המחליף של ולדמן כיו"ר מלאנוקס: חבר הדירקטוריון ארווין פדרמן

חברת מלאנוקס הודיעה היום על מינויו של חברת הדירקטוריון שלה ארווין פדרמן ליו"ר החדש של החברה. פדרמן שירת כחבר הדירקטוריון של מלאנוקס מאז הקמת החברה ביוני 1999. פדרמן מונה ליו"ר במקום איל ולדמן, המכהן גם כמנכ"ל החברה, זאת לאחר שמשקיעיה סרבו לאשר עבורו מינוי כפול. 

חברת מלאנוקס תחל שבוע הבא את תהליל מחיקתה מהבורסה בתל אביב ואת העברת מניותיה לוול סטריט. המניות הרגילות של מלאנוקס הרשומות למסחר בבורסה בתל אביב יועברו לנאסד"ק והחברה תמשיך את הדיווחים הציבוריים שלה בהתאם לתקנות המונהגות בוול סטריט. "החליטה למחוק את מניותיה מהבורסה בתל אביב כדי להיות כפופה למערכת אחת של תקנות רישום במקום שתיים (זו האמריקאית), לאפשר התמקדות טובה יותר של ההנהלה בעסקי החברה, וכדי לחסוך בעלויות תפעול", כך נאמר בהודעה שפרסמה החברה לבורסה.

אולם על פי ההערכות בשוק, הסיבה האמיתית לעזיבתה של החברה את אחד העם היא ההחלטה להפריד את תפקיד המנכ"ל מתפקיד הנשיא של החברה. בסקירה שכתבו בכלל פיננסים על מלאנוקס הזהירו האנליסטים מפני "תגובה אלימה במניה, יתכן אף Sell-off של כמחצית (אם לא יותר) מהחזקות הגופים הישראלים – כ-12% ממניות החברה. אם מלאנוקס אכן תחדל להיסחר בארץ ולמעשה תפסיק להוות מניית Benchmark, אנו צופים כי גופים מוסדיים ישראלים יצמצמו את החזקתם באופן ניכר ויבחנו פוזיציות עתידיות באופן אופורטוניסטי – לאור התנודתיות הגבוה ואי-הודאות בנוגע לסביבה העסקית של החברה".

איל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס | צילום: משה שי

במסגרת תפקידיו הקודמים, פדרמן כיהן כשותף כללי בקרן הון הסיכון U.S. Venture Partners, מאז אפריל 1990. מ-1988 ועד 1990, הוא שירת כמנהל בפועל של חברת ההשקעות הבנקאיות Dillon Read & Co. בנוסף, פדרמן שירת בדירקטוריון של SanDisk Corporation, חברה לאחסון מידע, שלCheck Point Software Technologies, Ltd, חברה לאבטחת תוכנות אינטרנט, ושל כמה חברות פרטיות.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

כמו כן, פדרמן כיהן כנשיא ארגון ה- Semiconductor Industry Associationבמשך שתי כהונות, שירת בדירקטוריון ה- ,National Venture Capital Association וכיהן במשך שתי כהונות בחבר יועצי הדיקן באוניברסיטת סנטה קלרה. למר פדרמן תואר ראשון בכלכלה מ-Brooklyn College.

לאחר ההודעה על מינויו של פדרמן אמר מנכ"ל ונשיא מלאנוקס איל ולדמן: ארווין היה חבר דירקטוריון רב ערך ביותר מאז הקמת החברה וחיוני בהכוונה ובהשפעה על הדרך בה החברה צועדת. אנו מצפים לעבוד עם ארווין כיו"ר הדירקטוריון בזמן ההתקדמות לעבר השלבים הבאים בצמיחת החברה".

"אני מתכבד לקבל עלי את הצעת המינוי ליו"ר הדירקטוריון של מלאנוקס טכנולוגיות", אמר ארווין פדרמן. "אני מלא בביטחון באיל ובצוות ההנהלה, וכן בדירקטוריון שלנו, ומחכה בציפייה לעבוד איתם ולבנות את החברה למען העתיד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן