דוד קליין: "לציבור יש דרישה להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות"

"מה שהשתנה מהימים שבהם אני מוניתי לנגיד זה שלציבור יש דרישה צודקת להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות. היו פה כנראה באמת מקרים שהיתה בהם בעיה, אחרת המועמדים לא היו פורשים" – כך אמר הבוקר לגלי צה"ל ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל.

"זה נושא רציני מכדי להתלוצץ עליו", אומר קליין. "חבל שזה הגיע לידי כך, אבל כדאי גם להסיק מסקנות. לא היתה אלי פניה, וזה לא רציני. היה משהו פגום בתהליך, הדרך שבה נבחר נגיד היא דרך שלא מתאימה. צריך לשנות אותה".


דוד קליין | צילום: רויטרס

"אי אפשר להשאיר את ההחלטה בידי ראש הממשלה ושר האוצר", מפרט קליין. "ועדת איתור צריכה לבחון את העבר, את הכישורים ואת ההתאמה לתפקיד. היא צריכה להציע לראש הממשלה יותר מאשר מועמד אחד. לא נפתור את כל צרות העולם, דרך הבחירה של נגיד לא מתאימה לזו של בחירת רמטכ"ל. צריך לעשות התאמות, אבל אין לי מרשם בדוק".

קליין סיפר על ההבדלים בין ימיו בתפקיד לתקופה האחרונה: "בימים שלי היתה אותה ועדה והחוק קיים כבר הרבה מאוד שנים. לי לא ידוע על זה שניסו ללכלך אותי. אני חושב שמה שהשתנה זה שלציבור יש דרישה צודקת להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות. היו פה מקרים שהיתה בהם באמת בעיה, אחרת המועמדים לא היו פורשים. זה לא נכון לגבי כל אחד מהמועמדים, אני לא יודע מה גרם להם לפרוש ואני לא בקי בעניינים אבל העובדה שזה קרה אומרת שהתהליך לא היה בסדר. לא הייתי רוצה להתייחס באופן אישי לאף אחד, אבל קרנית פלוג היא בהחלט מועמדת ראויה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן