אחד העם נסגרה בירידות שערים

הבורסה באחד העם נסגרה בירידות על רקע פתיחת שנת 2014 בוול סטריט שמתנהלת כעת גם היא בירידות.

מדד ת"א 25 התרסק ב-1.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-1.1% גם הוא. מדד הבנקים ירד ב-2.7%, מדד התקשורת ירד ב-1.7%, מדד הנדל"ן איבד 1.3% מערכו ומדד הנפט והגז איבד 1% מערכו.


צילום: אהוד כהנים

בהראל פיננסים חזו הבוקר כי כלכלת ישראל תצמח בשנה הבאה ב-3.2% וכי הצמיחה הפרטית תעלה ב-3.7%. אל תחזית זו מצטרפת הערכת לידר שוקי הון כי האינפלציה בשנה הקרובה תעמוד על 2% והריבית תוותר ללא שינוי. עוד מציינים בבית ההשקעות כי זוהי השנה השלישית ברציפות בה הבורסה המקומית מפגרת בהשוואה לעולם. "הפער נובע להערכתנו מהאיומים הגיאופוליטיים ומהחששות לגבי מצב המשק הישראלי, ולא פחות חשוב מכך, מהשלכות המחאה החברתית וממהלכים רגולטוריים שהייתה להם השפעה רבה (כחלון בשוק התקשורת, ששינסקי, הפחתת עמלות ודמי ניהול בתחום הפיננסים ועוד)". 

ההמלצה של לידר שוקי הון היא להמשך השקעה בבנקים, חברות הנדל"ן, בסקטור הגז ובפריגו, שתמשיך להציג צמיחה ותוצאות מצוינות ותהנה מעסקת המיזוג עם אלן.
באשר לעולם, צופים בהראל פיננסים כי הכלכלה הגלובלית תצמח בשנה הבאה ב-3.6%, כלכלת ארה"ב תצמח ב-2.6% וכלכלת סין ב-7.3%.

השקל פתח את 2014 בעמדת יתרון מול הדולר, אומרים היום ב-FXCM ישראל: "אם נראה בתחילת השנה את המשך עליות השערים בשוק העולמי, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש למול יתר המטבעות, לרבות השקל. הדולר-שקל כבר ירד מתחת לשפל של ספטמבר ובמומנטום הנוכחי הוא עשוי לעשות דרכו לעבר 3.40 ומטה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן