המדינה עתרה לבג"ץ: "בטל הקפאת הרפורמה בנמלים"

המדינה הגישה היום עתירה לבג"צ בבקשה לבטל את החלטת בית הדין לעבודה מ-29 באוגוסט הקובעת כי סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות לפני כחודש הוכרז כדין, וכי על המדינה לעכב את המכרזים להקמת ותפעול הנמלים הפרטיים החדשים.

המדינה פנתה לבג"צ על מנת שיאפשר לה להמשיך לפעול למען פתיחת ענף הנמלים לתחרות ו-"למנוע מקומץ עובדים לפגוע באינטרס הציבורי הרחב", כדבריה.

צילום: רויטרס

המדינה טוענת בעתירה כי סמכותה וריבונותה מאפשרות לה לקדם מדיניות פתיחת ענפים לתחרות על מנת להיטיב עם כלל אזרחי המדינה, להוריד את יוקר המחיה במשק ולעודד את הסחר הישראלי.

"המדינה פועלת להקמתם של נמלים פרטיים חדשים על מנת לקדם את התחרות בענף הנמלים", נאמר בעתירה, "ורואה חשיבות רבה גם בהבטחת כושר התחרות של הנמלים הקיימים".

בית הדין לעבודה הורה לפני כחודש להקפיא את מכרזי הקמת הנמלים הפרטיים באשדוד ובחיפה. השופטים, בהנהגתו של סגן הנשיאה, יגאל פליטמן, הורו לעכב את הרפורמה עד 1 בספטמבר, והורו לצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי במטרה למנוע את השבתת הנמלים.

פליטמן ציין אז כי אין הממשלה רשאית לקטוע את הליך ההידברות וכי הכרזת השביתה מצד ההסתדרות הייתה לגיטימית ומוצדקת. לטענת השופט, הממשלה פעלה באופן חד צדדי וכי היא לא נתנה מענה הולם לבעיית יסוד הנמלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן