הדולר נחלש ב-0.5% ושערו היציג נקבע על 3.63 שקלים

התנודתיות בשוק המט"ח נמשכה גם היום. הדולר נחלש היום ב-0.5% ושערו היציג נקבע על 3.633 שקלים. בנוסף, גם היורו נחלש ב0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע על של 4.724 שקלים. החשש מהסלמה במצרים והדאגה לעתיד גוש היורו מעיבים על השווקים. 

בעולם המערבי מודאגים מפני הדרדרות המצב במצרים לאחר שאמש פיטר הצבא את הנשיא מוחמד מורסי. בהודעת הצבא נאמר: "מורסי לא הקשיב לדרישת העם. הצבא קיבל את המסר של הרחוב". הצבא ימנה נשיא זמני עד הבחירות, שיתקיימו תוך 6 חודשים.

נשיא המדינה המודח מוחמד מורסי סירב להצעת הצבא לעזוב לטקריה, קטאר או לתימן ובחר להישאר במעצר בית במדינתו, כך מדווח העיתון המצרי אל – אהראם. במהלך הלילה נהרגו 14 מתומכיו של מורסי בעימותים עם מתנגדיו.

צילום: רויטרס

גם החשש לגורל גוש היורו מעיב על השווקים.באירופה, גובר החשש לעתיד גוש היורו עם הדרדרות חוסר היציבות ביוון ופורטוגל. ממשלת יוון הודיעה אתמול כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע.

אתונה צריכה להגיע להסכם עם נושיה הבינלאומיים עד אמצע החודש, זאת על מנת לקבל את החלק האחרון בחבילת החילוץ שהוקצבה לה על ידי הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית. הסיוע יסייע ליוון להתמודד עם פירעון של אג"ח בשווי 2.2 מיליארד דולר בחודש אוגוסט.

שר החוץ של פורטגל, פאולו פורטס, התפטר שלשום במחאה על מדיניות התקציב של הממשלה. התפטרותו של פורטס מצטרפת לזו של שר האוצר ויטור גספר שהתפטר גם הוא, ואמר כי הממשלה פגעה באמינותו כשלא עמדה ביעדי התקציב שהוצבו לפורטוגל על ידי האיחוד האירופי.

מנגד, נתוני מאקרו חיוביים פורסמו אתמול בארה"ב. מנתוני סקר ה-ADP האמריקאי נראה כי בחודש יוני נרשמה התאוששות נוספת בשוק העבודה. בחודש שעבר הצטרפו לשוק העבודה האמריקאי 188 אלף בני אדם, למעלה מציפיות האנליסטים. על פי הסקר, 84 אלף עובדים חדשים נקלטו בעסקים הקטנים, 55 בעסקים הבינוניים ובחברות הגדולות ביותר נוספו 49 אלף עבודות.

ב-FXCN ישראל מסבירים: "בעולם צפויים לנו ביממה הקרובה שני אירועי מפתח אשר עשויים להגביר את התנודתיות במסחר העולמי בדולר ולהשפיע כתוצאה מכך גם על הדולר-שקל ועל האירו-שקל. היום בצהריים תיערך ישיבת הריבית החודשית של הבנק האירופי. הבנק אינו צפוי להוריד פעם נוספת את הריבית, אבל לאור הבעיות הפוליטיות בפורטוגל ובאיטליה, המשקיעים ממתינים לנשיא הבנק מריו דראגי שיציג צעדים נוספים שימנעו סחרור מסוכן בשוק האג"ח האירופי. אם הנשיא לא יצליח להרגיע את השווקים ולא יחדש דבר, האירו עשוי לצלול, גם אל מול השקל, והאירו-שקל עשוי לצנוח מתחת ל-4.7.

היום בארצות הברית לא יתקיים מסחר לרגל יום העצמאות האמריקני, אבל מחר צפוי האירוע הבולט של השבוע – פרסום דוח התעסוקה. השווקים ממתינים בדריכות לנתונים, וזאת מאחר שמדיניות הפדרל ריזרב באשר להמשך התוכנית הכמותית נקבעת על פי המגמות בשוק התעסוקה. לאור הערפול באשר למועד המתוכנן של צמצום ההרחבה הכמותית, לנתונים מחר עשויים להיות השפעה דרמטית על ציפיות השוק ותנועת הנכסים. לדברי כלכלני FXCM, "על פי התחזיות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 175 אלף משרות וירידה בשיעור של האבטלה מ-7.6% ל-7.5%. אם הנתונים יגשימו את התחזיות, הרי שמדובר בנתונים בינוניים למדי אשר יקשו על הבנק הפדרלי להתחיל בקרוב בצמצום ההרחבה הכמותית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן