BrandVoice
רוב תקיפות הסייבר על ארגונים מתחילות תוך ניצול חולשה של גורם אנושי. על רקע נתונים אלה נוסדה לפני כשנה חברת Cybernite (סייברנייט) שמתמודדת בדיוק עם נושא זה. "החברה הוקמה על מנת לתת מענה לאתגר הגדול ביותר כיום בעולם הסייבר – הגורם האנושי. העובדה העצובה היא שעד היום אירועי פישינג לא נבלמים בצורה יעילה על ידי הטכנולוגיות הקיימות. מימוש ה-Personal Security של חברת Cybernite מהווה פריצת דרך בהגנה מתקדמת על הארגון ועובדיו״, אומר צחי שטראוס, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה.
Cybernite הוקמה בידי שלושה יזמים וטכנולוגים מעולם הסייבר: צחי שטראוס, יזם וטכנולוג עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בפיתוח ובניהול גופי פיתוח, בתפקידו האחרון היה מנהל אבטחת המידע והגנת הסייבר של בנק הפועלים; גיא דגן, יזם ומומחה עולמי בכל הקשור לגורם האנושי בעולם הסייבר, בתפקידו האחרון היה אחד ממנהלי הסייבר של בנק הפועלים; גיא שקולניק, יזם וטכנולוג HandsOn המתמחה בעולם הבוטים, AI ופיתוח קוגניטיבי, בעברו מייסד ומנכ"ל WebTech חברת פיתוח תוכנה גלובלית.
חינוך העובדים – רק בתאוריה
"ההאקרים כיום מכוונים יותר ויותר לבטן הרכה של ארגונים והחוליה החלשה בהם – הגורם האנושי, וליתר דיוק – לעובדים. טכנולוגיית הפריצה מגיעה בשלב השני – לאחר שהעובד פתח עבור התוקפים את הדלת.
"זו המציאות שקיימת היום בעולם הסייבר, ולראיה אין שינוי בסטטיסטיקה המפחידה ש-90% מהתקיפות מתחילות באמצעות העובדים. הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים מגינים רק על מה שידוע, והתוקפים נמצאים תמיד צעד אחד לפני טכנולוגיית ההגנה. הפתרונות הקיימים מוגבלים ולא יעילים. הם מתמקדים בטכנולוגיה ואינם משפרים את יכולות המשתמש למנוע מתקפות סייבר. בנוסף, מודעות העובדים אמנם מחזקת את קו ההגנה האנושי, אך החינוך מתבצע 'בתאוריה' באמצעות תרגולים – לא בזמן אמת ולא מותאם לעובד ולחולשותיו.
"Personal Cyber הינו קונספט הגנה חדשני אשר אינו קיים כיום – אנו מספקים פתרון הגנה שונה מכלל הפתרונות שקיימים כיום בשוק".
מה אתם מציעים ללקוחות?
"אנחנו מציעים קונספט חדש לחלוטין בעולם הסייבר: Personal Cyber. המגמה בעולם, שהופך להיות יותר ויותר דיגיטלי, היא פרסונליזציה – פרסומות מותאמות אישית, תכנים מותאמים ועוד. עכשיו הגיע הזמן לבצע זאת גם בעולם הסייבר. בנוסף, אנו מאמינים שהפתרונות כיום מתעלמים מהמשאב הכי חשוב בכל ארגון וארגון וזהו המוח האנושי שלנו.
שילוב בינה מלאכותית עם המוח האנושי
"Cybernite מגן ומצמצם למינימום את השגיאות האנושיות. אנו משלבים טכנולוגיית AI חדשנית ולמידת מכונה עם האמצעי החזק ביותר – המוח האנושי. שילוב מנצח שמאפשר להגן על המשתמשים מפני מתקפות סייבר ולסייע להם לתרגל ולשפר בצורה משמעותית את יכולת העובד לזהות ולמנוע מתקפות סייבר. המשתמשים מקבלים החלטות מהירות וחכמות יותר. הם הופכים לחלק דומיננטי ומהותי בהגנה מפני התקפות סייבר.
"הטכנולוגיה שלנו לומדת את הדפוסים האישיים של כל משתמש מנתחת כל חריגה, מתריעה וחוסמת סיכונים החורגים מהדפוסים המוכרים של המשתמש. בנוסף, היא מאפשרת מבט מעמיק על רמת הסיכון על הגורם האנושי עבור כל ארגון, מחלקה, תפקיד ועובד ספציפי – וכן על יכולותיהם של העובדים להתמודד עם התקפות אלו.
Cybernite לומד את התנהלות העובד ואת דפוסי פעילותו בערוצים הדיגיטליים ובכך מאפשר הגנה אישית על כלל הערוצים באמצעותם מתקשר העובד עם העולם החיצון. פרט לכך Cybernite גם מזהה מתקפות פוטנציאליות, חוסם ומדווח עליהן לאבטחת המידע באמצעות ניהול דו שיח חכם עם המשתמש וקובע גם את רמת הסיכון.
"Personal Cyber הינו קונספט הגנה חדשני אשר אינו קיים כיום – אנו מספקים פתרון הגנה שונה מכלל הפתרונות שקיימים כיום בשוק"
"Cybernite מתאים לכל סוגי הארגונים – גדול כקטן. מוצר SAAS אשר כל שנדרש על מנת להפעילו הינו הורדה פשוטה והתקנת המוצר. לאחר התהליך הקצר, Cybernite מתחיל לפעול בצורה אוטונומית ועובדי הארגון – והארגון עצמו – מוגנים".
מי הגופים שאתם מכוונים אליהם?
"אנו מכוונים לכלל הארגונים בארץ ובעולם. מבחינתנו, אין ארגון אשר יכול להמשיך בפרדיגמה הקיימת ולשמר את המצב הקיים, כאשר העובדים הם החוליה החלשה. בשלב ראשון אנו מכוונים לשוק ה-SMB (עסקים קטנים ובינוניים) הגלובלי אשר פחות מוגן מארגונים גדולים. אנחנו משוכנעים שנוכל לשדרג בצורה משמעותית את ההגנה על הארגון. אנו מספקים כיום שירות אבטחת סייבר למספר ארגונים אסטרטגיים בסקטורים שונים, כמו הייטק, פיננסים וקמעונאות".
על אלו ערוצים של העובדים, המערכת שלכם מגינה?
"כיום המוצר מותקן בארגונים מובילים במגזר הפיננסי ובהייטק, השכלה גבוהה וכדומה. אנו מגינים על ערוץ המייל מתוך הבנה אסטרטגית שרוב התקיפות (כ-92%) מתחילות בערוץ זה, אך בימים אלו אנו ממשיכים לערוצים נוספים – מסרים מיידיים (WhatsApp, Slack), פלטפורמות וידאו (Zoom, Webex) ולכל ערוץ דיגיטלי בו משתמש העובד".
צילומים: תמר מצפי; צילום וידאו: The Bakery – Creative Video Productions https://www.thebakery.co.il
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס