הבורסה ננעלה במגמה מעורבת, כיל התחזקה למרות ההמלצות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה מעורבת על רקע נתוני התמ"ג המאכזבים אשר פורסמו אתמול על ידי הלמ"ס. כזכור, על פי נתונים אלו הצמיחה במשק הישראלי עמדה ברבעון הראשון של השנה על 2.1% בלבד לעומת צפי לעלייה של 3.5%, כשהצמיחה העסקית עמדה על 0.4% – לעומת 2.1% ברבעון הקודם.

כיום, כאמור, ננעל המסחר במגמה מעורבת כשמדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, ומדד ת"א 100 ננעל סביב רמות הפתיחה. מדד הבנקים נחלש ב-0.2%, מדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי ומדד התקשורת נחלש ב-0.3%. מדד הנדל"ן איבד 0.2% מערכו.

צילום: אהוד כהנים

מניית חברת כיל טיפסה היום והוסיפה 2% לערכה, לאחר שאתמול פרסמה וועדת ששניסקי 2 את המלצותיה בדבר מיסוי משאבי הטבע של ישראל, לפיהן יש להטיל מס רווחי יתר על משאבי ים המלח, ובהם ברום ואשלג, אשר מפיקה החברה. חברת קמהדע המשיכה לאבד גובה ונחלשה היום ב-3.3%, לאחר שאתמול התרסקה המנייה ואיבדה 37% מערכה לאחר תוצאות מאכזבות בניסוי קליני שערכה.

"נתוני התמ"ג שפורסמו עשויים לחזק את הציפייה כי בנק ישראל יבצע הורדת ריבית נוספת ובכך ליצור לחץ שלילי על השקל בימים הקרובים", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "ואולם, ההשפעה של נתוני מקרו מקומיים על הדולר-שקל לעיתים אינה מורגשת והמגמה מוכתבת בעיקר על ידי המגמה של הדולר בעולם ויחסי הכוחות בין הספקולנטים בזירה המקומית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן