הצעה שאי אפשר לסרב לה: הכפר האיטלקי שקורא לעבור אליו בחינם

הכפר האיטלקי טאורה, שסובל מהגירה שלילית כמו אזורים רבים במדינה, מצא דרך מיוחדת למשוך אליו משפחות חדשות עם ילדים: פטור כמעט מלא משכירות וממסים

ראש הכפר טאורה, כפר קטן במחוז אבלינו שבאיטליה, חשבה על הצעה: השכרת בית בחינם ופטור מלא ממסים למשפחות עם ילדים בשביל שיעברו לגור שם. כך מתכוונת טאורה, החבויה בין הגבעות של דרום איטליה, לפתור את אחת הבעיות שמעסיקות אזורים רבים במדינה: הגירה שלילית. "אנחנו מתכוונים לאכלס את מרכז הכפר על ידי פתיחה מחדש של בית הספר והצעה מפתה לאלו שרוצים לשכור או לקנות בית בכפר", אומרת ראש הכפר, סטפנו פארינה.

בעוד שעיירות וכפרים אחרים באיטליה ובספרד, הסובלים מהגירה שלילית, ניסו לפתור את הבעיה על ידי מכירת בתים ריקים (המשומשים בעיקר בחגים) במחיר כמעט אפסי, בטאורה חשבו על רעיון מהפכני: לשלם על השכירות של אלו שיעברו לגור בכפר במשך שנתיים ולאחר מכן, לעזור להם לרכוש את הנכס בשביל שיחליטו להישאר שם.

הצעה שאי אפשר לסרב לה. צילום: Shutterstock


מבחינת מספרית, הכפר ייתן 150 יורו לחודש עבור שכירות בנכס ששווה 200 יורו לחודש, כך שהנכנסים יצטרכו לשלם רק 50 יורו. הצעה נוספת תהיה, שהכפר ייתן מענק של 5,000 יורו לרכישת הנכס – סכום השווה לעיתים ל-20% מהמחיר השלם.

אוכלוסיית טאורה, עתה פחות מ-1500 תושבים, עדיין לא התאוששה מרעידת האדמה הקטלנית שחוותה בשנת 1980. על פי הרישומים המוניציפליים, בממוצע על כל 2 תינוקות שנולדים בכפר בשנה 20 אנשים שם מתים, בעיקר בשיבה טובה.

"אני רוצה לשנות את המודה השלילית", מסבירה ראש הכפר. "הילדים הם העתיד. משפחות חדשות הן הלבנים עבור הקהילה המתכווצת שלנו, אז אנחנו מעודדים אלה להגיש בקשת הצטרפות".

הרצון של ראש הכפר הוא ליצור אלמנט שיווקי ואסטרטגי בשביל למשוך תשומת לב בקרב הדורות ה-3 וה-4 של מהגרים איטלקיים שעזבו את איטליה ורק חיכו לעידוד קטן שיגרום להם לחזור למולדת של משפחתם. באופן רשמי, ראש הכפר מתמקדת במשפחות עם לפחות ילד אחד.

"אני לא מאמינה במכירה של בתים ריקים בעבור יורו אחד – זה לא תורם לשמירת האנשים בעיירה", אמרה פארינה בראיון ל-CNN Travel. "אלה שרוכשים כך בית, מגיעים רק לזמן קצר במהלך השנה. זה לא פתרון טוב, אך לקחת משפחות, להכניס אותם כתושבים ואת הילדים שלהם למערכת החינוך – זה יוצר חיים חדשים".

ההצעה מתחילה עם 100 בתים שנכון להיות פנויים במרכז הכפר. העיתון המקומי, Nuova Irpinia, מדווח שהתוכנית כבר יוצרת עניין בכל העולם, בייחוד בארצות הברית. "המשיכה של תושבים פוטנציאלים כבר נושאית פרי, עם מספר משפחות בעלות שורשים איטלקיים שהגיעו לכפר מברזיל", כך נכתב בעיתון.

על פי העיתון, "בשביל לשמור על ההתרחבות עם המשאבים שהכפר יכול להקצות" יצרו בטאורה שיטת ניקוד למשפחות שמבוססת על כמו הילדים הלומדים במערכות החינוך בכפר וברכישת בית שם.

נכס בטאורה נמכר בכ-500 יורו למטר רבוע או בכ-20-60 אלף יורו. "כאן אפשר לרכוש בית במחיר נמוך ולהנות מהשלווה של המקום ומהפסיליטיז שהוא מציע למשפחות", נכתב בעיתון.

למרות הסבל והנזק שנגרם כתוצאה מרעידת האדמה, בכפר עדיין יש פעילות היסטורית ותרבותית, כמו אמפיתיאטרון, מזרקות, טחנת מים וכנסייה עתיקה. כל אלו מוקפים בצמחייה, גבעות ירוקות ושטחי כפר יפים. בנוסף, טאורה קרוב לים ולפארק לאומי איטלקי.

הבתים שמוצעים למכירה כרגע נמצאים במצב טוב ולא דורשים שיפוץ נוסף שייקר את המכירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן