הבורסה ננעלה בעליות קלות; כלכלית ירושלים קפצה ב-4.8%

המסחר בבורסה ננעל היום ביציבות בנטייה לעליות קלות על רקע סאגת מינויו של נגיד בנק ישראל, אשר ממשיכה להסעיר את עולם הכלכלה הישראלי.

מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 0.1%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לערכו ומדד הבנקים איבד 0.3%. מדד הנפט והגז טיפס ב-0.2%, מדד התקשורת נחלש ב-1.4%, ומדד הנדל"ן עלה ב-0.5%.

פרופ' ליאו ליידרמן, אשר יועד לשמש כנגיד בנק ישראל, הודיע שלשום בצהריים לראש הממשלה ולשר האוצר, כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד הנגיד. ראש הממשלה ושר האוצר מסרו כי הם מביעים צער על ההחלטה.

פרופ' ליידרמן מסר רק כי לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו ביומיים האחרונים, הוא סבור כי הוא מעדיף להמשיך כאיש פרטי בעבודתו באוניברסיטת תל אביב ובבנק הפועלים. פגישתו המיועדת של ליידרמן עם עם ועדת טירקל שתוכננה להיום לא תתקיים.

צילום: רויטרס

"מה שהשתנה מהימים שבהם אני מוניתי לנגיד זה שלציבור יש דרישה צודקת להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות. היו פה כנראה באמת מקרים שהיתה בהם בעיה, אחרת המועמדים לא היו פורשים" – כך אמר הבוקר לגלי צה"ל ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל.

"זה נושא רציני מכדי להתלוצץ עליו", אומר קליין. "חבל שזה הגיע לידי כך, אבל כדאי גם להסיק מסקנות. לא היתה אלי פניה, וזה לא רציני. היה משהו פגום בתהליך, הדרך שבה נבחר נגיד היא דרך שלא מתאימה. צריך לשנות אותה".

סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח שמן: החברה הודיעה היום כי הקידוח הגיע לעומק של כ-4,740 מטר (כולל עומק מים), וכי בהתאם למידע שנמסר לשותפים ברישיון על ידי מפעיל הקידוח, Caspian Drilling Company Limited, קיימים בו סימני פטרוליום (גז טבעי). העומק ההתחלתי של הקידוח (גג המטרה) עומד על כ-3,440 מטר מפני הים, ועובי השכבה נטו הנושאת גז טבעי הינו כ-11 מטר. מניית החברה קפצה ב-5.5%.

מכה נוספת לכיל: חברת דירוג האשראי S&P מעלות הודיעה היום על הכנסת דירוג האשראי של אג"ח החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, לאור האפשרות לשינוי מבני בענף אשר עלול על פי מעלות להביא להרעה בפרופיל הפיננסי של החברה.

בשבוע שעבר הודיעה חברת האשלג אורלקלי כי בכוונתה להפסיק למכור אשלג באמצעות חברת השיווק BPC ובמקום זאת לבצע את המכירות באמצעות זרוע השיווק הישיר שלה. להערכת מעלות, למכירה ישירה על ידי אורלקלי עלולות להיות השלכות לרעה על היחסים הפיננסים של כיל, כתוצאה מהצפי לשינוי בדינמיקה שאפיינה את שוק האשלג עד כה ולאפשרות למעבר לתחרות מחירים אגרסיבית, ולפיכך, לפגיעה ברווחיות של החברות הפעילות בענף. למרות כל זאת התחזקה מניית החברה ב-1.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן