והיא שעמדה: כמה דלק אנו שורפים בגלל עמידה בפקקים, ומה ניתן לעשות בו? צפו בסרטון המיוחד

חג הפסח טומן בחובו לא מעט מסורות: חיפוש האפיקומן, שאילת הקושיות, הקריאה בהגדה וכמובן הציפייה לרגע בו תסתיים קריאה זו, ויוגש סוף סוף האוכל. אך לכל אלו התווספה בשנים האחרונות מסורת חדשה ומודרנית יותר (אם כי יש כאלה אשר רואים בה דווקא את המכה ה-11) – והיא העמידה הבלתי נגמרת בפקקי התנועה בכבישי הארץ בדרך אל ארוחת החג הנכספת.

בשעות הקרובות, לצער כולנו, יתמלאו כבישי ישראל עד אפס מקום בשעה שעשרות אלפי משפחות יעשו את דרכן אל קרוביהן, עם הילדים במושב האחורי וסירי הדגים בתא המטען. וביחד עם כל אלו נתקע גם אנחנו בפקק, נחשוב שאולי היינו צריכים לצאת 10 דקות מוקדם יותר, ונתחיל לחשב כמה זמן נותר עד הרגע בו יוגש האוכל.

בשנת 2011 בוזבזו בארה"ב 2.9 מיליארד גלונים של דלק עקב עמידה בפקקים | צילום: shutterstock

מחקר חדש אשר התפרסם לאחרונה בארה"ב סקר את השלכותיהם של פקקי התנועה: כמה דלק נשרף בסך הכל עקב העמידה בפקקים, כמה זמן בזבז הציבור האמריקאי כולו, וכמה כסף עלו שעות המתנה יקרות אלו? לקראת הפקקים אשר יחכו לכם הערב, בסרטון המצורף מוצעות תשובות לשאלות אלו, פרטים נוספים על השפעת הפקקים על המשק – וגם תשובה לשאלה כיצד קשור אצטדיון הפוטבול של ניו אורלינס לכמות הדלק אשר נשרף לשווא במהלך פקקי התנועה בשנים האחרונות.

והערה לסיום: הנתונים הנוכחיים מתייחסים למשק האמריקאי בלבד, ולכן אינם כוללים את השפעת הפקקים של חג הפסח. רק שערו לעצמכם כיצד פקקים אלו היו משפיעים על המצב העגום בלאו הכי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן