חברת הנפט והגז BW Offshore לאבטחת כלי אחסון מרחוק. החברה הוקמה על ידי גלינה אנטובה, בני פורת ואמיר זילברטשטיין בשנת 2015. המנכ"ל ורדי נכנס לתפקידו בשנת 2020 והוביל את החברה לגיוס של 400 מיליון דולר בדצמבר 2021, כאשר הגיעה להערכת שווי של מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.