טוויטר תחלק אחוז מסוים מהכנסותיה עם משתמשים, לפי ציוץ של המנכ"ל אילון מאסק ביום שישי בבוקר. יוצרי תוכן יקבלו תשלום עבור מודעות המופיעות בשרשורים שלהם, אם כי עדיין לא ברור איזה נתח הם יקבלו.
תוכנית חלוקת ההכנסות החדשה תחול רק על משתמשים שנרשמו לשירות המנויים של הפלטפורמה, העולה 8 דולר בחודש, Twitter Blue, לפי מאסק. כל המשתמשים שקיבלו את ה'וי הכחול' שלהם לפני ההשתלטות של מאסק לא יהיו זכאים.
"ההיסטוריה של טוויטר עם ה'וי הכחול' היא, למרבה הצער, מושחתת מהיסוד. היא תסתיים בעוד כמה חודשים", צייץ מאסק בתגובה לשאלות סביב העניין.
לא פורסמו פרטים נוספים על התוכנית החדשה, אבל אפשר להניח כי יוצרים רבים להוטים לגלות כמה הם עתידים להרוויח. פלטפורמת שיתוף הווידאו, יוטיוב, מחלקת ליוצרים 55% מהכנסות מפרסומות, בעוד שטיקטוק עומדת על חלוקה קלאסית של 50/50 עם היוצרים.
מאסק דיבר בעבר על יצירת מודלים שונים של חלוקת הכנסות לטוויטר מאז נובמבר האחרון, אבל נוצר בלבול לגבי מתי וכיצד תושק תוכנית כזו. בצעד אופייני למאסק, נראה כי המנכ"ל הכריז על התוכנית לפני כל הודעה רשמית מערוצי התקשורת של החברה.
מאסק רכש את חברת המדיה החברתית תמורת כ-44 מיליארד דולר באוקטובר לאחר מאבק משפטי ממושך בעקבות ניסיונותיו של המיליארדר לצאת מהעסקה. השינויים הגיעו במהירות בטוויטר, כאשר מאסק פיטר מספר עצום של העובדים, ודווח על כאוס בקרב הצוותים.