החברה לישראל קרסה ב-6.3% בעקבות הכרזה על ששינסקי 2

יומו השני של שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל בעליות על רקע הכרזה על מינוי פרופ' איתן ששינסקי לעמוד בועדה שניה שתבחן את התמלוגים שמקבלת המדינה משימוש במשאבי הטבע שלה – כאשר מאגרי הגז לא ייבחנו שנית. תקציב המדינה הגיע לדיון בכנסת ובעולם יתכנסו היום מנהיגי ה-G8 באירלנד להמשך דיונים במצב הכלכלי העולמי.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, ת"א 100 התחזק ב-0.4%, מניות הבנקים הוסיפו לערכן 0.7%, מניות התקשורת זינקו ב-3.7% ומדד הנדל"ן עלה ב-1.2%.

שעות המסחר בבורסה מתארכות: במסגרת ההארכה, שנכנסת לתוקפה היום, תתווסף לכל יום מסחר משני עד חמישי שעה אחת, כלומר המסחר יתנהל עד 17:30. זאת על מנת ליצור חפיפה גדולה יותר עם השווקים בחו"ל. בהנהלת הבורסה מסבירים כי בהמשך להחלטת הדירקטוריון בפברואר, התקבלו הערות מרשות ניירות ערך, מיחידת ניהול החוב הממשלתי במשרד האוצר, ומפעילים בשוק ההון, לפיהן לא רצוי לדחות את מועדי פתיחת המסחר וכן לא לקצר את משך המסחר בימי ראשון, בשל החשש מפני פגיעה בנזילות.

מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון. שעות המסחר מתארכות | צילום: רויטרס

עדת ששינסקי 2 יוצאת לדרך: משרד האוצר פרסם היום כתב מינוי לוועדה בראשותו של פרופ' איתן ששינסקי, אשר תדון בתמלוגים שמקבלת המדינה משימוש במשאבי הטבע שלה. הוועדה התבקשה להגיש את מסקנותיה עד חודש יוני 2014.

הוועדה צפויה להציע מדיניות עדכנית למיסוי הרווחים על משאבי הטבע, לקבוע הסדרים מתאימים למשאבי הטבע השונים ולשימושים השונים. הוועדה לא תדון במשאבי הגז והטבע, בשל העובדה שהנושא כבר נידון בוועדת ששינסקי הראשונה.

חוק התקציב הגיע היום (16:00 לקריאה ראשונה בכנסת): "התקציב שמונח על שולחנכם הוא תקציב של צמצום פערים", אמר לפני זמן קצר יאיר לפיד בכנסת לקראת ההצבעה בקריאה הראשונה על התקציב, דבריו של לפיד מלווים בצעקות מצד חברי הכנסת. "זה תקציב של הגדלת היקף ההשתתפות בשוק העבודה ורמת הפריון במשק, של נשיאה שווה בנטל הכלכלי". 

התוצר המקומי הגולמי עלה ברבעון הראשון של 2013 בשיעור שנתי של 2.7% – כך עולה מעידכון סיכום האומדנים הראשונים של החשבונות הלאומיים לרבעון הראשון 2013 שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת לעומת אומדן קודם אשר עמד על עלייה של 2.8%. נתון מדאיג מעלה כי ההשקעות בענפי המשק צנחו ב-31% (לעומת 19% בפרסום קודם), בהמשך לצניחה של 13% ברבעון הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן